Lectură de 5 minute

08 Feb 2021 - Interviuri și Analize

Câte magazine au deschis marii retailerii în 2020

Angela Alexandru

Deși 2020 a fost marcat de pandemia de Covid-19, care a dat peste cap planurile companiilor, marii retaileri au reușit să tureze motoarele și să deschidă peste 350 de magazine alimentare la nivel național. 

Tendința de expansiune în offline s-a observat și în domenii precum bricolaj, home&deco, discount, electrocasnice, însă retailul alimentar a rămas frunțas la extindere. În total, marii retaileri internaționali au deschis în 2020 356 de magazine, potrivit unui studiu RetailZoom. Ponderea magazinelor deschise în primul semestru al anului este asemănătoare cu cea din al doilea semestru, deși anumiți retailerii au accelerat extinderea spre finalul anului. 

Profi, rețeaua cu cea mai mare extindere geografică națională, are peste 1400 de magazine în diverse formate, dispuse în mai bine de 634 de localități. În 2020, an în care a aniversat două decenii de prezență pe piața din România, Profi a încheiat anul cu 1404 magazine, dintre care 267 au fost locații deschise pe parcursul anului. Dintre acestea, 164 de magazine Profi au fost deschide în prima jumătate a anului.

Un alt retailer care a reușit să își extindă rețeaua în 2020 este Mega Image, parte a Ahold Delhaize Group. Retailerul a deschis 89 de magazine inaugrate la nivel național, atât în oraşe noi, zone urbane puternice, cât şi în zonele în care are deja prezent. În prima parte a anului Mega Image a deschis 29 de magazine, dar în al doilea semestru al anului retailerul a turat motoarele, adăugând 70 de locații și a ajuns astfel la o rețea de 854 de magazine în țară, dintre care 386 sunt format Mega Image şi 468 Shop&Go. Compania a reușit în 2020 să se extindă și în orașe noi, precum Oradea şi Sibiu. 

Citeste si:
Carrefour lansează primul program din cadrul partneriatului cu Academia de Studii Economice din București, Școala de Lideri

Încă de la începutul anului 2020, retailerul german Lidl, parte a grupului Schwarz, a început într-un ritm alert planul de extindere a rețelei de magazine și a reamenajat locațiile care nu corespundeau standardelor sale privind sustenabilitatea. În prima parte a anului, Lidl a inaugurat 15 magazine, iar din iulie și până la finalul anului 18 locații. În total, Lidl a încheiat anul 2020 cu 33 de noi magazine, ajungând la 289 de locații. 

Retailerul francez Carrefour a deschis 24 de magazine pe plan local în anul marcat de pandemie, dintre care 15 magazine de tip convenience, 3 hipermarketuri şi 6 magazine sub formatul de discount Supeco, adică de două ori mai puține decât în 2019, când deschidea 42 de magazine noi. Carrefour a accelerat expansiunea în a doua parte a anului, când a deschis 18 locații noi, astfel: 2 hipermarketuri, 11 magazine de tip convenience, 5 magazine Supeco.

Grupul Carrefour a finalizat anul cu o rețea de 368 de magazine offline, sub diverse formate, cărora li se adaugă și magazinul online, deja existent. Tot anul trecut, Carrefour a deschis și bonteria Very&So în București, unde sunt comercializate parfumuri, produse de make-up, produse de îngrijire a casei și produse BIO.

Penny, conceptul grupului german REWE, prezent pe piața locală din 2005, a reușit ca anul trecut să deschidă 20 de magazine sub noul format și noua identitate vizuală și a atins targetul stabilit inițial. Astfel, 2020 a însemnat pentru Penny România un total de 276 de magazine. Dacă la începutul anului pandemia a determinat ca PENNY să deschidă doar 5 magazine, din iulie retailerul german a deschis 15 magazine noi. Ultimele deschideri au fost în decembrie, când au fost adăugate pe hartă 7 noi magazine în 6 județe din țară.

Citeste si:
Economie circulară în retail: nevoia de facilități fiscale și măsurile implementate pentru a reduce impactul asupra mediului

Kaufland România a comunicat pentru 2020 deschiderea a 10 hipermarketuri, astfel că a ajuns la 138 de unități la nivel național anul trecut. Retailerul a deschis același număr de unități în ambele semestre ale anului, iar ultimele deschideri au fost făcute în luna decembrie 2020, la Târgoviște, Roman și Sovata.

În 2020, retailerii de bricolaj și discounterii s-au extins 

Pe lângă retailul alimentar care a avut rezultate bune în 2020, și nișele de home&deco și segmentul de discount au perfomat bine, prin urmare nu este de mirare că și-au dezvoltat rețeaua. Astfel, nume precum JYSK, Dedeman, Pepco sau KiK au anunțat mai multe inaugurări în timpul pandemiei.

Retailerul scandinav de mobilier și produse pentru casă JYSK a inaugurat în 2020 14 magazine noi în România, în ciuda provocărilor din retail, obținând și rezultate bune la cifra de afaceri. Anul a fost, astfel, încheiat cu 95 de magazine

Brandul autohton de bricolaj și amenajări interioare, Dedeman, a terminat 2020 cu 54 de magazine, dintre care 5 au fost deschise în același an financiar: în Zalău, Slobozia, Lugoj, București (cartierul Ghencea) și Călărași, după ce cu un an în urmă nu se deschisese nicio unitate nouă.

Discounterul de modă Pepco are peste 300 de magazine în România și a încheiat 2020 cu afaceri crescute cu 4%, având planuri pentru alte noi locații în țară pentru anul acesta. În 2020, retailerul a deschis aproximativ 50 de unități.

Cu 17 noi locații deschise în 2020, KiK, care a intrat pe piața românească din 2019, a reușit să ajungă la o rețea de 54 de unități naționale. După un an atipic, discounterul și-a propus ca pentru 2021 să bifeze alte 40 de magazine, accelerând ritmul de expansiune mai ales în orașele mici și mijlocii. Următoarea locație KiK va fi deschisă în luna martie, în Suceava, și va fi al 55-lea magazin al rețelei germane de pe plan local.

Și retailerii care activează în sectoarele Electro-IT au avut o extindere constantă și un buget de investiții pe măsură. Altex a deschis mai multe magazine în 2020 și a depăsit pragul de 120 de locații.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Câte magazine au deschis marii retailerii în 2020