Lectură de 3 minute

05 Jun 2024 - Interviuri și Analize

Transformare digitală la METRO: aplicațiile pe care retailerul cash and carry le folosește în relația cu clienții săi

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Digitalizarea este al treilea pilon strategic pe care este așezată dezvoltarea METRO în următorii ani, prin care compania își dorește nu doar mai multă cotă de piață, ci și transformarea modului de lucru și de colaborare prin integrarea digitalului în toate ariile de business, transmite Andrei Băluță, Digital Transformation Director. În plus, acesta a exemplificat aplicațiile prin care METRO își propune să mențină legătura cu clienții, dar și prin care aceasta poate atrage noi parteneri. 

Sursa foto: Shutterstock.com

Universul digital METRO vizează clienții METRO din cele două direcții, comerțul tradițional și industria HoReCa. Practic, MShop este platforma de e-commerce B2B, METRO App este aplicația care oferă acces la informații în timp real despre produse, stocuri, facturi, iar EPOS este sistemul de gestiune integrat prin care clienții METRO au eficiență operațională sporită.

”Ne dorim un mai bun management al activităților interne și o productivitate sporită, pe care vizăm să le obținem prin implementarea de soluții de automatizare, mai ales pe lanțul logistic și de aprovizionare”, mai spune Băluță, într-un interviu retail.ro.

METRO App, spre exemplu, oferă acces rapid la toate informațiile relevante despre produse, stocuri sau facturi și permite clienților să alcătuiască pe baza propunerilor și istoricului de comandă noi liste de cumpărături. Numărul utilizatorilor a crescut de la an la an, cu peste 30%, iar în prezent a atins peste 50.000 de clienți care folosesc aplicația și peste 200.000 de produse vizionate în fiecare lună.

Din perspectiva utilizării funcționalităților, înregistram lunar peste 170.000 de accesări ale cardului digital și peste 200.000 de facturi sunt descărcate lunare în format electronic”, a adăugat Băluță.

În completarea METRO App, DISH sprijină afacerile din industria ospitalității, cu peste 300.000 de restaurante înregistate la nivel european. În România, peste 2000 de restaurante au adoptat soluțiile digitale DISH pentru a-și asigura o vizibilitate în mediul online, oferind consumatorilor informații relevante despre afacere și posibilitatea de accesare a serviciilor de rezervări și comenzi online.

Nu puteam să nu amintim de METRO Scan, o alternativă digitală la achiziția clasică, la casă. În prezent, serviciul este oferit în magazinul METRO Băneasa, iar 72% din partenerii care au folosit pentru prima dată METRO Scan au continuat să îl folosească și în vizitele ulterioare.

Citeste si:
Franciza fără taxă de intrare: cum poți să îți deschizi magazin LaDoiPași
Franciza fără taxă de intrare: cum poți să îți deschizi magazin LaDoiPași

”În acest an planificăm să implementăm METRO Scan și în alte magazine din București și din țară, având încredere că este un serviciu care aduce plus valoare experienței de achiziții în magazinele METRO”, a mai spus Băluță, care promite noi funcționalități importante aplicației mobile Metro App și soluției de e-commerce Mshop în acest an.

METRO este companie în comerțul de produse alimentare și nealimentare cu ridicata, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și business-urilor din zona de catering (HoReCa), precum și ale comercianților independenți (Traders). În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care beneficiază de mixul multicanal unic al companiei: clienții pot face achiziții într-unul dintre magazinele de format mare din zona lor sau pot comanda online pentru livrare direct în locație (Food Service Distribution, FSD) - toate susținute și interconectate digital. În paralel, METRO MARKETS se dezvoltă ca un marketplace internațional, destinat nevoilor clienților profesioniști, un marketplace care a crescut și s-a extins continuu din 2019. În anul financiar 2022/23, METRO a generat vânzări de 30,6 miliarde de euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Transformare digitală la METRO: aplicațiile pe care retailerul cash and carry le folosește în relația cu clienții săi