Lectură de 2 minute

07 Jul 2020 - Știri și Noutăți

Pandemia a costat Primark aproape 900 milioane de euro. Discounterul de fashion așteaptă o scădere de 70% a profitului

Andra Imbrea

Primark, retailer irlandez de fashion ce activează pe segmentul de discount, a pierdut aproape 900 de milioane de euro din cauza pandemiei de coronavirus. Primark, care este prezent doar în retailul fizic și nu vinde online, a redeschis magazinele, însă estimează o scădere a profitului pe tot anul de aproape 70% din cauza crizei generate de Covid-19.

Discounterul irlandez, deținut de grupul britanic Associated British Food, a fost grav afectat de pandemia de Covid-19. Vânzările Primark au scăzut cu 75% în perioada 1 martie - 20 iunie, ajungând la 650 milioane euro, potrivit The Guardian. Cum nu are magazin online, retailerul este complet dependent de vânzările din magazinele fizice. 

Cu vânzări în scădere, dar costuri în creștere generate de măsurile de siguranță din magazine, reprezentanții brandului estimează o scădere a profitului operațional de la 913 milioane de lire sterline la o sumă cuprinsă între 300 și 350 milioane de lire sterline ( 330 - 390 milioane de euro).

Primark mai are în prezent doar 8 din cele 375 de magazine închise, 7 în Scoția și unul în Marea Britanie. În timp ce mulți retaileri de fashion aleg să închidă magazinele din întreaga lume, Primark a deschis cinci magazine noi de la începutul lunii martie și plănuiește alte cinci locații în următoarele luni. 

Primark era unul dintre brandurile așteptate să se extindă în România în următorii trei ani, după ce a intrat pe piața regională cu magazine în Polonia și Slovacia. Primark are, în schimb, parteneriate cu mai multe fabrici de producție locale.

Citeste si:
Berezka va deschide două noi magazine în București, după creșterea vânzărilor din acest an

Și alți retaileri de fashion se confruntă cu vânzări în scădere: retailerul suedez de fashion H&M va închide 170 de magazine anul acesta, din cauza pierderilor înregistrate pe fondul pandemiei de Coronavirus.

H&M a raportat o scădere de 50% a vânzărilor nete pentru cel de-al doilea trimestru fiscal (martie-mai) față de perioada similară a anului trecut. Vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte din trimestrul încheiat la 31 mai au ajuns la 28,7 miliarde de coronane suedeze (3,1 miliarde dolari).

Inditex, cel mai mare retailer de fashion din lume, ce deține brandurile Zara, Massimo Dutti, Bershka sau Stradivarius, a anunțat că va închide aproximativ 1.200 de magazine pentru a se concentra pe comerțul online.

Închiderea magazinelor fizice vine în contextul pandemiei de coronavirus în care proprietarul Zara a înregistrat o pierdere uriașă a vânzărilor, de până la 44% în primul trimestru al anului

Citeste si:
Un brand românesc lansează o colecție capsulă de accesorii din materiale reciclate

Și lanțul de magazine de fashion Esprit va închide jumătate din magazinele pe care le are în Germania și va concedia 1.100 de angajați, în încercarea de a salva, anual, peste 100 de milioane de euro.

Sursă foto: fokke baarssen/Shutterstock 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Pandemia a costat Primark aproape 900 milioane de euro. Discounterul de fashion așteaptă o scădere de 70% a profitului