Lectură de 3 minute

22 Sep 2020 - Știri și Noutăți

H&M revine pe profit, deși vânzările din perioada verii au scăzut cu 16%

Andra Imbrea

Vânzările H&M au continuat să scadă în această vară din cauza pandemiei de Coronavirus, care a afectat întreaga industrie de fashion. În ultimul trimestru, ce s-a încheiat la finalul lunii august, retailerul suedez a avut vânzări cu 16% mai mici decât în 2019. Pe de altă parte, gigantul de fashion are și motive de bucurie în pandemie: a revenit pe profit. 

Cifrele trimestriale preliminare ale grupului H&M arată că impactul negativ al epidemiei de Covid-10 încă persistă, iar criza nu s-a încheiat încă. În perioada iunie - august, cifra de afaceri a retailerului suedez a fost cu 16% mai mică decât în perioada similară a anului trecut. În monedă locală, vânzările nete ale grupului de modă au scăzut chiar cu 19%, ajungând în cel de-al treilea trimestru la 50,87 miliarde de coroane suedeze (4,89 miliarde de euro).

"Vânzările din cel de-al treilea trimestru reflectă situația Covid-19", arată retailerul suedez într-un comunicat de presă. Compania subliniează că la începutul lunii iunie aproximativ 900 din cele peste 5.000 de magazine H&M erau închise temporat din cauza măsurilor pentru evitarea răspândirii coronavirus. La finalul lunii august peste 200 de magazine erau în continuare închise. 

Cu toate acestea, grupul de modă suedez spune că recuperarea businessului este mai bună decât estima inițial. Cel mai important aspect în această privință este că retailerul a revenit pe profit, ceea nu aștepta să se întâmple încă din al treilea trimestru.

Acest lucru s-a întâmplat datorită faptului că H&M a reușit să vândă mai multe produse la preț întreg și că și-a putut controla mai bine costurile operaționale. Rezultatele preliminare arată un profit înainte de taxe de aproximativ 2 miliarde de coroane (aproximativ 190 milioane de euro). 

Citeste si:
Aplicația românească de management apicol, Apiary Book, țintește investiții de 150.000 de euro prin SeedBlink

H&M, focus pe online după vânzări în scădere 

În cel de-al doilea trimestru (perioada martie - mai), vânzările retailerului de fashion au scăzut cu 50%. În această perioadă H&M a avut mare parte din magazine închise din cauza restricțiilor legate de pandemia de Covid-19, iar de abia spre sfârșitul lunii aprilie unele locații redeschizându-se. 

Dar deși vânzările din locațiile fizice au continuat să scadă în comparație cu anul anterior, vânzările online ale H&M au crescut cu 36% în T2, de unde și mișcarea strategică a retailerului de a extinde operațiunile online ale brandurilor din portofoliul său în mai multe piețe, inclusiv în România. Este vorba despre brandurile COS, Weekday, Monki, &Other Stories și Arket, COS fiind disponibil din 2016 în România, dar doar în retailul fizic. 

H&M a luat decizia de a lansa, în luna mai, operațiunile online ale brandurilor pe mai multe piețe: Estonia, Letonia, Lituania, Luxembourg, Croația, Grecia, Bulgaria, Cipru și România. 

Având în vedere performanțele slabe din retailul fizic, H&M a anunțat că va închide 170 de magazine anul acesta și că se va concentra pe comerțul online. 

Citeste si:
Lidl deschide un nou magazin în Otopeni, ce dispune de o stație de încărcare pentru automobilele electrice

De curând, H&M a anunțat lansarea Resell, platformă online a brandului COS, unde se vând și se cumpără produsele brandului premium deținut de grupul suedez. Platforma Resell este similară cu alte branduri ce se bucură de popularitate în industria second hand, precum Vinted și The RealReal. Platforma va fi lansată ceva mai târziu în această lună în Germania și Marea Britanie, pentru ca în restul lumii să devină disponibilă înainte de sfârșitul anului.

Sursă foto: Shutterstock

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  H&M revine pe profit, deși vânzările din perioada verii au scăzut cu 16%