Lectură de 4 minute

27 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Platforma locală de e-commerce dedicată fermierilor Farmvio s-a lansat în România și are în plan extinderea în Europa Centrală și de Est, în 2022

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Fermierii români în căutarea unor oportunități de colaborare cu diferite companii din segmentul HoReCa, precum și de acces mai bun la clienți persoane juridice și persoane fizice, au acum la dispoziție platforma de e-commerce Farmvio, lansată de antreprenorii Andrei Mihăiță și Dragoș Popescu. Investiția inițială în acest proiect se ridică la 50.000 euro, urmând ca ea să crească odată cu dezvoltarea afacerii. Fondatorii Farmvio au în plan ca, până la sfârșitul lui 2021, să ajungă la un număr de 2.000 de fermieri activi pe site, iar în primul an de la lansare, platforma să înglobeze 10.000 de fermieri și 50.000 de clienți, atât persoane fizice cât și companii din domenii ca HoReCa sau procesare.

În 2022 Farmvio va face primii pași spre extinderea regională, intrând pe următoarele piețe din Europa Centrală și de Est: Polonia, Cehia și Ungaria. Cifra de afaceri a companiei va atinge aproximativ 500.000 euro, la finalul lui 2022, conform estimărilor. Farmvio își propune să conecteze fermierii cu potențiali clienți, businessuri și persoane fizice, și oferă, printre altele, gratuitatea continuă pentru utilizarea și administrarea magazinului online

“Farmvio este, din toate observațiile noastre, cea mai complexă platformă de acest tip, ca mecanism de funcționare. Practic, site-ul integrează un algoritm bazat pe Inteligența Artificială, care ne permite să preluăm diferite date de la fermieri, cum ar fi recolta disponibilă sau prețul și să generăm oferte foarte specializate pentru segmentul HoReCa.

Creăm un ecosistem în care încorporăm tehnologia, cu ofertele furnizorilor și instrumentele logistice și de marketing, scopul fiind acela de a-i ajuta pe fermieri să vină cu oferte competitive, în raport cu marii retaileri”, a explicat Dragoș Popescu, fondator Farmvio.

Fermierii vor fi acceptați pe baza actelor doveditoare că sunt producători, Farmvio fiind gândit ca un magazin virtual de unde vor putea fi cumpărate toate categoriile de alimente care pot fi produse într-o fermă: legume, fructe, carne și specialități din carne, lactate și ouă, produse de panificație, conserve și dulcețuri, băuturi naturale non-alcoolice și alcoolice etc. Fondatorii platformei au gândit un sistem care folosește, pe lângă sisteme pe bază de AI, și IoT, pentru a potrivi perfect clienții cu furnizorii, în funcție de nevoile exacte, stocurile disponibile și proximitate.

Caracteristicile Farmvio

Farmvio se distinge de alte platforme pe care fermierii își pot comercializa produsele, prin mai multe caracteristici. Printre acestea se numără posibilitatea de a-ți administra contul, a-ți construi o identitate vizuală, a comercializa produsele și a primi feedback direct din partea clienților, care rămâne gratuită pe toată perioada în care fermierul este activ pe platformă.

Potrivit fondatorilor, un alt atu este reprezentat de trasabilitatea produselor, proces prin intermediul căruia clienții pot ști întotdeauna din ce fermă și lot provin produsele, în ce sezoane sunt disponibile sau când se pot face precomenzile. De asemenea, Farmvio a creat un ecosistem prin care fermierii activi pe platformă se vor putea ajuta între ei, pe sistem de cerere și ofertă.

„Dacă, de exemplu, unul dintre fermieri are nevoie de bondari pentru polenizare, îi poate primi în cel mai scurt timp de la alt fermier, care are cont pe Farmvio. Vom juca și rol de agregator, în situațiile în care o comandă depășește capacitatea de livrare a unei singure ferme. Am gândit această platformă ca pe un mod de a-i încuraja pe fermieri și de a-i sprijini în procesul de găsire a clienților. Antreprenoriatul pe segmentul agricol este unul dintre motoarele creșterii acestui sector în România, iar scopul nostru este să le ușurăm fermierilor viața cât se poate de mult”, a adăugat Dragoș Popescu.

Citeste si:
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai

Farmvio este un concept finanțat inițial prin resurse proprii, iar pentru următoarele etape de dezvoltare, cei doi antreprenori vor apela la fonduri europene și investitori privați.

„Ideea de a pune bazele Farmvio ne-a venit atunci când am observat lipsa majoră de produse locale din supermarketurile din țară. Avem produse de calitate foarte bună care merg la export, iar noi importăm. Acest dezechilibru afectează atât producătorii, cât și clienții, afaceri sau oameni interesați să mănânce curat și sănătos.

De asemenea, cred că tehnologizarea sectorului agricol și suportul acordat antreprenorilor din agribusiness este una dintre cele mai bune direcții de creștere economică a României. Tranzacțiile online alimentare vor continua să crească în următoarea perioadă, pe fondul pandemiei, așadar lansarea acestui proiect vine într-un moment propice. Cât despre businessul nostru, una dintre direcțiilor pe care ne vom concentra în viitor este găsirea unor investitori privați, care să ne ajute să ne dezvoltăm în continuare conform planurilor pe termen mediu”, a completat Andrei Mihăiță.

În primele trei luni de la lansare, toți fermierii înscriși pe www.farmvio.com vor beneficia de o reducere de 12% din taxa de transport pentru produsele neperisabile.

Farmvio este un start-up lansat în 2021 de anprenorii români Andrei Mihăiță și Dragoș Popescu, care aduce la un loc fermieri și clienți, fie că sunt companii sau persoane fizice. Platforma gestionează și coordonează comenzile de tip B2B, urmând ca tot ceea ce înseamnă interacțiunea cu persoanele fizice să intre în sarcina fermierului. În prezent, pe platformă există un număr de 4.000 de conturi preselectate, care urmează să fie activate de către fermieri.Potrivit fondatorilor, cifra de afaceri a companiei va ajunge la circa 500.000 euro, la finele lui 2022.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Platforma locală de e-commerce dedicată fermierilor Farmvio s-a lansat în România și are în plan extinderea în Europa Centrală și de Est, în 2022