Lectură de 3 minute

07 Jun 2024 - Interviuri și Analize

Alegeri 2024 | Mădălina Cocan, Lăptăria cu Caimac: E nevoie de o legislație pentru influencerii care fac publicitate

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

În acest an, dedicat alegerilor, retail.ro i-a întrebat pe comercianți ce măsuri ale decidenților politici îi nemulțumește și ce măsuri le-au fost utile. În privința măsurilor luate de decidenții politici, Mădălina Cocan, cofondatoare a brandului Lăptăria cu Caimac, spune că și-ar dori mai multă predictibilitate pentru mediul antreprenorial, dar și o legislație cu privire la activitățile din social media

 

Sursa foto: Lăptăria cu Caimac

Anul alegerilor: ce vor antreprenorii români

„Desigur, ne-a ajutat faptul că s-au revizuit diverse aspecte în scopul susținerii eficienței și polutivității, însă ar ajuta enorm să avem mai multă predictibilitate. De pildă, în cazul nostru, s-a schimbat legislația privind salariile în iunie 2022, în noiembrie 2023 și pe 1 ianuarie 2024, ceea ce ne-a afectat enorm. La bugetul de salarii impactul este unul semnificativ”, a adăugat Cocan.

În egală măsură, aceasta consideră că e la fel de important să avem o legislație cu mai multă claritate, legi mult mai punctuale care, de pildă, să definească dacă un lapte nestandardizat se poate numi într-un anume fel sau daca un produs se numește sana în funcție de o serie de criterii, fie că vorbim de ferment sau de cantitatea de grăsime. În plus, oamenii nu știu ca nu toate produsele segmentate pot fi numite iaurt, iar în legislație nu se poate găsi, spre exemplu, definiția unui kefir.

Tot în acest context, antreprenoarea spune că și-ar dori o legislație cu privire la activitățile din social media. Aceasta a dat ca exemplu influencerii și publicitatea sau modul în care aceștia fac reclamă negativă anumitor produse.

„Mi-ar plăcea să fie foarte clar și ceea ce este permis sau nu este permis, pentru a ne putea proteja. Întrucât, dacă tu ești un influencer cu 100.000 de followeri și afirmi că laptele meu este oribil eu nu îți pot face nimic, chiar dacă părerea ta poate influența cei 100.000 de oameni care te urmăresc”, a afirmat antreprenoarea.

Agroserv Măriuța, compania deținătoare a brandului Lăptăria cu Caimac, a împlinit șase ani de existență anul acesta. În contextul economic din ultimii ani, compania a evoluat lent, dar sigur. Vânzările din anul 2022 au avut o creștere de 7% comparativ cu 2021. În 2023, producătorul a raportat vânzări de 59,8 milioane de lei în primele nouă luni, însemnând o creștere de 9%, dar și o pierdere netă de 1,5 milioane de lei, o scădere cu 57% comparativ cu 2022.

„Pentru 2024 ne așteptăm să ajungem cu cifra de afaceri pe business în jurul a 20 de milioane de euro”, a afirmat Mădălina Cocan, co-fondatoarea brandului Lăptăria cu Caimac și director de marketing al companiei.

Duminică, 9 iunie, românii vor lua calea urnelor pentru prima oară în acest an, atât alegerile europarlamentare cât și cele locale urmând să dea un semnal puternic în privința tendinței pe care o au partidele în intențiile de vot. Cât privește alegerile prezidențiale, acestea vor avea loc pe 15 și pe 29 septembrie (turul I, respectiv turul II, dacă este cazul), după ce au fost devansate cu trei luni. Nu în ultimul rând, alegerile parlamentare vor avea loc pe 8 decembrie.

Citeste si:
Opinie Deloitte: Economia circulară în retail. De unde începe schimbarea?
Opinie Deloitte: Economia circulară în retail. De unde începe schimbarea?

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Alegeri 2024 | Mădălina Cocan, Lăptăria cu Caimac: E nevoie de o legislație pentru influencerii care fac publicitate