Lectură de 3 minute

31 Mai 2022 - Interviuri și Analize

Costuri mai mari de producție pentru Farmec și majorări de 5% la prețurile produselor: „Ne-am mai dori o creștere, dar nu pot să zic că se va întâmpla”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Costurile de producție la energie și materii prime au afectat semnificativ producătorul de cosmetice Farmec, care a mărit anul acesta prețurile produselor cu doar 5%, în limita posibilității oferite de retaileri și a diminuat profitul. Compania mai vrea o majorare la raft, dar decizia va fi luată împreună cu marile rețele comerciale, care generează 65% din afacerile clujenilor.

Explozia prețurilor la energie și creșterile majore înregistrate pe lanțul de producție, la materii prime, au obligat Farmec să crească prețurile produselor și să își reducă profitul prognozat pentru acest an. În 2021, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 285 de milioane de lei, în creștere față de anul 2019 cu 8,4% și în scădere cu 1,2% față de rezultatul anului precedent, 2020, an în care ponderea mare în vânzare au constituit-o produsele dezinfectante.

„Acele creșteri de costuri la energie de 300% ne-au lovit direct, pentru că nu numai că suntem consumatori industriali, folosim energia pentru echipamentele tehnologice și ponderea în costuri este foarte mare. A trebuit să plătim prețul energiei care ni s-a oferit. Pe materii prime au văzut creșteri de 30-40% pe care a trebuit să le suportăm noi. Undeva din martie am reușit să implementăm o creștere de 5 procente. Ne-am restrâns profitul ca să rămânem cu un preț foarte competitiv și am suportat noi acele cheltuieli. Am fost obligați să implementăm această schemă, nu multe companii din România și-au permis să o implementeze. Noi am făcut față, în așteptarea unor vremuri mai bune, care iată că au început să vină. Dacă produci mai mult, reușești să echilibrezi balanța cheltuielilor și a veniturilor. În ultimele două luni, balanța a început să se încline spre o creștere care ne avantajează”, a declarat Mircea Turdean, directorul Farmec, în cadrul unei conferințe de presă.

Farmec a aplicat o singură creștere de prețuri anul acesta, de 5%, în luna martie, fiind maximul permis de retaileri, canal care generează circa 65% din cifra de afaceri, în timp ce magazinele și farmaciile reprezintă 20%, iar online-ul, 10%.

„Creșterea de prețuri de 5% a fost singura care ni s-a permis. Când aplicăm o creștere, primul loc în care o facem este la rețelele de supermarketuri și hipermarketuri. Și ei ne dau voie cu o medie de 5%, cam așa e prevăzut în contract. Mai mult de 5% nu prea te lasă. Dacă tu pui o creștere de 5% la rețele, pe toate celelalte canale, creșterea trebuie să fie echilibrată. Tonul îl dă procentul de 65% care se vinde pe rețele. Noi ne-am mai dori o creștere (n.r. de prețuri), dar nu pot să zic că se va întâmpla, pentru că depinde tot de partenerii noștri”, a precizat Turdean.

În ciuda presiunilor inflaționiste și a așteptărilor ca românii să fie mai precauți la cumpărături, Farmec se așteaptă la o creștere ușoara a cifrei de afaceri, de circa 5%.

„Eu cred că trendul din ultimele două luni va rămâne și va merge bine pe partea de comerț, producție și vânzări. Noi avem pregătite planuri de produse noi și modernizate pentru tot anul și avem pregătite lansări. Anul acesta am putea avea o creștere de 5-6%, poate chiar mai mult. Din punctul de vedere al profitabilității, încercăm să rămânem cu același profit ca anul trecut, ar fi un lucru extraordinar. Ce ne propunem în investiții, se realizează. Anul acesta este stabilit un buget de două milioane de euro”, a mai spus Turdean.

Compania comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări. În aprilie 2022, rețeaua de magazine de brand deținute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, localizate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu Mureș și Timișoara, 22 magazine Gerovital, care se găsesc în București, Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Iași, Piatra Neamț, Galați, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș și Râmnicu Vâlcea.

Citeste si:
Indexul locurilor de muncă OLX: Producția și logistica, domeniile cu cele mai multe joburi disponibile, în 2023
Indexul locurilor de muncă OLX: Producția și logistica, domeniile cu cele mai multe joburi disponibile, în 2023

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Costuri mai mari de producție pentru Farmec și majorări de 5% la prețurile produselor: „Ne-am mai dori o creștere, dar nu pot să zic că se va întâmpla”