Lectură de 4 minute

16 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Cum a accelarat pandemia vânzările online de alimente în SUA și cum diferă față de piața românească

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Pandemia de coronavirus a accelerat cumpărăturile online de alimente în întreaga lume. Statisticile de piață și tendințele, precum și comportamentul cumpărătorului privind achiziția de mâncare și băuturi arată o dezvoltare alertă a unei nișe care era abia formată. De altfel, se fac estimări că alimentele reprezintă categoria de produse eCommerce cu cea mai mare creștere de vânzări în 2020. Evoluția online în acest sector va continua la nivel mondial.

Izolarea la domiciliu și închiderile de magazine impuse odată cu izbucnirea pandemiei de Covid-19 au obligat foarte mulți clienți să se orienteze spre cumpărături online. Mai mulți factori, printre care posibilitatea de a lucra de acasă, obligația de e evita spațiile publice și restricțiile impuse de autorități, au făcut ca achizițiile online pentru alimente să se dovedească indispensabile, scrie Business Insider.

La nivel mondial cea mai mare creștere în vânzările online a avut-o categoria produselor alimentare, potrivit unei analize realizate în 40 de țări, inclusiv în România. Începând cu luna martie alimentele au crescut cu până la 400% și categoria a rămas constantă în ultimele luni, la peste 300%, potrivit unei analize realizate de VTEX.

Un raport recent realizat de Insider Intelligence analizează cum a evoluat industria băcăniilor online, ce obstacole s-au ivit, ce detalii au "încurajat" clienții să migreze către comerțul electronic, dar și ce tendințe se conturează pentru viitor. Durata pandemiei și capacitatea de a satisface cererea vor determina popularitatea achizițiilor online după ce lucrurile vor începe să revină la normal.

Retail jobs

Printre recomandările acestui studiu se menționează că magazinele online care comercializează alimente și-ar putea maximiza performanțele și după pandemie, cu inovații precum automatizarea și flexibilitatea operațională. Cert este că preferința pentru cumpărăturile online se află în creștere, în timp ce intențiile privind cheltuielile sunt profund afectate de reducerea veniturilor personale, rezultă din sondajul global PwC referitor la comportamentul consumatorilor, ”Global Consumer Insights Survey” 2020.

Comerțul electronic a reprezentat doar 2% din totalul vânzărilor de alimente și băuturi în 2019, însă mulți consumatori americani au apelat la serviciile de cumpărături online pentru prima dată în timpul pandemiei, aceștia alegând să cumpere digital produse esențiale. Iar asta înseamnă investiții în dezvoltarea de platforme de comenzi, puncte de ridicare comenzi și servicii de livrare în SUA, și nu numai. Spre exemplu, în România, marile lanțuri de retail și-au lansat servicii de livrare sau au realizat parteneriate cu marile aplicații de delivery.

CITEȘTE și despre declinul frecvenței de vizitare a restaurantelor mici sau locale, într-un studiu Ipsos.

Înainte de pandemia COVID-19, vânzările online de produse alimentare erau deja în creștere, iar segmentul devenea o parte din ce în ce mai importantă a viitorului acestei industrii, deși reprezenta un segment minor al cotei de piață. Vânzările din eCommerce cu produse alimentare și băuturi din SUA erau estimate la aproape 24 de miliarde de dolari în 2020 și ar fi depășit 38 de miliarde de dolari în 2023. Ceea ce ar fi oferit industriei o rată medie anuală de creștere de 17,3% în această perioadă, conform unei prognoze făcute în 2019.

Citeste si:
Piața forței de muncă peste granițe: angajatorii au scos mai multe oferte de muncă în 2021 comparativ cu 2020
Piața forței de muncă peste granițe: angajatorii au scos mai multe oferte de muncă în 2021 comparativ cu 2020

Potrivit Euromonitor, la nivelul întregului an 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019. La nivel național, comerțul online cu produse alimentare a înregistrat cea mai rapidă creștere în România în eCommerce.

Același raport Business Insider arată că, pe măsură ce pandemia își va urma cursul în următoarele luni, adoptarea achizițiilor online ale alimentelor online va ajunge la 55% din consumatorii americani până la sfârșitul anului 2024. Adică o creștere cu mult mai mare care nu ar fi fost atinsă de piața alimentară online dacă nu ar fi fost pandemia. În cazul în care criza va mai dura, interesul va urca rapid la 66%.

Printre companiile câștigătoare care s-au impus în această perioadă în SUA se numără Albertsons, Aldi, Amazon, BJ's Wholesale Club, Costco, FreshDirect, Grubhub, Hannaford, H-E-B, Instacart, Kroger, Ocado, Peapod, Publix, Target, Uber Eats, Walgreens, Walmart și Whole Foods.

CITEȘTE și despre studiul iSense: Românii cred că în următoarea perioadă cheltuielile cu mâncarea și băutura vor continua să crească.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cum a accelarat pandemia vânzările online de alimente în SUA și cum diferă față de piața românească