Lectură de 3 minute

24 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Mișcarea îndrăzneață a Nike pentru a-și îmbunătăți experiența din eCommerce

Angela Alexandru

Nike, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive, face o mișcare îndrăzneață în acest an pentru a-și îmbunătăți experiența digitală, deși brandul a înregistrat performanțe foarte bune în online în 2020. Nike mizează pe ajutorul tinerilor din generația Z pentru a găsi metode care să optimizeze website-ul și strategia de customer engagement. 

Nike a fost partenerul corporate al Adobe în cadrul competiței Challenge Analytics din acest an, un concurs care a ajuns la a 15-a ediție, prima ediție ținută online, din cauza pandemiei. În cadrul acesteia, echipele studențești care se înscriu au avut acces la date de pe site-urile companiei, lucru care le-a permis să evalueze mai mulți indicatori de calitate, precum bounce rate-ul (rata de respingere), vizitele de întoarcere, cumpărătorii vs. vizitatorii, scrie Forbes.

A fost pentru prima dată când universitățile din afara Statelor Unite au fost invitate să participe, iar Adobe a declarat că s-au primit mii de aplicații din întreaga lume, un număr record pentru competiție. Câștigătorii sunt trei tineri din echipa Alphas de la Indian Institute of Technology - IIT Bombay și vor primi un premiu în valoare 35.000 de dolari, la care se adaugă o parte din cei 25.000 de dolari, care se împart cu ceilalți finaliști.

În ultimii patru ani, partenerii corporate The Adobe Analytics Challenge au devenit tot mai importanți, cu mai multe mize în joc, în ceea ce privește îmbunătățirea experienței digitale, dar includerea Nike este cea mai mare provocare de până acum pentru organizatori. Major League Baseball, T-Mobile, MGM și Sony Playstation au fost ultimii patru parteneri.

Într-o declarație publicată de Adobe, Nike a spus că a apreciat șansa de a primi contribuții si sfaturi de la generația de consumatori „care a crescut într-o lume digitală”, așa numita generația Z. „Studenții au adus o perspectivă nouă experienței digitale pe care Nike o oferă”, a declarat Emily White, vicepreședinte, Date și Analytics la Nike.

Citeste si:
cora a lansat cora Pro, serviciu de comenzi pentru companii

Cum vrea Nike să-și îmbunătățească experiența digitală 

Pentru că echipele primesc date corporate confidențiale de analizat, prezentările și recomandările lor complete nu sunt făcute publice având în vedere natura informațiilor, dar Adobe a prezentat cele mai importante aspecte ale recomandărilor făcute de echipa câștigătoare din India.

Printre altele s-au făcut sugestii despre modul în care Nike și-ar putea reproiecta site-ul web, să îmbunătățească implicarea pe social media și să se concentreze mai bine pe potențialii cumpărători. Recomandările au fost divizate în trei capitole - redesign (sfaturi pentru dezvoltarea site-ului și soluționarea punctelor care pot fi obstacole; s-a sugerat integrarea unui chat bot), social (secțiune unde s-a examinat interacțiunea online, comportamentul vizitatorilor, s-au căutat soluții pentru a "convinge" oamenii să își facă cont pentru achiziții și crearea unei comunități active) și focus (un set de recomandări pentru a ajuta Nike să identifice noi segmente de cumpărători și sugestii noi de tactici de marketing).

Investițiile făcute de Nike în site-ul web, în aplicații, în e-mail direct către consumator și în experiența de e-Commerce au fost o prioritate în ultimii ani. De altfel, în perioada iunie-august a acestui an vânzările online ale retailerului Nike au crescut cu 82%, deși profitul a fost în ușoară creștere.

CEO-ul John Donahoe crede că trecerea la online va deveni o tendință de durată. "Știm că digitalul este noul normal. Astăzi, consumatorul este conectat digital și pur și simplu nu se va întoarce la cum era înainte", a spus acesta pentru BBC. 2020 a fost un an cu provocări pentru retailer care a trebuit să facă concedieri și să renunțe la colaborarea cu nouă mari lanțuri de retail.

Citeste si:
METRO lansează platforma digitală DISH, în sprijinul afacerilor din HoReCa

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Mișcarea îndrăzneață a Nike pentru a-și îmbunătăți experiența din eCommerce