Fashion Days se așteaptă să ajungă la 597.000 de comenzi online în săptămâna de Black Friday anul acesta, față de 502.000 anul trecut și 372.000 de comenzi în 2019. Compania se așteaptă la o creștere de 25% a comenzilor pentru evenimentul de anul acesta.
Retailerul online de fashion anticipează o valoare medie a coșului de cumpărături de 435 de lei, iar valoarea medie a produsului este de 179 de lei. În depozite, marfa va avea o valoare de 230 de milioane de lei, în creștere cu 15% afță de aceeași perioadă a anului trecut.
,,Valoarea coșului va fi similară cu cea a anului trecut. Credem că o să scadă valoarea coșului pentru că vor fi clienți care nu vor sta să facă o comandă mare, ci care vor face mai multe comenzi mai mici. Există produse care se vor duce foarte repede în primele două sau trei ore. Valoarea medie a produsului scade și ea, parțial, cred că din cauza discounturilor pe care le facem. Am adus foarte mute branduri care au o valoare medie a produsului mult mai jos'', spune Robert Berza, general manager Fashion Days.
Fashion Days estimează că vor atrage 40.000 de clienți noi în campania de Black Friday de anul acesta. Numărul total de clienți va fi de 168.000 de clienți, în creștere cu 28% față de 2020.
Berza a precizat că reducerile de Black Friday vor începe pe 10 octombrie, în jurul orei 7 dimineața. În plus, campania de Black Friday a Fashion Days nu va începe vineri, având în vedere că se suprapune cu perioada de reduceri a eMag. Mai mult, 70% dintre produsele comandate de clienți și predate curierilor vor fi predate până vineri noaptea și 30% până pe 25 noiembrie.
„Black Friday a devenit deja tradiție la Fashion Days, iar acesta este cel de-al doilea eveniment organizat în contextul pandemic actual. Segmentul e-commerce a suferit schimbări majore de aprape 2 ani încoace, iar piața de fashion online continuă să câștige din ce în ce mai mult teren. Prin urmare, noi suntem pregătiți și pentru această ediție cu acele oferte pe care chiar nu vrei să le ratezi și despre care știi că doar de Black Friday le prinzi. Anul acesta ne-am propus o creștere de aprox 27% la nivel de comenzi și asta pentru că vom asigura clienților noștri cele mai bune prețuri din an pentru mai mult de 80% din oferta comercială” a declarat Robert Berza.
Cei mai activi clienți Fashion Days au posibilitatea ca, în cazul unui retur, să își primească banii înapoi în cont în doar 30 de minute de la predarea produsului returnat, inclusiv în easybox. Pentru a beneficia de acest serviciu, dar și pentru ca totul să fie mai simplu și mai rapid, clienții sunt încurajați să plătească online prin opțiunea Pay by Click, care permite salvarea datelor cardului pentru ca plata comenzii să poată fi efectuată instant. Iar daca plătesc cu Mastercard, pot câștiga una dintre cele 10 ținute în valoare de 3000 de lei fiecare.
Cum să alegi haine la modă pentru diferite condiții meteorologice?
Black Friday Fashion Days 2021
Black Friday este evenimentul care aduce cel mai mare număr de clienți la Fashion Days. În momentul de față, 80% din produsele aflate în stoc sunt la cel mai bun preț din an, susține Berza. Retailerul își propune să genereze venituri mai mari din acest stoc comparativ cu anul trecut.
Brandurile care au cele mai mari reduceri de Black Friday:
Până la - 80%: Geographical Norway
Până la - 75%: GAP, U.S. Polo Assn., Diesel, Love Moschino, Trendyol
Până la - 70%: Puma, Guess, Pepe Jeans London, Esprit, Jack & Jones, NA-KD
Până la - 65%: Liu Jo, Karl Lagerfeld, Under Armour, Levi's, EA7, Timberland, Trespass
Până la - 60%: Tommy Hilfiger, Fossil, Ted Baker, Gant, Geox, Emporio Armani
Până la - 55%: Nike, Furla
Până la - 45%: UGG, Michael Kors
Branduri cu oferte de Black Friday la Fashion Days: Nike, Guess, Karl Lagerfeld, UGG, Tommy Hilfiger, Timberland, Furla, Marc Jacobs, Michael Kors, BOSS.
Branduri din Romanian Corner: Alina Cernătescu, Mihaela Glăvan, Antonia M, Monarh, Gemelli Shoes.
