Lectură de 2 minute

28 Apr 2021 - Interviuri și Analize

Vânzările online în lume ar urma să ajungă la 4.200 miliarde de dolari în 2021, dar stocurile sunt epuizate și greu de refăcut

Redacția Retail.ro

Cumpărătorii din întreaga lume ar urma să îşi majoreze cu 20% achiziţiile făcute online în 2021, potrivit unui studiu publicat de Adobe, ceea ce ar urma să pună şi mai multă presiune pe lanţurile de aprovizionare, notează Agerpres.

Marii retaileri, precum Home Depot, sunt supuşi deja la presiuni de pe urma costurilor ridicate cu transportul şi depozitarea articolelor precum electrocasnice, mobilă şi echipamente de fitness care sunt la mare căutare.

În ultimul an, magazine precum Walmart, Target şi Amazon.com au epuizat stocurile de produse esenţiale care sunt uşor de cumpărat în cantităţi mari, prin apăsarea unui buton, dar stocurile sunt greu de refăcut.

Stimulate de solicitările venite din SUA, China şi Marea Britanie, vânzările de tip e-commerce se vor ridica la un total estimat la 4.200 miliarde dolari în acest an, faţă de 3.500 miliarde dolari în 2020, potrivit Adobe, firmă care colectează date cu privire la tranzacţiile directe în peste 80 de ţări.

Stocuri greu de refăcut

Adobe susţine că în primele trei luni din anul acesta, vânzările online au ajuns la 876 miliarde de dolari. În SUA, vânzările online au crescut cu 39% în ritm anual în primul trimestru, până la aproximativ 200 de miliarde de dolari, iar creşterea vânzărilor online a explodat în cele trei săptămâni care au urmat după ce preşedintele Joe Biden a promulgat pachetul de asistenţă în valoare de 1.900 miliarde de dolari.

În condiţiile în care există în continuare probleme cu livrările de vaccinuri şi multe ţări se confruntă cu noi valuri de infecţie cu COVID-19, retailerii au ţinut închise multe magazine fizice şi au investit puternic în platforme online.

Chiar dacă magazinele fizice se vor redeschise, oamenii s-au obişnuit să comande produse de pe laptopuri şi telefoane, conform raportului Adobe. Aceasta este o veste proastă pentru companiile care se bazează pe magazinele fizice, şi care erau deja în declin din cauza concurenţei unor giganţi precum Amazon.com, Alibaba şi a altor giganţi din domeniul e-commerce. 

Retailul alimentar din România, în creștere

Cifra de afaceri a retailului alimentar este estimată în jurul nivelului de 130 miliarde lei în 2020, după ce, în 2019, acest sector a înregistrat venituri de 118 miliarde lei, potrivit celei mai recente analize KeysFin.

Citeste si:
Leroy Merlin România țintește afaceri în creștere, de 3 miliarde de lei. Francezii deschid 3 magazine până în 2024 și le renovează pe cele vechi

În 2021, analiștii se așteaptă la o revenire la ritmul de creștere medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%, la aproximativ 140 de miliarde de lei, pe fondul revenirii consumului la valori normale.

În plus, piața de fashion online din România va depăși 1 miliard de dolari până la finalul acestui an, iar veniturile vor avea o creștere anuală de 10% în perioada 2021 - 2025, ajungând la un volum de piață de 1,6 miliarde de dolari până în 2025, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager, PayU România.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Vânzările online în lume ar urma să ajungă la 4.200 miliarde de dolari în 2021, dar stocurile sunt epuizate și greu de refăcut