Lectură de 4 minute

08 Jan 2021 - Știri și Noutăți

Next, cu rezultate peste așteptări de Crăciun, se teme de impactul noului lockdown

Angela Alexandru

Retailerul britanic Next a anunțat câștiguri mai bune decât anticipase pentru perioada cumpărăturilor de Crăciun, dar totuși se așteaptă ca profitul să fie „aproape în totalitate” anulat de al treilea lockdown anunțat în Marea Britanie. 

    Despre industria de fashion în 2020, cum a afectat pandemia retailul brick & mortar și cum a crescut eCommerce în fashion discutăm pe 18 ianuarie la Fashion ROute! Vă puteți înscrie pentru a participa gratuit AICI!

    Reprezentanții Next au declarat că profitul era aproape de pragul de 393 de milioane de lire sterline înainte de ultima carantină anunțată, cu pierderi de 18 milioane de lire sterline estimate pentru luna ianuarie, potrivit insider.co.uk. 

    Un efect pozitiv al rezultatelor favorabile anunțate de sărbători este faptul că acțiunile retailerului au crescut cu 7,5%, lucru care sugerează încrederea pieței în operațiunile online ale Next și în capacitatea de a face față încercărilor economice actuale. Totuși, retailerul de modă Next crede că totul ar putea fi anulat de cel de-al treilea lockdown, care ar însemna din nou, închiderea magazinelor fizice.

    Îmbrăcămintea pentru copii, îmbrăcămintea de casă, îmbrăcămintea sport și articolele pentru casă au avut cele mai bune rezultate în timpul pandemiei, în timp ce cererea pentru îmbrăcămintea de muncă pentru adulți, pentru haine de petreceri, de evenimente și pentru ieșiri s-a prăbușit.

    Citeste si:
    Retailerul online de modă Asos anunță rezultate surprinzătoare în contextul pandemiei: creștere de 2,3 mld. de euro în ultimele șase luni

    „Profitul câștigat din supraperformanțele din noiembrie și decembrie a compensat aproape în totalitate pierderile anticipate din cauza vânzărilor la preț întreg din ianuarie, ca urmare a închiderii a 90% din magazinele noastre și a costurilor suplimentare pe care le-am suportat pentru a acoperi mai mult din stocul de vânzare la sfârșitul sezonului online", se arată într-o declarație a retailerului.

    Au existat mai multe semne conform cărora vânzările la preț întreg vor scădea cu 14% în ianuarie, ceea ce înseamnă ca vânzările pe tot anul să fie cu 16% mai mici. Next a menționat, de asemenea, că se confruntă cu întârzieri de stocuri de până la trei săptămâni din cauza întreruperii transporturilor din Orientul Îndepărtat, lucru care face ca nivelurile de stocuri să fie cu 10% mai mici decât acum doi ani. Se estimează ca stocurile din depozite să atingă din nou un nivel normal, până la finalul lunii martie.

    Next anticipează profituri de 670 milioane de lire sterline pentru 2021-2022, vânzările rămânând fixe în anul pre-pandemic, grație unei redresări preconizate în ultimele șase luni ale anului.

    Un alt val al pandemiei de coronavirus blochează din nou mai multe afaceri, după ce guvernele din lume decid unul câte unul să instaureze un nou lockdown. Unii dintre pierzătorii cei mai mari ai pandemiei rămân, în continuare, cei din industria de modă, care au fost nevoiți să își închidă ușile timp de mai multe luni în ultimul an.

    Citeste si:
    Formatul Profi Monaco ajunge în București. Magazinul are zonă fiiGO și un coffee corner

    Se preconizează ca anul acesta industria fashion să revină în forță, pentru că oamenii își vor declara și arăta din nou interesul pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, doar că ținutele dar și modul de shopping vor arăta altfel decât înainte. De altfel, foarte mulți retaileri au fost nevoiți să găsească diverse soluții pentru a asigura supraviețuirea afacerilor lor - H&M a lansat un brand sustenabil disponibil exclusiv prin abonament, Zalando și-a propus să investească în digitalizarea mai multor retaileri de fashion, About You a testat piața second-hand din Germania, unde vine haine de la branduri premium, H&M a deschis un magazin online cu haine second-hand pentru brandul COS, iar Nike mizează pe ajutorul tinerilor din generația Z pentru a găsi metode care să optimizeze website-ul și strategia de customer engagement.

    Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Next, cu rezultate peste așteptări de Crăciun, se teme de impactul noului lockdown