Oferte Black Friday Fashion Days 2021
- Bocanci de piele întoarsă Big Star - 190 de lei, reduși de la 450 de lei
-
Hanorac cu imprimeu Under Armour - 180 de lei, redus de la 232 de lei
-
Bocanci de piele Timberland - 490 de lei, reduși de la 1.190 de lei
-
Pantofi pentru alergare Nike Renew Run 2 - 280 de lei, reduși de la 468 de lei
-
Jachetă unisex Karl Lagerfield - 970 de lei, redusă de la 1.200 de lei
-
Geacă Columbia - 330 lei, redusă de la 769 de lei (57%)
-
Rochie Alina Cernătescu - 340 de lei, redusă de la 680 de lei (50%)
-
Pantofi de piele Guess - 420 de lei, reduși de la 887 de lei
-
Cizme Liu jo - 380 de lei, reduse de la 932 de lei
-
Cizme scurte UGG - 530 de lei, reduse de la 980 de lei
-
Rochie Pepe Jeans London - 190 de lei, redusă de la 468 de lei
-
Hanorac Guess Jeans - 200 de lei, redusă de la 466 de lei
-
Vestă Napajiri - 320 de lei, redusă de la 826 de lei
-
Geacă BOSS (copii) - 320 de lei, redusă de la 816 lei
-
Ghete UGG (copii) - 370 de lei, reduse de la 690 de lei
-
Pantofi sport PUMA (bărbați) - 100 de lei, reduși de la 641 de lei
-
Pantofi sport PUMA (femei) - 130 de lei, reduși de la 430 de lei
-
Tricou Love Moschino -140 de lei, redus de la 567 de lei
-
Blugi Pepe Jeans London - 200 de lei, reduși de la 487 de lei
-
Ceas Fossil - 230 de lei, redus de la 582 de lei
-
Ghete Steve Madden - 340 de lei, reduse de la 690 de lei
Branduri noi pe Fashion Days
Fashion Days își propune să ajungă la același nivel de recunoaștere și vânzări ca marii retaileri de fashion, precum H&M și Zara. Retailerul de fashion are, conform unei analize Kantar, o rată de cunoaștere de peste 90%, ocupând locul doi în piața din România pe zona de advertising.
,,S-a văzut din 2020 că ne-am focusat pe valoarea de brand. Ne-am dorit mult să creștem încrederea românilor în Fashion Days și zona de e-commerce. Ne doream să vină clienții contant la noi, să verifice destul de mult campaniile noastre și reducerile noi. În aceeași măsură am înțeles că piața este mult mai competitivă de când s-a investit mai mult în digital'', a mai spus Robert Berza.
În plus, 60% din români vor să cumpere ceva de Black Friday, iar hainele se află printre primele categorii căutate în perioada de reduceri, cu un potențial de achiziție de 23%. Și încălțămintea are un potențial de 10% de achiziție în perioada reducerilor.
,,Ne apropiem destul de mult de Zara și de H&M și o să ajungem ca ei în anii următori. Acțiunile noastre pe viitor se vor duce în încercarea de a-i depăși. În 2021 am adus branduri noi, dar nu ne vom opri aici. În zona brandurilor noi am mixat diferite categorii, dar un avânt au luat brandurile premium'', mai spune directorul Fashion Days.
În plus, Romanian Corner, secțiunea specială dedicată designerilor români, se apropie de 100 de branduri găzduite în platformă.
Aplicația Fashion Days generează peste 75% din venituri
Aplicația Fashion Days generează peste 75% din venituri, în creștere față de 2020, când aducea 71% din venituri. Aplicația are peste două milioane de utilizatori și are o creștere de 19% față de 2020. Pe de altă parte, partea de utilizatori pe desktop a rămas între 10 și 15%, iar strategia retailerului pe termen mediu și lung este să meargă cât mai focusat pe aplicație.
,,Aplicațiile sunt extrem de importante pentru noi, dar nu pot avea un ritm de creștere mai mare de 4-5% pe an, având în vedere că deja am ajuns la 75% din venituri. Numărul de aplicații instalate față de acceași perioadă înainte de pandemie a crescut cu 40%'', a mai spus Robert Berza.
Plata cu cardul online a ajuns la 47% în 2021, iar livrările în locker în București și Ilfov au ajuns la 60%. De exemplu în 2020 raportul livrărilor în locker în București și Ilfov era de 28%.
,,Pandemia a acelerat plata cu cardul. Nu este doar meritul nostru că am sărit de la 20% la aproape 40%, am și ajutat și am împins această metodă de plată, însă este un trend care crește în continuare'', a explicat Robert Berza.
Fashion Days a ajuns pe locul trei pe piața din România în zona de fashion, fiind la doar 3% distanță de gigantul H&M și de Inditex, a spus Robert Berza în cadrul conferinței anuale Fashion Days.