Lectură de 2 minute

21 Dec 2020 - Știri și Noutăți

Primark speră în vânzări record de Crăciun pentru a recupera pierderile majore provocate de pandemie

Angela Alexandru

Anul 2020 pandemic a lovit puternic mai ales industria de modă, unde magazinele se închid unul după altul și se fac concedieri în masă. Lanțul Primark ce activează pe segmentul de discont nu face excepție de la criza provocată de Covid-19, care a ținut multe locații închise pentru o lungă perioadă. Pierderile înregistrate de retailer se ridică la 475 de milioane de euro iar retailerul speră să le recupereze spre final de an, odată cu sărbătorile de iarnă.

Primark încearcă să recupereze din pierderea de vânzări, provocată de lunile de izolare, când afacerea a fost blocată, titrează Retail Detail. Discounterul irlandez estimează pierderi totale de 475 de milioane de euro pentru compania mamă, Associated British Foods, generate mai ales după al doilea val de închideri din această toamnă. Anterior, grupul de modă estimase pierderile la 415 milioane de euro.

Totuși, discounterul încă așteaptă ca anul financiar 2020-2021 să se încheie atât cu creșterea profitului, cât și cu a veniturilor. Pentru ultimul trimestru al anului trecut, care s-a încheiat la 12 septembrie, Primark a bifat un profit de 400 de milioane de euro, în pofida blocării inițiale și a faptului că Primark nu își comercializează produsele online.

Chiar și după cel de-al doilea val, Primark începe să își revină. Cel puțin așa observă John Bason, șeful finanțelor la AB Foods, care a declarat pentru Reuters: "vânzările sunt deja „fenomenale” pe piețele centrale din Irlanda, Anglia, Franța și Belgia, unde magazinele și-au deschis ușile din nou săptămâna trecută. Pentru două zile la rând, magazinele de pe piața internă din Irlanda au avut recorduri de la redeschidere."

"Este foarte clar că tranzacțiile noastre de dinainte de închideri și din primele zile de după blocare sunt mult mai mari decât ne așteptam anterior", a completat directorul financiar. El se așteaptă ca lanțul de modă să aibă o perioadă puternică de accelerare până la Crăciun și că nu va mai ramâne mult, până la finalul anului, în ceea ce privește pierderile.

Citeste si:
Grupul L’Oréal vrea ca 95% dintre ingredientele folosite să provină din surse regenerabile până în 2030

Multinaționala Associated British Foods activează în divizia de retail cu Primark, care are aproape 400 de unități deschise în mai multe țări, cele mai multe fiind în Germania, Irlanda, Spania și Marea Britanie. Într-un raport din această vară, retailerul de fashion estimase o scădere a profitului de 70%, după ce vânzările au fost mai mici cu 75% în perioada 1 martie - 20 iunie.

Primark nu este prezent pe în România, unde pe piața de discount se impun Pepco, un lanț european de retail (a atins de curând pragul de 300 de unități în țară) și KiK, retailer german de tip discount (a ajuns la 54 de locații în țară). În ciuda provocărilor din acest an, ambele rețele au planuri de expansiune națională și să investească în strategiile de dezvoltare.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Primark speră în vânzări record de Crăciun pentru a recupera pierderile majore provocate de pandemie