Lectură de 4 minute

15 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Supermarketurile din Marea Britanie folosesc decupaje din carton pentru a ascunde golurile lăsate de problemele din lanțul de aprovizionare

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Supermarketurile din Marea Britanie folosesc decupaje din carton pentru fructe, legume și alte produse alimentare cu scopul de a ascunde golurile lăsate de problemele din lanțul de aprovizionare, scrie The Guardian.

Supermarketurile folosesc decupaje din carton de fructe, legume și alte produse alimentare pentru a umple golurile de pe rafturi, din cauza problemelor de aprovizionare îmbinate cu o serie de schimbări la nivel de sortimentație a produselor. Spre exemplu, retailerul Tesco a început să folosească imagini cu sparanghel, morcovi, portocale și struguri în raioanele sale cu produse proaspete, stârnind amuzamentul pe rețelele de socializare.

„Mmmm, fotografii delicioase cu sparanghel”, a scris un comentator pe Twitter. Un altul a glumit pe seama unei legume: „Îmi place că sparanghelul crește la această dimensiune în Marea Britanie. Este climatul nostru, sunt sigur.”

Cumpărătorii au văzut morcovi falși în Fakenham, imagini din carton cu sparanghel în Londra, imagini cu portocale și struguri în Milton Keynes și sticle de detergent de spălat 2D în Cambridge. Lanțul de supermarketuri Sainsbury’s a folosit, de asemenea, schițe ale ambalajelor pentru a umple rafturile.

Lipsesc șoferii de camioane

Tactica vine ca urmare a lipsei de șoferi HGV (vehicule de mare tonaj) și de culegători și ambalatori în ferme și fabrici de procesare a alimentelor, lucru care duce la o lipsă a produselor alimentare în supermarketuri. Problemele din porturi, unde manipulanții se luptă să facă față unei creșteri a livrărilor pentru sezonul festiv, duc, de asemenea, la lipsuri în acest sector.

Bryan Roberts, analist de vânzare cu amănuntul la compania Shopfllor Insights, a spus că a început să vadă decupajele din carton din produse proaspete abia în ultimul an, dar a spus că tactici similare au fost aplicate în alte locuri din supermarketuri de ceva timp.

„A devenit destul de obișnuit. Nu este doar din cauza penuriei, ci și pentru că multe dintre magazinele mai mari sunt acum pur și simplu prea mari”, a declarat Bryan Roberts.

El a spus că decupajele au reprezentat una dintre multele tactici folosite pentru a umple spațiul, inclusiv umplerea frigiderelor cu carne de sos de roșii sau maioneză, împrăștierea pachetelor de bere pe coridoare întregi și ridicarea de postere mari.

Citeste si:
Primark vrea să extindă serviciul click-and-collect în toată Europa
Primark vrea să extindă serviciul click-and-collect în toată Europa

Retailerul Tesco, care declarase anterior că vânzările sale au fost stimulate de capacitatea sa de a păstra rafturile aprovizionate, a spus însă că imaginile cu fructe și legume nu au fost legate de problemele recente din lanțul de aprovizionare, ci sunt utilizate de mai multe luni.

Sursa foto: Twitter

Supermarketurile tradiționale, care pot stoca peste 40.000 de linii de producție, și-au perfecționat gamele de produse alimentare, astfel încât să poată reduce prețurile și să concureze mai eficient cu discounteri precum Aldi și Lidl, care vând nu mai puțin de 3.000 de produse diferite. Procesul a fost accelerat de Brexit și de pandemie, care au dus la lipsuri de personal și dificultăți în transportul de mărfuri. Supermarketurile și producătorii au redus gama de diferite tipuri de paste, cafea sau ceaiuri pe care le vând pentru a facilita menținerea fluxului de mărfuri.

Unele articole voluminoase și nu foarte profitabile, cum ar fi băuturile carbogazoase îmbuteliate și apa, au fost, de aseenea, împinse în jos pe lista priorităților de livrare din cauza lipsei acute de șoferi, ceea ce înseamnă că pot exista lacune mai mari pe rafturi decât de obicei.

Comerțul online ia amploare

Mai multe lanțuri de retail inclusiv Sainsbury's, Asda și Tesco au închis ghișeele de servicii alimentare pentru a reduce costurile, lăsând și mai mult spațiu de umplut. Creșterea cumpărăturilor online a făcut, între timp, multe supermarketuri să nu mai aprovizioneze cu articole nealimentare cum ar fi televizoare, CD-uri sau ibrice, ceea ce făceau cândva, lăsând zone goale pe care mulți nu au reușit să le umple cu produse alternative. Unii au adus și alte servicii, cum ar fi optică, tăierea cheilor sau curățătorii chimice pentru a ocupa spațiu.

În ceea ce privește produsele proaspete, magazine precum Tesco au, de asemenea, obiective de a reduce risipa alimentară și, la fel, păstrează stocurile mai strânse decât ar fi făcut în trecut. Decupejele din carton pentru articole scumpe, precum detergenți, pudrele proteice și băuturile spirtoase, cum ar fi ginul, sunt uneori folosite pentru a preveni furtul din magazine. Imaginile articolelor sunt puse pe rafturi pentru a arăta indisponibilitatea, iar cumpărătorii trebuie să ridice produsul real de la casă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Supermarketurile din Marea Britanie folosesc decupaje din carton pentru a ascunde golurile lăsate de problemele din lanțul de aprovizionare