Lectură de 2 minute

28 Apr 2022 - Știri și Noutăți

Afaceri în scădere pentru Farmec în 2021, după vânzări reduse ale dezinfectanților

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Farmec a înregistrat o cifră de afaceri de 285 de milioane de lei, în creștere față de anul 2019 cu 8,4% și în scădere cu 1,2% față de rezultatul anului precedent, 2020, an în care ponderea mare în vânzare au constituit-o produsele dezinfectante. Fără categoria dezinfectanți, Farmec a vândut cantitativ în anul 2021 față de 2020 cu aproape 4% mai multe produse, cifra de afaceri aferentă acestora fiind cu 8,1% mai mare.

Vânzările în creștere, cu excepția dezinfectanților, s-au înregistrat la majoritatea gamelor de produse, fie că vorbim despre cosmetice sau produse de îngrijire a locuinței. Creșteri semnificative față de vânzările din 2020 au fost înregistrate de gamele Gerovital Sun, Gerovital Men și Gerovital H3 Evolution, relansată la începutul anului trecut, urmate de Nufăr, Triumf, Gerovital Tratament Expert și Gerovital H3 Classic.

În ultimii cinci ani, Farmec a realizat investiții în valoare de peste 37 de milioane de lei în echipamente, noi linii de producție, modernizarea spațiilor de depozitare, extinderea parcului auto, magazinele proprii și digitalizare. Farmec și-a relansat platforma de e-commerce, canalul cu cea mai mare creștere valorică în perioada pandemiei, cu aproape 60% în 2021 față de anul 2019.

Cheltuielile de cercetare-dezvoltare ale companiei depășesc anual 230.000 de euro și sunt axate pe modernizarea gamelor de produse existente și crearea unor game noi de produse. Una dintre cele mai recente acțiuni de actualizare a formulei și rebranding a vizat gama Gerovital H3 Evolution, în urma unei investiții de 400.000 de euro, sumă alocată pentru cercetare, design și comunicare.

„Revenirea economică din 2021 ne-a găsit pregătiți pentru apetitul în creștere al consumatorilor pentru produse de calitate. Strategia noastră de dezvoltare pe termen lung, modificată în 2020 sub influența pandemiei, a fost reluată și continuată cu succes în 2021, ceea ce ne-a permis să înregistrăm creșteri pentru categoriile principale, cu excepția dezinfectanților. Vom continua programul de 3 milioane de lei pentru investiții, anunțat anul trecut, și mizăm pe lansarea unor noi produse care să îmbunătățească oferta noastră. Plecăm deci de pe o poziție de top în 2022 și suntem încrezători că vom îmbunătăți performanțele anului trecut”, a declarat Mircea Turdean, director general Farmec.

Produsele Gerovital sunt disponibile în România într-o rețea de peste 30 de magazine de brand – cel mai recent, în sistem de franciză, fiind deschis anul trecut în Baia Mare –, online și în magazinele partenere. Brandul este prezent în peste 30 de țări, prin parteneriate solide cu distribuitori, platforme proprii de e-commerce sau magazine de brand deschise prin parteneri locali. În 2021, produsele au fost listate si în platforma Amazon. Compania are peste 700 de angajați.

Compania comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări. În aprilie 2022, rețeaua de magazine de brand deținute de Farmec cuprinde 8 magazine Farmec, localizate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu Mureș și Timișoara, 22 magazine Gerovital, care se găsesc în București, Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Ploiești, Suceava, Iași, Piatra Neamț, Galați, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș și Râmnicu Vâlcea.

Citeste si:
Packeta România a livrat peste 7,5 milioane de colete în 2023. Compania va extinde rețeaua de puncte pick-up  
Packeta România a livrat peste 7,5 milioane de colete în 2023. Compania va extinde rețeaua de puncte pick-up  
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Afaceri în scădere pentru Farmec în 2021, după vânzări reduse ale dezinfectanților