„Ne bucurăm să vedem că programul crește de la an la an, nu doar prin recolte din ce în ce mai bogate, dar și prin fermieri care ni se alătură în fiecare sezon. În 2014, când am lansat inițiativa Gusturi românești de la gospodari, ne-am propus să dezvoltăm un parteneriat echitabil cu producătorii locali care cultivă fructe și legume într-un mod responsabil.
Acum, la opt ani distanță, continuăm să fim alături de producători, pentru a le oferi clienților pe tot parcursul anului produse locale, proaspete, cu gust bun, controlate în fiecare etapă de creștere. Și nu ne oprim aici, vom continua să investim în gustul autentic de odinioară”, spune Mircea Moga, CEO Mega Image.
În 2021, vedetele sezonului au fost salata și tomatele, care au fost cultivate în cele mai mari cantități, de peste 1,1 milioane de bucăți, respectiv 2.000 de tone. De asemenea, cantitatea de vinete cultivate a crescut cu 37% față de anul trecut, în timp ce ceapa, usturoiul și prazul se bucură de o creștere de 2,4 ori mai mare, comparativ cu anul trecut.
În ceea ce privește fructele, cele mai cultivate rămân pepenii și merele, cu o recoltă de peste 2.600 de tone, respectiv 1.800 de tone și peste 200 de mii de sticle de suc natural produse din mere Gusturi Românești. Nu în ultimul rând, zmeura și căpșunele s-au detașat volumic de celelalte fructe moi pentru care și-au câștigat poziția de vedete ale anului 2021. De anul acesta, în portofoliul de fructe Gusturi românești de la gospodari au intrat cătina și zmeura.
Producătorii premiați
În cadrul galei au fost premiați gospodarii și producătorii anului, în funcție de recoltele și calitatea obținută. Cei mai buni producători s-au aflat în categorii precum: tomate, castraveți, ardei gras, ardei kapia, vinete, salată, căpșune, pepeni, mere, pere și fructe de pădure. Premii speciale au primit și producători de lactate, conserve și mezeluri, cu ajutorul cărora retailerul dezvoltă segmentul de produse specific românești.
Programul „Gusturi românești de la gospodari”:
-
Producția este planificată la început de an cu producătorii pentru care fiecare primește un plan de producție, în funcție de potențialul de vânzări al Mega Image
Citeste si:Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
-
Costurile pentru semințe, fertilizatori, folie pentru acoperire solarii și alte materiale necesare procesului de producție sunt susținute de Mega Image
-
Întreaga activitate de cultivare a legumelor este coordonată de ingineri horticultori din echipa Mega Image, care le oferă producătorilor consiliere pas cu pas
-
În fiecare an, sunt analizate solul și apa pentru a asigura că cele două resurse sunt curate
-
Selecția soiurilor de legume este realizată pe baza degustărilor cu clienții
-
Toate legumele și fructele sunt analizate constant în laboratoare specializate pe toată perioada culturii si înainte de a ajunge la raft în magazine
-
Tratamentele se fac doar la recomandarea inginerilor horticultori din program, iar dăunătorii și bolile sunt combătute biologic, pentru a păstra fructele și legumele curate și sănătoase
Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 880 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Oradea, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.