Lectură de 4 minute

16 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Cum a accelarat pandemia vânzările online de alimente în SUA și cum diferă față de piața românească

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Pandemia de coronavirus a accelerat cumpărăturile online de alimente în întreaga lume. Statisticile de piață È™i tendinÈ›ele, precum È™i comportamentul cumpărătorului privind achiziÈ›ia de mâncare È™i băuturi arată o dezvoltare alertă a unei niÈ™e care era abia formată. De altfel, se fac estimări că alimentele reprezintă categoria de produse eCommerce cu cea mai mare creÈ™tere de vânzări în 2020. EvoluÈ›ia online în acest sector va continua la nivel mondial.

Izolarea la domiciliu È™i închiderile de magazine impuse odată cu izbucnirea pandemiei de Covid-19 au obligat foarte mulÈ›i clienÈ›i să se orienteze spre cumpărături online. Mai mulÈ›i factori, printre care posibilitatea de a lucra de acasă, obligaÈ›ia de e evita spaÈ›iile publice È™i restricÈ›iile impuse de autorități, au făcut ca achiziÈ›iile online pentru alimente să se dovedească indispensabile, scrie Business Insider.

La nivel mondial cea mai mare creÈ™tere în vânzările online a avut-o categoria produselor alimentare, potrivit unei analize realizate în 40 de țări, inclusiv în România. Începând cu luna martie alimentele au crescut cu până la 400% È™i categoria a rămas constantă în ultimele luni, la peste 300%, potrivit unei analize realizate de VTEX.

Un raport recent realizat de Insider Intelligence analizează cum a evoluat industria băcăniilor online, ce obstacole s-au ivit, ce detalii au "încurajat" clienÈ›ii să migreze către comerÈ›ul electronic, dar È™i ce tendinÈ›e se conturează pentru viitor. Durata pandemiei È™i capacitatea de a satisface cererea vor determina popularitatea achiziÈ›iilor online după ce lucrurile vor începe să revină la normal.

Printre recomandările acestui studiu se menÈ›ionează că magazinele online care comercializează alimente È™i-ar putea maximiza performanÈ›ele È™i după pandemie, cu inovaÈ›ii precum automatizarea È™i flexibilitatea operaÈ›ională. Cert este că preferinÈ›a pentru cumpărăturile online se află în creÈ™tere, în timp ce intenÈ›iile privind cheltuielile sunt profund afectate de reducerea veniturilor personale, rezultă din sondajul global PwC referitor la comportamentul consumatorilor, ”Global Consumer Insights Survey” 2020.

ComerÈ›ul electronic a reprezentat doar 2% din totalul vânzărilor de alimente È™i băuturi în 2019, însă mulÈ›i consumatori americani au apelat la serviciile de cumpărături online pentru prima dată în timpul pandemiei, aceÈ™tia alegând să cumpere digital produse esenÈ›iale. Iar asta înseamnă investiÈ›ii în dezvoltarea de platforme de comenzi, puncte de ridicare comenzi È™i servicii de livrare în SUA, È™i nu numai. Spre exemplu, în România, marile lanÈ›uri de retail È™i-au lansat servicii de livrare sau au realizat parteneriate cu marile aplicaÈ›ii de delivery.

CITEȘTE È™i despre declinul frecvenÈ›ei de vizitare a restaurantelor mici sau locale, într-un studiu Ipsos.

Înainte de pandemia COVID-19, vânzările online de produse alimentare erau deja în creÈ™tere, iar segmentul devenea o parte din ce în ce mai importantă a viitorului acestei industrii, deÈ™i reprezenta un segment minor al cotei de piață. Vânzările din eCommerce cu produse alimentare È™i băuturi din SUA erau estimate la aproape 24 de miliarde de dolari în 2020 È™i ar fi depășit 38 de miliarde de dolari în 2023. Ceea ce ar fi oferit industriei o rată medie anuală de creÈ™tere de 17,3% în această perioadă, conform unei prognoze făcute în 2019.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Potrivit Euromonitor, la nivelul întregului an 2020, comerÈ›ul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019. La nivel naÈ›ional, comerÈ›ul online cu produse alimentare a înregistrat cea mai rapidă creÈ™tere în România în eCommerce.

AcelaÈ™i raport Business Insider arată că, pe măsură ce pandemia îÈ™i va urma cursul în următoarele luni, adoptarea achiziÈ›iilor online ale alimentelor online va ajunge la 55% din consumatorii americani până la sfârÈ™itul anului 2024. Adică o creÈ™tere cu mult mai mare care nu ar fi fost atinsă de piaÈ›a alimentară online dacă nu ar fi fost pandemia. În cazul în care criza va mai dura, interesul va urca rapid la 66%.

Printre companiile câÈ™tigătoare care s-au impus în această perioadă în SUA se numără Albertsons, Aldi, Amazon, BJ's Wholesale Club, Costco, FreshDirect, Grubhub, Hannaford, H-E-B, Instacart, Kroger, Ocado, Peapod, Publix, Target, Uber Eats, Walgreens, Walmart È™i Whole Foods.

CITEȘTE È™i despre studiul iSense: Românii cred că în următoarea perioadă cheltuielile cu mâncarea È™i băutura vor continua să crească.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Cum a accelarat pandemia vânzările online de alimente în SUA È™i cum diferă față de piaÈ›a românească