Lectură de 4 minute

01 Dec 2023 - Interviuri și Analize

Afaceri românești cu tradiție|Farmec, brandul românesc de cosmetice care și-a păstrat ”farmecul” încă de dinainte de Revoluție

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Înființată în 1945, la Cluj-Napoca, Farmec este una dintre companiile românești, producătoare de cosmetice. De la creme de mâini și față, până la produse de curățenie, Farmec și-a menținut poziția în piață, numărându-se printre martorii activi ai trecerii de la regimul comunist la economia de piață liberă. „Avem un business rezilient, care a traversat de-a lungul istoriei multe perioade de criză și de tranziție, iar cea mai semnificativă a fost Revoluția și trecerea la o economie de piață liberă. Totuși, ne-am adaptat în permanență, am găsit soluții și am învățat că orice criză poate fi transformată într-o oportunitate”, a declarat Mircea Turdean, director general Farmec. 

Sursa foto: Farmec

Pe lângă Revoluție, pandemia a fost încă un moment de referință pentru Farmec, care a transformat producția de cosmetice în producție de dezinfectanți în doar câteva săptămâni. În acest sens, Turdean explică importanța investițiilor în digitalizare.

”Investițiile în digitalizare sunt cheia succesului. În prezent, aproximativ 80% dintre procesele interne sunt digitalizate, în special producția, logistica, achizițiile și vânzările. Astfel, 20% dintre etapele de planificare și programare sunt eficientizate, iar anual pe porțile fabricii ies peste 103 milioane de produse finite. În ultimii cinci ani, am realizat investiții în valoare de peste 37 de milioane de lei în echipamente, noi linii de producție, modernizarea spațiilor de depozitare, extinderea parcului auto, magazinele proprii și digitalizare”, a declarat acesta, pentru retail.ro.

Eforturile în digitalizarea companiei vor continua și în 2024, Turdean precizând faptul că acest proces scurtează timpul modernizare și creare a unui produs, pornind de la activitatea de cercetare-dezvoltare, până la elaborarea lui.

„Dacă ne gândim și ne referim la evoluția aproape explozivă a platformelor de comerț electronic perioada pandemiei, acestea oferă un nou spațiu de interacțiune a consumatorului cu produsele noastre, necesitatea existenței produselor noastre pe aceste platforme fiind reconfirmată și în perioada post-pandemie. Atunci când faci lucrurile corect și ești onest, cu respect față de consumatori, rezultatele se vor vedea negreșit”, a adăugat acesta.

La mulți ani, România! La mulți ani, dragi români, oriunde vă aflați în lume! Suntem legați de aceeași istorie, cultură și împărtășim cu dragoste aceleași valori. Indiferent unde sunteți, păstrați-vă farmecul, fiți autenici și fiți mândri că sunteți români!

Mircea Turdean, director general Farmec

Citeste si:
AQUILA finalizează preluarea Parmafood
AQUILA finalizează preluarea Parmafood

Farmec, de peste 130 de ani pe piață

De peste 130 de ani pe piața din România, Farmec a dezvoltat capacitatea de se adapta la schimbările permanente din piață și din industrie, acesta fiind și motivul longevității brandului, după cum spune Turdean.

”Experiența ne-a învățat să urmărim tendințele de consum și de comunicare de pe piața internațională și să ne aliniem lor pentru a rămâne relevanți, cu atât mai mult cu cât concurăm la raft cu branduri internaționale. De asemenea, calitatea produselor și onestitatea businessului ne-au menținut în topul preferinței consumatorilor, iar încrederea pe care ne-au oferit-o în tot acest timp, a stat la baza motivației de a continua să inovăm”, a afirmat directorul general al companiei.

Nu în ultimul rând, Turdean a amintit și de importanța echipei din spatele brandului, dar și de interesul pentru sustenabilitate, pentru un ”viitor verde”.

”Încă din 2021, am început să derulăm campania de reciclare Ai grijă de natură așa cum ai grijă de tine, prin care ne încurajăm consumatorii să returneze ambalajele produselor la punctele de colectare selectivă din magazinele de brand. Astfel, susținem economia circulară și limităm impactul activității noastre asupra mediului, întrucât de noi depinde ce lăsăm în urmă generațiilor viitoare”, a conchis acesta.

Farmec este una dintre cele mai mari și cu tradiție companii din România. Compania are certificare internațională GMP și comercializează produsele din portofoliu în aproximativ 30 țări. În luna noiembrie 2023, rețeaua de magazine de brand deținute de Farmec cuprinde 10 magazine Farmec, localizate în Cluj-Napoca, Arad, Brașov, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara, Sighișoara, Iași şi 18 magazine Gerovital, care se găsesc în București, Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Ploiești, Galați, Oradea, Sibiu, Târgu Mureș.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Afaceri românești cu tradiție|Farmec, brandul românesc de cosmetice care și-a păstrat ”farmecul” încă de dinainte de Revoluție