Lectură de 2 minute

29 Jan 2021 - Știri și Noutăți

Cu afaceri de 8,8 miliarde de lei în 2020, Profi vrea să deschidă 1300 de magazine până în 2024 și să ajungă numărul 2 pe piața de retail

Andra Imbrea

Retailerul Profi a încheiat 2020 cu o rețea de 1.404 magazine, dintre care 267 au fost locații deschise pe parcursul anului, și afaceri de 8,8 miliarde de lei, în creștere cu 21% față de anul anterior. Retailerul își propune să "atace" piața locală și să devină al doilea mare retailer prin deschiderea a 1300 de magazine noi până în 2024, dintre care aproximativ 270 de locații anul acesta. 

Profi, rețeaua de retail cu cea mai mare acoperire la nivel național, a deschis în prima jumătate a anului 164 de magazine. 2020 a adus 237 de locații noi, precum și noul concept store Profi, denumit intern Monaco. Prima locație Monaco s-a deschis la Ploiești, iar conceptul a fost implementat și într-un magazin din Craiova.

Pentru anul în curs Profi estimează că va deschide între 30 și 40 de magazine noi sub conceptul Monaco, iar acestea vor fi atât sub formatul Supermarket, City sau Go, un format nou. De altfel, strategia retailerului este de a “ataca” piața locală oferind diverse formate, cu diverse sortimente dedicate zonei de amplasare și clienților.

Pe plan urban, Profi mizează pe formatul de supermarket, un concept baza atât pe proximitate, cat și pe conveniență, alături de formatul Profi City și Profi Go, strict pe conveniență. În mediul rural, retailerul pariază pe formatul Loco ce poate adresa nevoile consumatorilor din localități.

“Cel mai mare avantaj al Profi în fața concurenței este proximitatea. Avem cea mai mare rețea de magazine. (..) În același timp ne concentrăm și pe a propune consumatorilor o ofertă cât mai bună și atractivă în termeni de preț, sortiment, accesibilitate”, a declarat Pawel Musial, director executiv Profi România.

Citeste si:
Rabla pentru electrocasnice 2021: când începe campania, ce retaileri participă și ce valoare au voucherele oferite

Profi, 270 de magazine în 2021 

În ceea ce privește cifra de afaceri, Profi a bifat afaceri de 8,8 miliarde de lei în 2020, în creștere cu 21,65% față de anul anterior. Creșterea include și noile magazine deschise de-a lungul anului, în timp ce creșterea like-for-like fost de 7%. 

“Nu am fost foarte mulțumit de acest procent, speram la o creștere de 2 digiți înainte de a izbucni pandemia de Covid”, spune Pawel Musial, care a revenit la conducerea lanțului de retail la începutul anului 2020, după o pauză de cinci ani. 

Planurile retailerului, prezent pe piața locală de 20 de ani, sunt ca până în 2024 să-și dubleze numărul magazinelor și să ajungă pe poziția a doua în clasamentul retailerilor din România. Astfel, Profi vrea să deschidă 1.300 de magazine până în 2024, dintre care aproximativ 270 de locații (un număr similar cu cel din 2020) să fie inaugurate pe parcursul acestui an.
 

Citeste si:
Coca-Cola a unit diviziile de business din Europa de Vest, Centrală și de Est pentru o nouă unitate. Schimbări majore în management
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cu afaceri de 8,8 miliarde de lei în 2020, Profi vrea să deschidă 1300 de magazine până în 2024 și să ajungă numărul 2 pe piața de retail