Lectură de 4 minute

02 Feb 2024 - Interviuri și Analize

METRO se axează pe online în 2024: retailerul vrea să optimizeze aplicația și opțiunile de livrare

Cristina Marin

Abonează-te pe  

METRO, retailerul cu magazine cash&carry, pariază pe online în 2024 și vrea să optimizeze aplicația sa, astfel încât partenerii să aibă acces mult mai facil la produse. Aceleași planuri sunt valabile și pentru rețeaua de magazine LaDoiPași, pentru care expansiunea este principalul obiectiv. 

Sursa foto: Shutterstock.com

”În 2024, vom continua să extindem și să consolidăm modelul nostru de business multicanal, care este un pilon central al strategiei noastre. Vom dezvolta în continuare platforma de livrări Mshop pentru a oferi clienților livrări punctuale și servicii mai eficiente. Un alt aspect important rămâne digitalizarea, cu accent pe îmbunătățirea aplicației METRO și pe integrarea soluțiilor EPOS, la care se alătură serviciile digitale destinate sectorului HoReCa, cum ar fi platforma DISH. Planificăm să extindem și să optimizăm și sistemul METRO Scan, facilitând clienților procesul de cumpărături printr-un sistem de scanare eficient și rapid”, au declarat reprezentanții METRO, pentru retail.ro.

Totodată aceștia se declară optimiști în ceea ce privește 2024, anticipând un climat economic mai predictibil, cu o stabilizare și o evoluție favorabilă în mediul de afaceri. Inflația și evoluția prețurilor rămân totuși o chestiune dificil de prezis.

”În ceea ce privește prețurile pentru 2024, este dificil să anticipăm cu exactitate evoluția acestora, având în vedere variabilele economice globale și locale. METRO va continua să își ajusteze prețurile în mod responsabil, ținând cont de necesitatea de a oferi valoare clienților noștri, dar și de a menține sustenabilitatea și profitabilitatea afacerilor acestora”, au adăugat aceștia.

Bineînțeles, METRO lucrează și la portofoliul de produse și promite un mix mai variat pentru anul în curs.

”În ceea ce privește oferta de produse, vom lucra la extinderea și îmbunătățirea sortimentului, cu un focus special pe soluțiile 'convenience' pentru sectorul HoReCa”, a mai spus retailerul.

În același sens, METRO susține că vânzările online au devenit o componentă tot mai importantă a activității comerciale, în 2023 reprezentând între 10-15% din totalul vânzărilor.

”Ne așteptăm ca ponderea vânzărilor online să continue să crească în 2024. Vom continua să investim în platforma noastră de livrări Mshop și în optimizări logistice, pentru a asigura livrări rapide și flexibile, mărfuri ultra-proaspete și servicii fără întreruperi pentru clienții noștri”, au menționat reprezentanții METRO.

Citeste si:
Cum arată cifrele Simtel odată cu lansarea noii linii de business, în 2023
Cum arată cifrele Simtel odată cu lansarea noii linii de business, în 2023

Doar un pas până la LaDoiPași

În 2023, rețeaua LaDoiPași, franciza METRO, a atins pragul de 2.200 de magazine, în prezent retailerul axându-se atât pe extinderea francizei, cât și pe digitalizarea acesteia.

”În ceea ce privește expansiunea, vom pune accent pe dezvoltarea rețelei LaDoiPași, cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România. Ne vom concentra atât pe creșterea numărului de magazine LaDoiPași, cât și pe îmbunătățirea gradului de digitalizare în cadrul francizei”, au declarat reprezentanții METRO.

Cât despre rețeaua propriu-zisă METRO, retailerul a menționat că obiectivele principale constau în modernizarea și remodelarea spațiilor existente, dar și în extinderea amprentei la sol pentru a sprijini strategia multicanal.

”Strategia METRO nu se concentrează pe deschiderea de noi unități fizice, ci pe dezvoltarea și optimizarea rețelei existente. Prioritatea noastră este să maximizăm eficiența și eficacitatea celor 30 de magazine pe care le operăm deja în București și în celelalte orașe mari din țară”, au transmis aceștia.

METRO este companie în comerțul de produse alimentare și nealimentare cu ridicata, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și business-urilor din zona de catering (HoReCa), precum și ale comercianților independenți (Traders). În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care beneficiază de mixul multicanal unic al companiei: clienții pot face achiziții într-unul dintre magazinele de format mare din zona lor sau pot comanda online pentru livrare direct în locație (Food Service Distribution, FSD) - toate susținute și interconectate digital. În paralel, METRO MARKETS se dezvoltă ca un marketplace internațional, destinat nevoilor clienților profesioniști, un marketplace care a crescut și s-a extins continuu din 2019. În anul financiar 2022/23, METRO a generat vânzări de 30,6 miliarde de euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  METRO se axează pe online în 2024: retailerul vrea să optimizeze aplicația și opțiunile de livrare