Lectură de 4 minute

08 Jul 2024 - Interviuri și Analize

Franciza fără taxă de intrare: cum poți să îți deschizi magazin LaDoiPași

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Rețeaua de magazine de proximitate LaDoiPași - franciză dezvoltată de METRO România - a deschis 60 de magazine într-o singură zi, depășind astfel pragul de 2.400 de magazine. Iată cum poți să devii antreprenor și să îți deschizi un magazin LaDoiPași, franciza fără taxe de intrare. 

Sursa foto: LaDoiPași - METRO

Principala caracteristică a francizei LaDoiPași este faptul că nu presupune o taxă de intrare. Partenerii care doresc să se alăture francizei LaDoiPași trebuie să fie pregătiți să-și conducă propria afacere și să investească atât timp, cât și capital pentru a atinge obiectivele stabilite.

”Majoritatea partenerilor sunt deja proprietari de magazine de proximitate și văd în aderarea la franciză o modalitate de a răspunde mai bine la expansiunea comerțului modern. Pe parcursul colaborării, partenerii trebuie să respecte standardele de funcționare și management specificate de franciză pentru a le asigura clienților o experiență de cumpărături plăcută”, transmit reprezentanții METRO, la solicitarea retail.ro.

Bineînțeles, METRO România oferă suport financiar și expertiză pentru a ajuta partenerii să mențină aceste standarde.

La cât poate ajunge investiția într-o franciză LaDoiPași?

Investiția inițială necesară pentru aderarea la franciza LaDoiPași variază în funcție de obiectivele de business ale partenerului care se alătură lanțului de magazine. Dacă este planificată construirea unui magazin complet nou, investiția va fi considerabilă.

În schimb, dacă magazinul necesită doar remodelare, costurile vor fi mai mici. În acest caz, investiția necesară va depinde de spațiul care va fi transformat și de specificul comunității pe care magazinul o va deservi.

Concret, valoarea medie a investiției se situează undeva în jur la 50.000 de euro, în funcție de nivelul de dezvoltare sau suprafața magazinului si poate ajunge până la 100.000 de euro, informează Wall-Street.ro.

”Un avantaj principal al francizei este că partenerii dețin complet magazinele, operându-le ca afaceri independente, deci investesc în propriul business. METRO oferă un sprijin semnificativ în amenajarea spațiului, precum și transfer de cunoștințe în domenii ca mercantizarea, marketingul, soluțiile digitale și consultanța pentru atragerea și fidelizarea clienților, ghidarea pentru o politica de preț care sa ofere consumatorilor prețuri accesibile, mercantizarea produselor etc”, mai spun reprezentanții METRO.

Citeste si:
Nestlé aspiră la creșteri de vânzări până la sfârșitul anului. Ce rezultate financiare a obținut în România în primul semestru  
Nestlé aspiră la creșteri de vânzări până la sfârșitul anului. Ce rezultate financiare a obținut în România în primul semestru  

Magazinele LaDoiPași au suprafețe medii cuprinse între 80 și 120 mp și propun un mix de produse alimentare și non-alimentare care variază în funcție de profilul local, selecția fiind realizată pe baza unei analize minuțioase a obiceiurilor de consum specifice comunităților cărora li se adresează. În medie sunt între 3.500 – 7.000 de produse expuse la raft, cu prețuri accesibile, de la produse de bază, la legume și fructe, carne proaspătă, lactate, mezeluri, o gama largă de produse marcă proprie (ARO, Fine Life), dar și produse locale și regionale.

Anul trecut a fost lansată aplicația mobilă LaDoiPași, care le oferă clienților magazinelor acces facil, pe telefon, la informații despre ofertele lunare, campaniile organizate în magazine și la o serie de oferte ce pot fi activate exclusiv în această aplicație. De asemenea, utilizatorii acesteia pot găsi cel mai apropiat magazin LaDoiPași prin intermediul hărții integrate.

Lanțul de magazine LaDoiPași a fost creat prin reunirea mai multor proprietari independenți sub un singur brand. Conceptul LaDoiPași a fost lansat pe piața locală în 2012 și dezvoltat în regim de franciză de METRO România, pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afaceri în comunitățile în care trăiesc. În magazinele LaDoiPași, consumatorii găsesc o gamă largă de produse de bază, având la dispoziție o selecție generoasă de produse proaspete, de la lactate și brânzeturi, la legume și fructe, la carne proaspătă și preparate din carne. Lanțul s-a extins accelerat, încă de la lansarea pe piață. În prezent, rețeaua numără peste 2.400 de magazine răspândite uniform, pe întreg teritoriul României.

METRO este companie în comerțul de produse alimentare și nealimentare cu ridicata, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și business-urilor din zona de catering (HoReCa), precum și ale comercianților independenți (Traders). În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care beneficiază de mixul multicanal unic al companiei: clienții pot face achiziții într-unul dintre magazinele de format mare din zona lor sau pot comanda online pentru livrare direct in locație (Food Service Distribution, FSD) - toate susținute și interconectate digital. În paralel, METRO MARKETS se dezvoltă ca un marketplace internațional, destinat nevoilor clienților profesioniști, un marketplace care a crescut și s-a extins continuu din 2019. Compania operează în peste 30 de țări și are peste 89.000 de angajați la nivel mondial. În anul financiar 2022/23, METRO a generat vânzări de 30,6 miliarde de euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Franciza fără taxă de intrare: cum poți să îți deschizi magazin LaDoiPași