Lectură de 3 minute

17 Jun 2020 - Știri și Noutăți

H&M, declin puternic în pandemie. Vânzări cu 50% mai mici în perioada martie-mai

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Pandemia de coronavirus a afectat grav și afacerile gigantului suedez Hennes & Mauritz (H&M), al doilea cel mai mare retailer de fashion din lume. Dar, deși inițial se aștepta la un impact mai mare, H&M a raportat luni o scădere a vânzărilor cu 50% în perioada martie - mai, pe fondul redeschiderii anumitor magazine de la sfârșitul lunii aprilie. 

H&M a raportat luni o scădere de 50% a vânzărilor nete pentru cel de-al doilea trimestru fiscal (martie-mai) față de perioada similară a anului trecut. Vânzările de îmbrăcăminte și încălțăminte din trimestrul încheiat la 31 mai au ajuns astfel la 28,7 miliarde de coronane suedeze (3,1 miliarde dolari). În ciuda declinului abrupt față de anul trecut, de -50%, vânzările H&M în această perioadă au fost ușor peste estimările analiștilor, care anticipau că vor ajunge la 27,7 miliarde coroane suedeze, scrie Business of Fashion.

H&M, care a început să-și redeschidă treptat magazinele din întreaga lume la sfârșitul lunii aprilie, după ce 80% dintre ele au fost închise de pandemia de coronavirus, a mai spus că vânzările în primele 13 zile ale lunii iunie au scăzut cu 20%.

"Ritmul de revenire al vânzărilor diferă în funcție de piețele unde activăm", au declarat reprezentanții grupului suedez. În continuare 18% din cele 5.058 de magazine pe care H&M le deține la nivel global rămân închise.

H&M, focus pe online

Dar deși vânzările din locațiile fizice au continuat să scadă în comparație cu anul anterior, vânzările online ale H&M au crescut cu 36%, de unde și mișcarea strategică a retailerului de a extinde operațiunile online ale brandurilor din portofoliul său în mai multe piețe, inclusiv în România. Este vorba despre brandurile COS, Weekday, Monki, &Other Stories și Arket, COS fiind disponibil din 2016 în România, dar doar în retailul fizic.

H&M a luat decizia de a lansa, în luna mai, operațiunile online ale brandurilor pe mai multe piețe: Estonia, Letonia, Lituania, Luxembourg, Croația, Grecia, Bulgaria, Cipru și România.

Tot pe online mizează și principalul său competitor, Inditex, proprietarul Zara, Bershka, Stradivarius și al altor branduri fast fashion. Inditex a anunțat investiții masive, de până la 3 miliarde de dolari, în comerțul online. Planul grupului de fashion spaniol este ca peste 25% din totalul vânzărilor să provină din zona de eCommerce până în 2022. La finalul anului 2019, vânzările online ale Inditex reprezentau 14% din total.

Pandemia de coronavirus a afectat și afacerile Inditex, ale cărui vânzări au scăzut cu 44% în ultimele luni. Gigantul de fashion a luat decizia de a închide între 1.000 și 1.200 de magazine din Europa și Asia până la finalul anului.

Citeste si:
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie

La nivel global H&M deține aproape 5.000 de magazine. Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primavara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înființată în 1947, în Vasterls, Suedia. În România, H&M este liderul pieței de fashion, cu vânzari de peste 1 miliard de lei, o rețea de 56 de magazine si un shop online.

Sursă foto: Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  H&M, declin puternic în pandemie. Vânzări cu 50% mai mici în perioada martie-mai