Lectură de 5 minute

21 Aug 2023 - Știri și Noutăți

TOP trei tendințe importante în industria frumuseții, în 2023

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Trei lucruri noi și importante se întâmplă în industria frumuseții și vor modela această industrie timp de mulți ani. Există tendințe pe termen mai scurt, cum ar fi ce culoare de fard de ochi este la modă, și există tendințe care sunt în curs de desfășurare de mult timp, cum ar fi frumusețea ecologică. Dar următoarele trei sunt noi, sunt pe termen lung și sunt de amploare.

Sursa foto: Unsplash

1. Cum se face marketingul în prezent

În domeniul frumuseții, există trei categorii majore de costuri:

Costul bunurilor vândute (COGS)

În general, COGS (costurile de fabricare și livrare a produselor și ambalajelor pe care le cumpără consumatorii.) poate fi de 5-30% din venituri, iar în domeniul frumuseții, 15-25% este un procent tipic, notează Forbes.com.

Marketing

Variază de la aproape nimic până la 50% din venituri, iar 25-40% este tipic. Orice altceva, cum ar fi logistica, chiria și alte costuri fixe, nu ar trebui să fie mai mare de 35% din venituri și este adesea mai mic.

Pentru o mulțime de companii din domeniul frumuseții, marketingul este cel mai mare cost. Un alt mod de a privi lucrurile este că ceea ce se vinde cu adevărat este marketingul, mai mult decât orice altceva. Deoarece costurile de marketing sunt atât de ridicate, un marketing eficient este adesea cel mai important factor de succes sau de eșec în domeniul frumuseții.

Modul în care se face acum marketingul în domeniul frumuseții este diferit. Un studiu comun realizat de compania de management al rețelelor sociale Dash Hudson și de compania de măsurare a audienței și de analiză Nielsen a creat un sistem de măsurare unic pentru a măsura eficiența marketingului.

Cele două concepte esențiale

Două concepte sunt esențiale acum: implicarea și divertismentul. Se măsoară prin numărul de like-uri/comentarii/partajări/ pe care un brand le are în mod constant în social media. Divertismentul este o măsurătoare proprie pentru a determina cât de distractiv este conținutul. Deloc surprinzător, studiul a constatat că cele mai mari scoruri de implicare și divertisment se corelează direct cu vânzări mai mari.

Formatul care îi mișcă acum pe consumatori sunt videoclipurile scurte (de 30 de secunde, dar adesea de câteva minute) care spun o poveste. Provocarea pentru branduri este cum să le facă să fie distractive și, în același timp, să le conecteze la brand și să genereze vânzări. Aceasta este o nouă abilitate pentru multe companii.

Citeste si:
O inițiativă pentru un mediu mai curat – SARANTIS GO
O inițiativă pentru un mediu mai curat – SARANTIS GO

Când ne gândim că cel mai important lucru pe care îl pot face acum multe companii din domeniul frumuseții este să realizeze videoclipuri scurte care să fie distractive și captivante, înseamnă că afacerea a intrat într-o eră complet nouă.

2. Tehnologia

Există trei moduri în care tehnologia influențează industria frumuseții în mod diferit față de trecut:

Formularea produselor - utilizarea noilor tehnologii pentru a dezvolta formule noi și eficiente a explodat. În prezent, mărcile pot aduce pe piață produse noi mult mai rapid decât oricând.

Personalizarea

Acest aspect depășește cu mult ceea ce însemna în trecut. Acum se poate ține cont de ceea ce mâncați, de câtă apă beți, de aerul din orașul nostru, de altitudine, de timpul petrecut la soare și de multe altele. Factorii care nu au fost niciodată luați în considerare înainte, cum ar fi non-eurocentrismul și grupurile rasiale/etnice mai mici, sunt acum luați în considerare.

Tehnologia măsoara eficiența marketingului

Deoarece marketingul a devenit mult mai dificil, tehnologia este folosită pentru a crea și măsura eficiența marketingului.

Ați fi uimiți de numărul de startup-uri care se concentrează pe inovația tehnologică în domeniul frumuseții și de amploarea noilor idei care sunt gata să influențeze industria. Impactul tehnologiei asupra frumuseții, oricât de important ar fi fost până acum, nu se compară cu ceea ce va urma.

3. Într-un cuvânt: Bărbați

Potrivit unui sondaj Morning Consult realizat de grupul de apărare a sănătății EWG, utilizarea de către bărbați a produselor de îngrijire personală aproape s-a dublat de la ultimul sondaj din 2004. În medie, bărbații folosesc acum 11 produse de îngrijire personală zilnic, față de șase în 2004.

Nu pot spune cât de mare poate fi piața bărbaților, dar datele indică, fără surpriză, că bărbații mai tineri sunt mai înclinați să folosească produse de îngrijire personală, ceea ce înseamnă că, pe măsură ce acești bărbați îmbătrânesc, piața va fi una semnificativă care nu poate fi ignorată.

Marketingul pentru bărbați este diferit. În timp ce videoclipurile de scurtă durată sunt importante, acestea sunt mai puține și sunt mai mult susținute de celebrități și sportivi, cu un procent mai mare de imagini ale produselor decât în marketingul destinat femeilor.

În concluzie, există trei mari tendințe care modelează industria și care nu existau atunci când mama (sau tatăl tău) cumpăra produse de înfrumusețare și de îngrijire personală. Și nu vor dispărea. Este foarte probabil ca fiecare dintre ele să crească în importanță pe măsură ce consumatorii tineri îmbătrânesc.

Și nu este vorba doar despre modul în care se va schimba industria. O mare parte din produsele de înfrumusețare este stimulată de wellness, iar marile branduri de frumusețe nu au atins anumite aspecte ale afacerii de wellness, cum ar fi produsele ingerabile, serviciile și brandurile exclusiv online.

Peste doi ani, tendințele de mai sus vor fi în continuare importante. Dar, pe baza a ceea ce se întâmplă în continuare, vor exista și alte tendințe care vor fi importante, iar acesta ar putea fi începutul celor mai mari schimbări pe care industria frumuseții le-a văzut în multe decenii.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  TOP trei tendințe importante în industria frumuseții, în 2023