Lectură de 4 minute

06 Jul 2020 - Interviuri și Analize

Pandemia nu a oprit retailerii: Magazinele deschise de marile companii în prima jumătate a anului 2020

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

În prima jumătate a acestui an, cei mai mari retaileri prezenți în România au pus pe hartă, în total, peste 170 de magazine. În ciuda pandemiei de Coronavirus, marile lanțuri de magazine și-au continuat procesele de expansiune, iar Profi a turat motoarele și a deschis nu mai puțin de 114 magazine, ocupând, astfel, poziția de lider în clasament. Podiumul le revine celor de la Mega Image și Lidl, fiind urmați de Carrefour, PENNY. și Kaufland.

Profi

În primele șase luni ale acestui an, Profi a deschis 114 magazine. Dintre acestea, 81 de magazine au fost puse pe hartă din martie până în prezent, în timpul pandemiei de Coronavirus, atât în orașe mari, cât și în mici localități. În ultimele patru luni, Profi s-a extins astfel:

  • Agnita, Arad, Ariceștii Rahtivani, Bobota, Brăila, Bucovăț, București, Cisnădie, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Desa, Drobeta Turnu Severin, Florești, Gherla, Giarmata, Gura Șuții, Iași, Maia, Mamaia Sat, Mănești, Mărgineni, Moreni, Oradea, Ostroveni, Pașcani, Pietrari, Pitești, Ploiești, Plopeni, Radovanu, Reghin, Rusetu, Salva, Sâncrăieni, Sarmasag, Sascut, Săveni, Scrioastea, Sibiu, Siret, Slobozia Moara, Târgoviște, Târgu Mureș, Timișoara, Trușești, Vișeu de Sus, Zărnești.

Cu peste 1.200 de magazine care funcționează în mai mult de 570 de localități și cu peste 20.0000 de angajați, Profi este rețeaua de retail cu cea mai mare extindere geografică din România, care se extinde cu sute de magazine în fiecare an.

Mega Image

De la începutul acestui an, Mega Image și-a extins rețeaua cu 29 de magazine. Doar în luna mai, retailerul anunța că a deschis sau că urmează să deschidă în perioada următoare 11 magazine, dintre care 8 Mega Image și 3 Shop&Go. Noile magazine sunt în Timișoara, Cluj, Iași, Oradea, Bacău, București și Ilfov.

În perioada ianuarie-aprilie, 18 magazine au fost deschise, iar retailerul, care face parte din Ahold Delhaize Group, are circa 787 de unități în România.

Lidl

De la începutul anului până în prezent, Lidl a inaugurat 15 magazine, dintre care 13 sunt unități noi, iar două sunt înlocuiri ale unor magazine care nu mai corespund standardelor sale. Toate magazinele au fost deschise în perioada martie-iunie.

În aprilie, Lidl, parte a grupului Schwarz, a deschis un magazin în Mioveni, județul Argeș. În mai, Lidl a deschis 6 magazine: în Voluntari, Năvodari, Moșnița Nouă, Craiova, Dolj și Arad.

În luna iunie, compania și-a extins rețeaua din România cu trei noi magazine, în Domnești, Timișoara și București, cel din urmă având acoperiș verde și fiind al 35-lea magazin al rețelei în Capitală. Astfel, compania a ajuns la 274 de unități în țară.

Citeste si:
DEICHMANN vinde pentru prima dată în România peste patru milioane de perechi de pantofi
DEICHMANN vinde pentru prima dată în România peste patru milioane de perechi de pantofi

Anul trecut, retailerul a deschis 24 de magazine, iar în 2020, pe lângă magazinele deschise, compania va continua să înlocuiască magazinele care nu mai corespund standardelor sale privind sustenabilitatea.

Carrefour

Retailerul francez Carrefour a deschis șase magazine în acest an în România, toate în perioada aprilie-iunie: un hipermarket, un supermarket, un magazin Supeco și trei magazine convenience.

La finalul lunii mai, Carrefour a deschis un nou magazin Express în zona Dorobanți din București, cu un spațiu Food2Go în care se gătesc burgeri și alte preparate, cafea de specialitate de la cafeneaua Lemur, o zonă cu produse BIO și o zonă cu vinuri locale.

Carrefour a adus pe piața din România un nou concept de magazin, Bonteria Very&So, pe formatul unei drogherii, care are produse de cosmetică și igienă.

PENNY.

Anul acesta, Penny., prezent de piața locală încă din 2005, a deschis cinci magazine, în perioada februarie-iunie, în următoarele localități:

  • Sinaia, județul Prahova
  • Lunca Cetățuii, județul Iași
  • Moșnița Nouă, județul Timiș
  • Năvodari, județul Constanța
  • Craiova, județul Dolj

Planul retailerul, care a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de aproape 4 miliarde de lei, în creștere cu 15% față de anul anterior, este să deschidă în total între 20 și 25 de magazine până la finalul anului 2020.

Kaufland

De la începutul anului până în prezent, Kaufland a comunicat deschiderea a cinci magazine și a ajuns, astfel, la 132 de magazine la nivel național.

La finalul lunii aprilie, Kaufland a deschis primul magazin într-un oraș cu mai puțin de 20.000 de locuitori, în municipiul Moreni, iar în mai, Kaufland a inaugurat primul magazin din Dej, unde a creat 80 de locuri de muncă. În plus, retailerul a deschis porțile și unui magazin în Mamaia Nord.

La începutul lunii mai, retailerul a deschis un nou magazin în Capitală, iar la 1 iunie a deschis al 15-lea hipermarket din București, unde a angajat 130 de persoane.

Compania, care a raportat o cifră de afaceri de aproape 12 miliarde de lei, în anul financiar 2019-2020, vrea să deschidă 10 magazine în perioada martie 2020-februarie 2021. Dintre acestea, patru unități voi fi localizate în București. Kaufland are un buget de investiții de 300 de milioane de euro.

Sursa foto: Rob Maxwell | Unsplash

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Pandemia nu a oprit retailerii: Magazinele deschise de marile companii în prima jumătate a anului 2020