Lectură de 2 minute

11 Sep 2020 - Știri și Noutăți

H&M deschide un magazin online cu haine second-hand pentru brandul COS

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

COS, parte a grupului H&M, anunță lansarea propriei platforme de îmbrăcăminte second-hand. Aceasta se va numi Resell, va permite clienților atât să cumpere, cât și să vândă haine ale brandului COS și este atât o soluție de sustenabilitate, dar și o oportunitate de business pentru retailerul suedez.

Platforma online Resell va permite clienților să cumpere și să vândă îmbrăcăminte COS, atâta timp cât ei se ocupă de tot procesul de achiziție și logistică. Aceștia trebuie însă să achite COS un comision de 10% pentru costurile operaționale, titreaza Retail Detail.

COS este un brand premium al grupului suedez de fashion H&M, cu sediul în Londra, unde s-a deschis primul magazin în 2007. A devenit ulterior disponibil în locații selecte din Europa, Asia, America de Nord, Australia si Orientul Mijlociu și operează inclusiv pe o platformă online din China - oferă cumpărătorilor articole vestimentare pentru femei, bărbați și copii.

Soluții pentru industria fashion în vreme de pandemie

Platforma Resell este similară cu alte branduri ce se bucură de popularitate în industria second hand, precum Vinted și The RealReal. Platforma va fi lansată ceva mai târziu în această lună în Germania și Marea Britanie, pentru ca în restul lumii să devină disponibilă înainte de sfârșitul anului.

Grupul suedez investește din ce în ce mai mult în ideea de second-hand, fie prin conceptul său outlet și vintage Afound, fie prin secțiunea dedicată din noile magazine - flagship, dar și prin deținerea a 70% din acțiunile marketplace-ului second-hand Sellpy, achiziționat anul trecut. Aparent, H&M își propune să utilizeze materiale reciclate sau durabile până în 2030, iar brandul COS ar trebui, de asemenea, să devină complet circular și regenerabil.

Acest target are loc în contextul estimat anul trecut de Global Data care preconiza că până în 2023 piața second-hand se va dubla și va ajunge la o cifră de afaceri de 43 de miliarde de euro.

Zara, extindere pe segmentul de discount

De curând, un alt pion important al industriei fashion, Zara, a anunțat că va vinde online produsele brandului său cu prețuri reduse Lefties, în ideea dobândirii unui avantaj digital față de lanțul de fashion cu articole tip discount Primark.

H&M este unul dintre retailerii de modă afectați financiar de pandemia COVID-19. Vânzările trimestriale au scăzut cu 50%, mult peste estimările inițiale, astfel că pierderile nete se ridică la 534 milioane de dolari în perioada martie - mai 2020.

Citeste si:
Britanicii de la DS Smith, care dețin două fabrici în România, preluați de o firmă americană pentru 6,79 miliarde de dolari în acțiuni
Britanicii de la DS Smith, care dețin două fabrici în România, preluați de o firmă americană pentru 6,79 miliarde de dolari în acțiuni

De curând compania a anunțat că va inchide aproape 170 de magazine, doar anul acesta, retailerul suedez precizând deja că se va concentra asupra comerțului online.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  H&M deschide un magazin online cu haine second-hand pentru brandul COS