Lectură de 5 minute

27 Feb 2024 - Interviuri și Analize

Laptăria cu Caimac lansează o nouă gamă de produse. Când vor fi expuse la raft în marile lanțuri de magazine 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Lăptăria cu Caimac, unul dintre cei mai cunoscuți producători români de lactate, vine cu noi produse pe piață. După lansările de anul trecut, care au constat în kefiriaurt cremos, cașcavalul de 10 și cașul zvântat, producătorul va lansa pe piață o nouă gamă care, în prezent, se află în plin proces de testare. 

 

Sursa foto: Laptaria cu Caimac

Tot anul trecut, producătorul de lactate a lansat și untul cu trufe românești și aroma fină de gălbiori, printre multe alte varietăți de unt scoase pe piață în ultimii ani. Cu toate acestea, nu se știe exact ce conține noua gamă de produse, însă potrivit co-fondatoarei brandului, acestea vor fi expuse la raft până de Paște.

Totodată, în ultimii doi ani, compania a inițiat o procedură de verificare constantă a portofoliului de produse, astfel, a decis că acele produse care devin ineficiente să fie retrase de la producție.

„Am renunțat la anumite produse, în acest mod putem înlocui un produs din portofoliu oferind șansa altuia să aibă rezultate mai bune. Și anul acesta ne pregătim să analizăm foarte atent produsele, vom revizui portofoliul pentru a hotărî la ce produse renunțăm și ce produse înlocuim”, a declarat Mădălina Cocan pentru retail.ro.

Se vor scumpi produsele Lăptăria cu Caimac în 2024

Presiunea din contextul macroeconomic continuă să reverbereze și în 2024. Potrivit co-fondatoarei, în 2023 cheltuielile au fost mai mari decât în 2022, iar anul acesta nu a sosit nici el cu vești prea bune în acest sens.

„În 2023, am resimțit creșterile de preț pe lucrurile direct productive. Și aici mă refer la prețul sticlei, al etichetelor, chiar și prețul detergenților cu care spălăm fabrica, toate aceste cheltuieli sunt efectiv direct implicate în produs. Și începutul lui 2024 a venit cu creșteri de preț, însă de data aceasta a venit din zona de servicii, precum serviciile de consultanță, agențiile de publicitate, ale agențiilor de merchandising sau chiar serviciile de transporturi. E drept că impactul produs nu are același efect ca atunci când crește prețul sticlei, pentru că nu suntem întru totul dependenți de serviciile unei agenții de publicitate” a mai spus directorul de marketing al companiei.

În altă ordine de idei, în ceea ce privește planul de recuperare al recipientelor de sticlă, compania încă mai speră la o soluție, precum un sistem care să ușureze calea spre reciclare a sticlelor de sticlă, dar și recuperarea investiției.

În teorie, anul acesta ar putea fi accesate fonduri europene dedicate acestei activități, însă rămâne de văzut dacă aceste proiecte de recuperare a ambalajelor pentru refolosire vor fi susținute.

Citeste si:
Lăptăria cu Caimac a relansat pe piață două produse cu o rețetă îmbunătățită 
Lăptăria cu Caimac a relansat pe piață două produse cu o rețetă îmbunătățită 

Anul alegerilor: ce vor antreprenorii români

În privința măsurilor luate de decidenții politici, Mădălina Cocan spune că și-ar dori mai multă predictibilitate de la aceștia pentru mediul antreprenorial.

„Desigur, ne-a ajutat faptul că s-au revizuit diverse aspecte în scopul susținerii eficienței și polutivității, însă ar ajuta enorm să avem mai multă predictibilitate. De pildă, în cazul nostru, s-a schimbat legislația privind salariile în iunie 2022, în noiembrie 2023 și pe 1 ianuarie 2024, ceea ce ne-a afectat enorm. La bugetul de salarii impactul este unul semnificativ”, a adăugat Cocan.

În egală măsură, aceasta consideră că e la fel de important să avem o legislație cu mai multă claritate, legi mult mai punctuale care, de pildă, să definească dacă un lapte nestandardizat se poate numi într-un anume fel sau daca un produs se numește sana în funcție de o serie de criterii, fie că vorbim de ferment sau de cantitatea de grăsime. În plus, oamenii nu știu ca nu toate produsele segmentate pot fi numite iaurt, iar în legislație nu se poate găsi, spre exemplu, definiția unui kefir.

Tot în acest context, antreprenoarea spune că și-ar dori o legislație cu privire la activitățile din social media. Aceasta a dat ca exemplu influencerii și publicitatea sau modul în care aceștia fac reclamă negativă anumitor produse.

„Mi-ar plăcea să fie foarte clar și ceea ce este permis sau nu este permis, pentru a ne putea proteja. Întrucât, dacă tu ești un influencer cu 100.000 de followeri și afirmi că laptele meu este oribil eu nu îți pot face nimic, chiar dacă părerea ta poate influența cei 100.000 de oameni care te urmăresc”, a afirmat antreprenoarea.

Agroserv Măriuța, compania deținătoare a brandului Lăptăria cu Caimac, împlinește șase ani de existență anul acesta. În contextul economic din ultimii ani, compania a evoluat lent, dar sigur. Vânzările din anul 2022 au avut o creștere de 7% comparativ cu 2021. În 2023, producătorul a raportat vânzări de 59,8 milioane de lei în primele nouă luni, însemnând o creștere de 9%, dar și o pierdere netă de 1,5 milioane de lei, o scădere cu 57% comparativ cu 2022.

„Pentru 2024 ne așteptăm să ajungem cu cifra de afaceri pe business în jurul a 20 de milioane de euro”, a afirmat Mădălina Cocan, co-fondatoarea brandului Lăptăria cu Caimac și director de marketing al companiei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Laptăria cu Caimac lansează o nouă gamă de produse. Când vor fi expuse la raft în marile lanțuri de magazine