Lectură de 2 minute

28 Apr 2021 - Interviuri și Analize

Vânzările online în lume ar urma să ajungă la 4.200 miliarde de dolari în 2021, dar stocurile sunt epuizate și greu de refăcut

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Cumpărătorii din întreaga lume ar urma să îÅŸi majoreze cu 20% achiziÅ£iile făcute online în 2021, potrivit unui studiu publicat de Adobe, ceea ce ar urma să pună ÅŸi mai multă presiune pe lanÅ£urile de aprovizionare, notează Agerpres.

Marii retaileri, precum Home Depot, sunt supuşi deja la presiuni de pe urma costurilor ridicate cu transportul şi depozitarea articolelor precum electrocasnice, mobilă şi echipamente de fitness care sunt la mare căutare.

În ultimul an, magazine precum Walmart, Target ÅŸi Amazon.com au epuizat stocurile de produse esenÅ£iale care sunt uÅŸor de cumpărat în cantităţi mari, prin apăsarea unui buton, dar stocurile sunt greu de refăcut.

Stimulate de solicitările venite din SUA, China ÅŸi Marea Britanie, vânzările de tip e-commerce se vor ridica la un total estimat la 4.200 miliarde dolari în acest an, faţă de 3.500 miliarde dolari în 2020, potrivit Adobe, firmă care colectează date cu privire la tranzacÅ£iile directe în peste 80 de ţări.

Stocuri greu de refăcut

Adobe susÅ£ine că în primele trei luni din anul acesta, vânzările online au ajuns la 876 miliarde de dolari. În SUA, vânzările online au crescut cu 39% în ritm anual în primul trimestru, până la aproximativ 200 de miliarde de dolari, iar creÅŸterea vânzărilor online a explodat în cele trei săptămâni care au urmat după ce preÅŸedintele Joe Biden a promulgat pachetul de asistenţă în valoare de 1.900 miliarde de dolari.

În condiÅ£iile în care există în continuare probleme cu livrările de vaccinuri ÅŸi multe ţări se confruntă cu noi valuri de infecÅ£ie cu COVID-19, retailerii au Å£inut închise multe magazine fizice ÅŸi au investit puternic în platforme online.

Chiar dacă magazinele fizice se vor redeschise, oamenii s-au obiÅŸnuit să comande produse de pe laptopuri ÅŸi telefoane, conform raportului Adobe. Aceasta este o veste proastă pentru companiile care se bazează pe magazinele fizice, ÅŸi care erau deja în declin din cauza concurenÅ£ei unor giganÅ£i precum Amazon.com, Alibaba ÅŸi a altor giganÅ£i din domeniul e-commerce.

Retailul alimentar din România, în creÈ™tere

Cifra de afaceri a retailului alimentar este estimată în jurul nivelului de 130 miliarde lei în 2020, după ce, în 2019, acest sector a înregistrat venituri de 118 miliarde lei, potrivit celei mai recente analize KeysFin.

Citeste si:
Packeta România a livrat peste 7,5 milioane de colete în 2023. Compania va extinde rețeaua de puncte pick-up  
Packeta România a livrat peste 7,5 milioane de colete în 2023. Compania va extinde rețeaua de puncte pick-up  

În 2021, analiÈ™tii se aÈ™teaptă la o revenire la ritmul de creÈ™tere medie anuală din ultimii 10 ani, de 7%, la aproximativ 140 de miliarde de lei, pe fondul revenirii consumului la valori normale.

În plus, piaÈ›a de fashion online din România va depăși 1 miliard de dolari până la finalul acestui an, iar veniturile vor avea o creÈ™tere anuală de 10% în perioada 2021 - 2025, ajungând la un volum de piață de 1,6 miliarde de dolari până în 2025, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager, PayU România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri È™i Analize /  Vânzările online în lume ar urma să ajungă la 4.200 miliarde de dolari în 2021, dar stocurile sunt epuizate È™i greu de refăcut