Lectură de 3 minute

13 Apr 2022 - Știri și Noutăți

Lavazza: Prețurile la cafea rămân mari, în condițiile unei recolte reduse și a presiunilor inflaționiste

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Grupul Lavazza a raportat o cifră de afaceri de 2,3 miliarde de euro, pentru anul financiar 2021 și se așteaptă ca anul acesta prețurile la cafea să rămână mari, în contextul în care fenomenele meteo vor genera o recoltă redusă de cafea, iar condițiile inflaționiste se vor menține.

Anul 2021 a debutat cu o perioadă deosebit de agitată în cazul tuturor materiilor prime, iar, în sectorul agricol, cafeaua a cunoscut cele mai semnificative creșteri de preț, cu o creștere de aproximativ 80% în 2021, atât pentru soiurile Arabica, cât și pentru Robusta. Aceste creșteri au fost determinate, în principal, de problemele din lanțul de aprovizionare la nivel mondial și de pagubele provocate de fenomenele meteorologice cauzate de schimbările climatice. Acești factori vor avea un impact asupra producției din 2022, previziunile indicând o recoltă redusă de cafea și o menținere a condițiilor inflaționiste, ceea ce înseamnă că prețurile la cafea vor rămâne semnificativ mai mari.

Lavazza precizează că conflictul dintre Rusia și Ucraina are un impact pe numeroase fronturi. Pe lângă sancțiunile internaționale și scăderea valorii rublei, principalele efecte se resimt asupra materiilor prime pentru care Rusia și Ucraina sunt producători și exportatori importanți, cum ar fi gazele, petrolul și metalele.

Compania a decis să suspende toate activitățile în Rusia și, din cauza situației de forță majoră și a imposibilității de a furniza produsele noastre pe piață, a fost, de asemenea, nevoită să oprească temporar distribuția în Ucraina.

În 2021, grupul a raportat venituri în creștere cu 11% față de 2020, în timp ce poziția financiară netă este pozitivă, la 283 de milioane de euro, cu un cash flow operațional de 203 milioane de euro, o îmbunătățire față de 2020, când a fost raportată suma de 125 de milioane de euro.

Principalii factori de creștere sunt, în primul rând, redresarea vânzărilor pe canalul Out Of Home, revenind la 80% din valoarea raportată în 2019, după încetinirea cauzată de Covid, și creșterea constantă a veniturilor pe canalul Home (+6,3% față de 2020 și +23,8% față de 2019), în ciuda tendințelor pieței care sunt similare cu nivelurile de dinainte de Covid.

Vânzări în creștere pentru Lavazza

Grupul a raportat o creștere a vânzărilor și performanțe bune la nivel general, atât pe piețele mai mature, cum ar fi Italia (+6%) și Franța (+10%), cât și pe cele în creștere, cum ar fi America de Nord (+21%) și Germania (+14%), ceea ce atestă soliditatea mărcilor Grupului în toate zonele.

Mixul de produse a generat beneficii semnificative datorită dezvoltării segmentului Beans, care este cel mai dinamic de pe piață și unde Lavazza raportează o creștere a vânzărilor de două ori mai mare decât rata medie a pieței (+16,9% - Lavazza vs. +8,5% - piață). În segmentul din ce în ce mai competitiv, Single Serve (mașini de cafea și capsule), Grupul continuă să-și implementeze planul de lansare pe piață a capsulelor din aluminiu neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2.

Citeste si:
Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari 
Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari 

Profitul EBITDA (câștigurile înainte de dobânzi, taxe, deprecieri și amortizări) al Grupului se ridică la 312 milioane de euro, față de 253 milioane de euro în 2020 (+23,3%), cu un profit al tuturor câștigurilor de 13,5%, situat la nivelul de dinaintea pandemiei din 2019, comparativ cu 12,1% în 2020.

Profitul net de 105 milioane de euro reprezintă o creștere de 44% față de cele 73 de milioane de euro de anul trecut.

Compania Lavazza, fondată la Torino, în 1895, este deținută de familia Lavazza de patru generații. În prezent, Grupul este unul dintre principalii jucători de pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri de peste 2,3 miliarde de euro și un portofoliu de mărci de top care sunt lideri pe piețele lor, precum Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Compania este prezentă în toate sectoarele de business și desfășoară operațiuni pe 140 de piețe, având 9 fabrici în 6 țări și peste 4.200 de colaboratori în întreaga lume.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lavazza: Prețurile la cafea rămân mari, în condițiile unei recolte reduse și a presiunilor inflaționiste