Lectură de 3 minute

22 Dec 2020 - Știri și Noutăți

H&M a lansat Netflix-ul industriei de fashion, un brand sustenabil disponibil exclusiv prin abonament

Angela Alexandru

Grupul de fashion H&M a lansat un nou brand în portofoliul său, unul cu un model de business aparte. Singular Society este un brand de modă bazat pe abonament, unde clienții interesați plătesc o taxă care le dă dreptul la o serie de achiziții pe lună. Produsele Singular Society sunt sustenabile, iar modelul de business îl poziționează ca un Netflix al hainelor. 

Noul concept suedez de retail, Singular Society, este lansat de o mică echipă de specialiști în retail și susținut de grupul H&M Group. Noul brand are la bază un model de business revoluționar: produsele sunt oferite ca servicii, notează Retail Detail.

Compania a declarat că oferta sa inițială este „un sortiment atent selecționat de produse pentru casă și elemente esențiale pentru garderobă, realizate în mod responsabil”.

„Lucrăm ca Netflix sau Spotify”, menționeză fondatorii brandului Singular Society, care încurajează abonarea celor interesați de a cumpăra hainele brandului lor. Pentru o taxă fixă lunară sau anuală, clienții pot comanda doar un anumit număr de articole. Spre exemplu, abonamentul de bază costă 114 euro pe an și oferă vizitatorilor dreptul de a cumpăra cinci articole în fiecare lună.

Brandul are deja un flagship store în Stockholm, unul care vine cu o abordare inedită pentru fashion și un magazin online, care comercializează și cadouri de Crăciun sustenabile, de lux, precum pături de cașmir, lumânări parfumate sau îmbrăcăminte de gală.

Citeste si:
Cum a schimbat pandemia sectorul de eCommerce din România

Fondatorii conceptului nu urmăresc ca viitorii clienți să lanseze comenzi nelimitate, ci mai degrabă vor să promoveze sustenabilitatea, propunându-și astfel să învețe cumpărătorii că mai puțin poate însemna și mai bun. Singular Society consideră că poate face acest lucru prin obținerea veniturilor nu din numărul de tranzacții, ci din cotizațiile percepute membrilor care intră pe o bază fixă.

De asemenea, reprezentanții fac asigurări că nu mai este necesar calculul marjei tipice și articolele pot fi oferite pur și simplu la prețuri de producător. Totuși, aceasta din urmă este dificil de verificat, având în vedere că prețurile nu se găsesc nicăieri pe site. Cu toate acestea, pentru fiecare articol, clienții pot vedea informații complete despre origine, despre producător și materialele folosite pentru articole.

Pe site-ul Singular Society, reprezentanții se descriu astfel „Suntem un grup de persoane din industrie, care după ce ne-am petrecut cea mai mare parte a vieții în retailerul de modă cu produse de lux și lifestyle, am revenit la aceleași întrebări evidente: De ce cumpărăm atâtea lucruri de care nu avem nevoie sau nici măcar nu le dorim? De ce este calitatea atât de scumpă? Este într-adevăr necesar să se adauge o marjă de profit de 600% (uneori chiar mai mult) pentru că afacerea să funcționeze și, dacă da, de ce sunt atât de puține companii de retail care obțin profit? Cineva chiar câștigă din afacerea asta?

Momentan, cei interesați se pot pune pe o listă de așteptare pentru a deveni abonați. Brandul a avut parte de o lansare lejeră, dar se țintește deschiderea rapidă către publicul larg. Totodată, Singular Society își propune să se extindă treptat în noi categorii de produse păstrând „un design atemporal, o producție responsabilă și o calitate care rezistă testului timpului”.

Citeste si:
RORETAIL: 5000 de retaileri și-au închis porțile după vânzări cu până la 80% mai mici. Ce solicită retailerii

Grupul H&M explorează în mod constant noi modalități de a promova un stil de viață sănătos și de a paria pe moda sustenabilă. Anul acesta a lansat tehnologia de reciclare Looop, cu ajutorul căreia hainele nedorite se transformă în altele noi, în doar câteva ore. Înainte de asta, retailerul a deschis un magazin online cu haine second-hand pentru brandul COS. Totodată, în urma succesului online, forțat de pandemia Covid-19, H&M a anunțat că anul viitor va închide sute de magazine pentru a se concentra mai mult pe comerțul electronic.

sursă foto Facebok/ Singular Society

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  H&M a lansat Netflix-ul industriei de fashion, un brand sustenabil disponibil exclusiv prin abonament