Evident, termenul se referă la faptul că mulți producători și/sau retaileri au redus pachetele, gramajul și volumul unor produse pentru a nu mai opera creșteri de prețuri la raft. În realitate, prețurile cresc, dar retailerii și producătorii mizează pe faptul că mulți cumpărători s-au obișnuit cu un anumit prag de preț.
Un fenomen constatat nu doar în Franța, ci în mai multe țări din întreaga lume, inclusiv în România. Nu de puține ori, cumpărătorii români s-au plâns în perioada în care guvernul a decis plafonarea prețurilor la alimentele de bază că reducerea prețurilor unor produse nu a fost reală, deoarece au găsit la raft ambalaje și cantități mai mici.
Scopul a fost acela ca produsul vândut la raft să se încadreze în plafonul de preț.
Autoritățile franceze au decis să combată acest fenomen, iar din luna iulie, comercianții francezi vor trebui să afișeze la raft timp de două luni că produsele alimentare și alte bunuri de larg consum vin într-un ambalaj mai mic.
Citește articol integral pe wall-street.ro