Lectură de 2 minute

31 Mar 2022 - Știri și Noutăți

Lavazza este singura companie din segmentul băuturilor în topul celor mai renumite branduri din lume

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

În 2022, Lavazza se află din nou în ”Top 100 cele mai renumite companii din lume”, conform clasamentului "2022 Global RepTrak", publicat de The RepTrak Company, specializată în măsurarea reputației corporative conform opiniei publice. The Global RepTrak analizează felul în care oamenii se raportează la companiile din lume, cum se simt, cum gândesc și cum se comportă în raport cu brandurile din plan global.

Pentru al doilea an consecutiv, Lavazza este singura companie din segmentul băuturilor care se clasifică în acest top și depășește cu 2,0 puncte media din sectorul Food & Beverage. Compania italiană urcă în clasamentul general și ajunge pe poziția 47 din 100 și își consolidează poziția cu un scor - la nivel global - de 73,9 (nivelul "Strong"). La nivel local, Lavazza este a cincea companie italiană din top, ajungând pe treapta "Reputație excelentă" cu un scor de peste 80 de puncte.

Studiul "2022 Global RepTrak" relevă că reputația corporativă a scăzut la nivel global cu 0,7 puncte față de anul 2021, an marcat de continuarea situației de urgență din domeniul sănătății cauzate de pandemie. În același timp, 2021 este caracterizat și de aștepările colective față de companii, pe care oamenii le consideră actori cheie în asigurarea "revenirii la normalitate”.

Global RepTrak, bazat pe modelul dezvoltat de Compania RepTrak, înființată în 2004, setează standardul recunoscut la nivel internațional pentru măsurarea Reputației Corporative. Acesta este cel mai mare studiu din lume privind percepția oamenilor asupra brandurilor, analizând peste 150 de companii, cu un total general de 250.000 de date și punctaje privind percepția și sentimentele exprimate de consumatori din peste 60 de țări din întreaga lume. Timp de peste un deceniu, The RepTrak Company a clasificat primele 100 de companii cu cea mai bună reputație pentru a celebra liderii reputației globale.

Lego, Rolex și Bosch, în top 10

Pe primele 10 poziții din top s-au clasificat branduri precum: Rolex, Ferrari, LEGO Group, Rolls Royce, Mercedes-Benz, Harley-Davidson, The Bosch Group, PayPal, Netflix, Intel.

Lavazza, companie înființată în 1895 la Torino, este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Considerat unul dintre cei mai importanți prăjitori de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 140 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 70% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei. Lavazza are aproximativ 4.000 de angajaţi.

Companiile care fac parte din Grupul Lavazza includ Carte Noire Franța și ESP (achiziționată în 2016 și respectiv în 2017), Merrild Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) și Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul lui 2018, ulterior unei achiziții, divizia Lavazza Professional a fost creată, incluzând Office Coffee Sector (OCS) și sistemele de vending Flavia și Klix.

Citeste si:
Zara și H&M au devenit acționari majoritari ai unei companii de reciclare textilă
Zara și H&M au devenit acționari majoritari ai unei companii de reciclare textilă
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lavazza este singura companie din segmentul băuturilor în topul celor mai renumite branduri din lume