Lectură de 4 minute

22 Mar 2024 - Interviuri și Analize

Carrefour s-a răzgândit și închide 4 magazine Cora Urban. Între timp, competitorii vor să se extindă

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Una dintre tranzacțiile anului trecut este preluarea lanțului de magazine Cora de către Carrefour. Deși au anunțat inițial faptul că nu vor închide nicio unitate cora sau cora Urban, francezii de la Carrefour au luat decizia de a renunța la patru dintre magazinele de proximitate ale Cora. Pratic, în perioada următoare, cele 10 hipermarketuri și 5 magazine de proximitate vor trece printr-un proces de transformare treptată.

Sursa foto: Cora Lujerului/ Retail.ro

”Câteodată, trebuie să luăm decizia de a renunța la magazinele ineficiente sau să schimbăm locația, pentru a putea explora noi opțiuni, mai potrivite cerințelor de astăzi. După o analiză riguroasă, cele patru magazine cora Urban, respectiv cora Urban Moșilor (Calea Moșilor 284), cora Urban Ștefan cel Mare (Șoseaua Ștefan cel Mare 58), cora Urban Rebreanu (str. Liviu Rebreanu 13) și cora Urban Giurgiului (Șoseaua Giurgiului 127), vor fi închise permanent. Angajații vor rămâne în cadrul companiei și vor fi relocați către alte magazine din rețeaua noastră, ulterior închiderii și fără întreruperi de activitate”, au transmis reprezentanții Carrefour.

Procesul de rebranding a început deja pentru unele dintre magazine, cum ar fi cele situate în centrele comerciale Supernova din România: București (Pantelimon, Lujerului, Alexandriei), Constanța (Brătianu), Bacău și Drobeta Turnu Severin.

Ținând cont de preluarea Cora, retailerul Carrefour precizează că 2024 va fi anul în care se va concentra pe consolidare, fortificare și integrare operațională, cu accent pe fuziunea operațiunilor și a echipelor Cora.

”Pe lângă consolidarea a ceea ce am făcut până acum, ne vom dedica eforturile proximității. Avem două formate care ne vor ajuta să susținem nevoile clienților noștri pe termen lung: Express, pentru rapiditatea și caracterul personal al unui magazin de proximitate, și Market, la intersecția dintre hipermarket și Express, cu accent pe prospețime și rapiditate. Pe măsură ce ne pregătim pentru un nou an de creștere, pe de o parte, și de consolidare, pe de altă parte, vom avansa și în ceea ce privește logistica, creând un lanț strategic care să unească zonele geografice cheie din România; depozitul logistic nou amplasat în Bacău va susține partea de est a țării cu produsele noastre, într-un lanț de aprovizionare cheie, redus în mod considerabil”, a declarat Jagoda Gwardys-Zientara, COO Carrefour România, pentru Retail.ro.

Întrebați dacă vor mai urma și alte închideri în procesul integrării Cora, reprezentanții Carrefour au refuzat să răspundă.

Ce fac concurenții: Profi, Auchan, METRO

Majoritatea marilor retaileri a dezvoltat rețea de proximitate pentru a fi mai aproape de români. În timp ce Carrefour a decis să renunțe la patru dintre magazinele Cora Urban, Profi a atins pragul de 1.711 magazine în România, prin conceptele PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, iar intenția retailerului este să nu se oprească aici.

”Magazinele Profi sunt toate de proximitate și în momentul de față avem 1.711 astfel de unități, urmând să mai deschidem și altele”, au declarat reprezentanții Profi, la solicitarea retail.ro.

Citeste si:
Crama Liliac a lansat Cuvée Antonia, cel mai tânăr vin al cramei
Crama Liliac a lansat Cuvée Antonia, cel mai tânăr vin al cramei

De asemenea, Auchan, prin rețeaua de proximitate MyAuchan, este prezent la nivel național cu aproape 400 de magazine, intenționând să se extindă.

”Ne propunem să ne concentrăm și mai mult atenția pentru a oferi prețuri și mai mici și a susține puterea de cumpărare a clienților noștri, să dezvoltăm comerțul nostru atât din perspectiva conceptelor comerciale, cât și prin deschiderea de noi magazine pe formatul de supermarket de mari dimensiuni și de ultra proximitate”, a declarat Tiberiu Dănețiu, directorul de marketing al rețelei.

La această listă se adaugă și METRO, cu rețeaua de magazine La Doi Pași, care a depășit pragul de 2.200 de unități.

”În ceea ce privește expansiunea, vom pune accent pe dezvoltarea rețelei LaDoiPași, cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România. Ne vom concentra atât pe creșterea numărului de magazine LaDoiPași, cât și pe îmbunătățirea gradului de digitalizare în cadrul francizei”, au declarat reprezentanții METRO.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Carrefour s-a răzgândit și închide 4 magazine Cora Urban. Între timp, competitorii vor să se extindă