Lectură de 5 minute

20 Jan 2021 - Interviuri și Analize

KiK apasă pedala expansiunii și vrea 40 de magazine noi în 2021: „Credem că segmentul de discount va câștiga mai mult teren

Andra Imbrea

După un an atipic, în care retailul offline a fost pus pe hold câteva luni, KiK a reușit să ajungă la o rețea de 54 de magazine, cu 17 locații noi deschise în 2020. Planurile discounterului de fashion sunt și mai ambițioase în acest an în care vrea să deschidă aproximativ 40 de magazine și să accelereze ritmul de expansiune în special în orașele mici și mijlocii, mizând pe apetitul românilor pentru îmbrăcămintea utilă, la prețuri de discount. 

Următoarea locație KiK va fi deschisă în luna martie în Suceava și va fi al 55-lea magazin al rețelei germane pe plan local. Discounterul de fashion, care a intrat pe piața românească în 2019, vrea să-și consolideze prezența în zona Moldovei și a Transilvaniei, dar și în București prin deschiderea a aproximativ a 40 de magazine.

„În 2021, vrem să re-accelerăm ritmul de expansiune, în măsura în care și contextul ne va permite acest lucru. După magazinul din Suceava vom continua lună de lună deschiderile de noi magazine. Suntem interesați de toate zonele din țară, însă țintim în special orașele mici și mijlocii. În medie, investiția în deschiderea unui magazin KiK se poziționează în jur de 100.000  - 200.000 euro, în funcție de suprafața locației”, spune Raluca Hartmann, director general KiK România.

După ce în ultimii doi ani KiK s-a extins în orașe precum Oradea, Timișoara, Iași și București, vestul țării a ajuns să aducă cele mai mari vânzări pentru KiK. „Probabil și datorită popularițății brandului nostru în vestul Europei”, spune Raluca Hartmann. Pe plan local, KiK se „bate” cu Pepco, lider offline pe fashion discount, care a mizat tot pe o expansiune agresivă și a trecut de pragul de 300 de magazine.

Extindere în online?

După un an care a demonstrat cât de necesar poate fi comerțul online mai ales în industria de fashion, discounterul ia în calcul extinderea în online, dar admite că un astfel de proiect nu se află în planurile din viitorul apropiat.

Citeste si:
Notino, afaceri de 563 de milioane de euro, dintre 45 mil. pe plan local. Parfumurile reprezintă jumătate din vânzări

„Existența unui magazin online este importantă și vom dezvolta și acest canal, însă acesta este un proces de durată și nu se poate realiza în perioada imediat următoare. Sigur că ne dorim să acoperim zone geografice în care KiK  nu este prezent prin magazine fizice și să fim cât mai aproape de toți consumatorii care ne solicită acest lucru și lucrăm în acest sens. Fiind o companie relativ tânără pe piața locală, ne dorim ca clienții să ne descopere fizic produsele, să se convingă de calitatea KiK, dar și să înțeleagă diversitatea sortimentului în cadrul conceptului. Cu o astfel de experiență în prealabil, migrarea către mediul online se poate face într-un mod sănătos și durabil”, explică Raluca Hartmann.

„Credem că segmentul de discount va câștiga mai mult teren decât în 2020, datorită poziționării și accesibilității prețurilor".

Atunci pe ce mizează discounterul de fashion KiK, pe lângă extinderea puternică din offline? Pe schimbarea comportamentului de consum al românilor, care încep să acorde o mai mare atenție prețului și utilității de moment a produsului.

Anul 2020 ne-a schimbat. Comportamentul de cumpărare s-a schimbat, s-au modificat preferințele clienților pentru anumite formate și produse. Parte dintre consumatori au migrat de la branduri medii sau chiar premium și de la vizite preungite în centre comerciale, spre cumpărături punctuale, bugetate și spre formate de magazine ușor accesibile. Cred că segmentul de discount va câștiga mai mult teren decât în 2020, datorită poziționării și accesibilității prețurilor”, spune Raluca Harmann.

Citeste si:
Românii s-au relaxat în pandemie: Komoder, distribuitor de fotolii de masaj, a avut afaceri de peste 24 milioane de lei în 2020

Cum (ne) a schimbat pandemia

Raluca Hartmann spune că pandemia de Covid-19 nu a anulat planurile KiK pe piața româneasă, ci doar le-a amânat. În luna martie a anului trecut cele 37 de magazine KiK au fost închise, pentru ca din 15 mai să se redeschidă magazinele cu acces direct, iar apoi din 15 iunie restul magazinelor din centrele comerciale.

„Având în vedere că nu am putut să ne îndeplinim planul de investiții previzionat, veniturile noastre au fost afectate, însă per ansamblu, rețeaua existentă a avut o creștere solidă și s-a dezvoltat puternic. Proximitatea și conceptul nostru de magazine ne-au avantajat din punctul acesta de vedere, iar preocuparea mai mare a consumatorilor pentru amenajarea locuințelor a dus la rezultate bune, chiar și in acest context. Totuși, faptul că nu am ajuns la numărul planificat de magazine deschise și ca nu ne-am consolidat prezența pe piață în măsura în care ne-am propus, au generat un deficit pe care nu l-am mai putut recupera în cursul anului 2020”, explică Raluca Hartmann.

„Românii vor continua să cumpere, mai cumpătat în acest an, acordând însă o mai mare atenție prețului și utilității de moment a produsului".

Ce urmează în piața de fashion discount 

„Parcurgem o perioadă plină de incertitudini, în care învățăm să ne adaptăm din mers, fiind un exercițiu fantastic de mobillizare", spune Raluca Hartmann despre cum KiK se va concentra pe optimziarea proceselor de business, customer service, cu un focus sporit pe extinderea rețelei de magazine fizice. 

„În ceea ce privește trendurile din acest an, cred că în oricare segment de retail cumpărătorul este în centrul atenției. Nu poți avea o afacere de succes în 2021 fără a-l pune pe primul plan, fără o comunicare personalizată. Stilul de viață s-a schimbat, sunt alte priorități, dar fashion-ul rămâne parte din viața noastră. Pe măsură ce restricțiile de mișcare se vor relaxa, iar oamenii vor putea sa revină la vechile obiceiuri de socializare, focusul pe fashion va reveni in prim plan și va dicta opțiunile de cumpărare. Cred că românii vor continua să cumpere, mai cumpătat în acest an, acordând însă o mai mare atenție prețului și utilității de moment a produsului”, încheie directorul KiK România.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  KiK apasă pedala expansiunii și vrea 40 de magazine noi în 2021: „Credem că segmentul de discount va câștiga mai mult teren