Lectură de 3 minute

13 Feb 2024 - Interviuri și Analize

Mircea Turdean, Farmec: Plănuim să deschidem magazine stradale în zone ușor accesibile consumatorilor

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Farmec este una dintre cele mai longevive companii românești, care trece testul timpului cu brio. Producător de cosmetice și nu numai, Farmec a anunțat că în 2024 se va axa pe actualizarea gamelor actuale de produse, dar și deschiderea unor magazine stradale, cât mai aproape de consumator. 

Sursa foto: Farmec

”Evaluăm constant oportunitățile pe care le avem la dispoziție și plănuim să deschidem magazine stradale în zone ușor accesibile consumatorilor, întrucât performanțele înregistrate în perioada post-pandemică de magazinele stradale sunt superioare. Planul nostru este să avem o rețea echilibrată de magazine Farmec și Gerovital în toate orașele importante ale țării, în zone accesibile consumatorilor”, a declarat Mircea Turdean, CEO Farmec, într-un interviu retail.ro.

Totodată, pentru 2024, compania își propune să consolideze parteneriate solide pe plan local și internațional și să crească nivelul de export. În paralel, Farmec vrea să încline către un public țintă mai tânăr, odată cu lansarea Gerovital Must Have, gamă pe care o dedică generației Z, și Gerovital Kids, prima gamă dedicată îngrijirii copiilor și bebelușilor.

”De anul acesta ne-am asumat să creștem o generație nouă de consumatori cu ajutorul gamei Gerovital Kids. De asemenea, produsele Nufăr și Triumf vor beneficia de formule noi, mai eficiente, motiv pentru care prevedem o creștere „sănătoasă” în privința acestor game”, mai spune Turdean, menționând că toate gamele companiei trec periodic prin procese de rebranding și de modernizare a formulelor, pentru a integra noile descoperiri în industrie.

În acest sens, CEO-ul Farmec a precizat și că fiolele rămân în fruntea preferințelor consumatorilor noștri, fiind sunt urmate de creme. De asemenea, în acest an, au fost înregistrate creșteri exponențiale în ceea ce privește antiperspirantele, gelurile de duș și produsele de curățenie.

Chiar dacă anul acesta a început cu un comportament al consumatorilor încă marcat de reținere și de chibzuință în ceea ce privește bunurile din afara spectrului de strictă necesitate, am înregistrat un ritm susținut de creștere, ceea ce a generat rezultate pozitive la nivelul volumului de vânzări pe majoritatea segmentelor.

Farmec, mai profitabilă în online

Canalele online sunt în general mai profitabile decât celelalte, per ansamblu, spune Turdean.

”Online-ul este mai rentabil din motive lesne de înțeles – costuri mai reduse de distribuție, de gestionare a stocurilor etc. În ceea ce ne privește, urmărim să găsim un echilibru pentru a ne asigura că produsele noastre ajung cu ușurință la toate categoriile de consumtori ai produselor noastre”, a explicat acesta.

Citeste si:
Farmec a inaugurat încă un magazin. Câte unități vrea să deschidă până la finalul anului
Farmec a inaugurat încă un magazin. Câte unități vrea să deschidă până la finalul anului

În prezent, aproximativ 80% dintre procesele interne ale companiei sunt digitalizate, în special producția, logistica, achizițiile și vânzările. În total, 50 de produse Farmec sunt modernizate sau complet noi. În ultimii cinci ani, au fost realizate investiții în valoare de peste 37 de milioane de lei în echipamente, noi linii de producție, modernizarea spațiilor de depozitare, extinderea parcului auto, magazinele proprii și digitalizare.

Farmec este una dintre cele mai mari și cu tradiție companii din România. Compania are certificare internațională GMP și comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări. În luna noiembrie 2023, rețeaua de magazine de brand deținute de Farmec cuprinde 10 magazine Farmec, localizate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara, Sighișoara, Iași şi 18 magazine Gerovital, care se găsesc în București, Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Ploiești, Galați, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Mircea Turdean, Farmec: Plănuim să deschidem magazine stradale în zone ușor accesibile consumatorilor