Lectură de 5 minute

13 Mar 2024 - Interviuri și Analize

19 magazine Cora vor deveni Carrefour până la finalul lui 2024: unitățile nu vor fi închise pe perioada rebrandingului

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Unul dintre anunțurile anului 2023 a venit de la Carrefour, care a decis să preia magazinele Cora din România. Astfel, a început un întreg proces de rebranding al hipermarketurilor care vor ”îmbrățișa” noua înfățișare până la finalul lui 2024. În perioada următoare, cele 10 hipermarketuri și 9 magazine de proximitate vor trece printr-un proces de transformare treptată.

Sursa foto: Shutterstock.com

Procesul de rebranding a început deja pentru unele dintre magazine, cum ar fi cele situate în centrele comerciale Supernova din România: București (Pantelimon, Lujerului, Alexandriei), Constanța (Brătianu), Bacău și Drobeta Turnu Severin.

Sursa Foto: retail.ro/ Cora Lujerului

”Experiența actuală a clienților va evolua treptat de la Cora la universul Carrefour. Strategia va fi implementată treptat, asigurând o integrare perfectă a celor două universuri comerciale, astfel încât clienții actuali și viitori să poată beneficia de campaniile promoționale Carrefour și de o gamă diversificată de produse. Această investiție majoră reprezintă un angajament semnificativ în cadrul strategiei Carrefour pentru 2024, reflectând accentul și determinarea companiei de a-și consolida poziția pe piața locală”, a declarat Jagoda Gwardys-Zientara, COO Carrefour România, pentru Retail.ro.

Sursa Foto: Carrefour

Ținând cont de preluarea Cora, retailerul Carrefour precizează că 2024 va fi anul în care se va concentra pe consolidare, fortificare și integrare operațională, cu accent pe fuziunea operațiunilor și a echipelor Cora.

”Pe lângă consolidarea a ceea ce am făcut până acum, ne vom dedica eforturile proximității. Avem două formate care ne vor ajuta să susținem nevoile clienților noștri pe termen lung: Express, pentru rapiditatea și caracterul personal al unui magazin de proximitate, și Market, la intersecția dintre hipermarket și Express, cu accent pe prospețime și rapiditate. Pe măsură ce ne pregătim pentru un nou an de creștere, pe de o parte, și de consolidare, pe de altă parte, vom avansa și în ceea ce privește logistica, creând un lanț strategic care să unească zonele geografice cheie din România; depozitul logistic nou amplasat în Bacău va susține partea de est a țării cu produsele noastre, într-un lanț de aprovizionare cheie, redus în mod considerabil”, a explicat Zientara.

Citeste si:
Carrefour, la tribunal din cauza francizelor: amendă record, de 200 de milioane de euro, propusă de Ministerul Finanțelor din Franța
Carrefour, la tribunal din cauza francizelor: amendă record, de 200 de milioane de euro, propusă de Ministerul Finanțelor din Franța

Ce cumpără românii din magazinele Carrefour

În magazinele Carrefour, cele mai consumate produse sunt cele din categoria produselor alimentare.

În cadrul proiectelor Carrefour în retail, cum ar fi cooperativele partenere, fructele și legumele de sezon provenite de la partenerii agricoli sunt marcate sub brandul Grădina Noastră, asigurând drumul recoltei de la fermă la raft și direct pe mesele românilor. De asemenea, Carrefour susține vinul românesc prin Deschidem Vinul Românesc, sprijinind producătorii locali de vin și promovând vinurile românești la nivel internațional în orașe precum New York, Milano și Roma.

În plus, inițiativa Poftim Brânză Românească evidențiază brânzeturile artizanale românești, completând selecția de vinuri fine. De asemenea, programul Creștem România BIO, lansat în 2019, promovează conversia la agricultura ecologică la nivel național.

”În ceea ce privește produsele noastre marcă proprie, acestea ocupă o parte semnificativă la rafturile noastre. Colaborăm cu 260 de furnizori români, având un portofoliu de 40 de mărci care se adresează unor bugete diferite, printre care Drag de România, Filiera Calității, La Piața Carrefour și toate Carrefour (Extra, Bio, Simpl). Pentru connoisseurs, oferim, de asemenea, o selecție excelentă de mărci proprii precum Reflets de France sau Sensation, care răspund gusturilor rafinate ale clienților noștri”, a mai spus Zientara.

În prezent, Carrefour colaborează și cu peste 1.300 de producători locali, dintre care aproximativ 700 se încadrează în categoria ultralocală, aflați pe o rază de 50 de kilometri de la un magazin.

Relația Carrefour cu sustenabilitatea

Încă din 2019, Carrefour a lansat platforma Punem Preț pe Plastic. În cadrul acestei inițiative, a executat proiecte naționale precum Plata cu PET și campanii de colectare a uleiului uzat și a bateriilor. În prezent, retailerul a implementat programul Sistemul Garanție-Returnare.

”Din punct de vedere operațional, am dezvoltat o întreagă infrastructură de reciclare, inclusiv echipamente, sisteme IT și sesiuni de instruire a angajaților, pentru a asigura cea mai bună experiență posibilă”, a adăugat COO-ul Carrefour România.

În 2023, Carrefour România s-a confruntat cu provocările cu care se confruntă industria globală de retail: volatilitatea pieței, inflația, crizele energetice, presiunile legate de costurile operaționale și problemele legate de lanțul de aprovizionare. În ciuda acestor obstacole, retailerul a marcat o expansiune semnificativă, în special prin achiziționarea strategică a tuturor operațiunilor Cora. Mai mult, a continuat să investească în formatul de hipermarket, culminând cu lansarea a trei noi magazine în Alba Iulia, Craiova și Arad, alături de formatele Market și Express. Tot în 2023, Carrefour a atins un prag semnificativ, cu peste 2 milioane de utilizatori activi implicați în programul Act for Good.

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 430 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat pentru peste 17.000 de angajați. Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  19 magazine Cora vor deveni Carrefour până la finalul lui 2024: unitățile nu vor fi închise pe perioada rebrandingului