Lectură de 4 minute

27 Dec 2020 - Știri și Noutăți

Explozia vânzărilor online în pandemie duce la noi oportunități de business

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

După aproape un an de la începutul pandemiei de Covid-19, mediul online a înregistrat creșteri semnificative. Astfel, vânzările din industria de eCommerce au explodat ca urmare a schimbărilor din societate și a comportamentului consumatorilor în privința modului de shopping, generând noi oportunități de business în online. Se estimează că până în 2022 eCommerce-ul va ajunge la 6,5 trilioane de dolari la nivel global. 

Online-ul este favorizat în contextul actual la nivel global, iar trendul ascendent este accelerat de lockdown-uri, de restricțiile impuse, de munca de la distanță, de lipsa mobilității, de distanțarea socială și a măsurilor de siguranță implementate în această perioadă. Mulți oameni se simt mult mai in siguranță acasă și de aceea comandă online tot mai mult. În 2020, la nivel mondial a devenit mult mai simplu să comanzi online datorită dezvoltării digitalizării, a infrastructurii îmbunătățite a website-urilor, a procesului de vânzare a businessurilor și tendinței oamenilor de a plăti cu cardul sau telefonul mobil (în 2023 se preconizează că la nivel mondial vor exista 1,31 miliarde de plăți efectuate cu telefonul mobil, în creștere față de 950 de milioane de utilizatori în 2019).

Specialiștii în eCommerce consideră ca această perioadă poate reprezenta un al doilea boom în materie de creștere a vânzărilor online, iar trendul crescător al eCommerce-ului va fi și mai accelerat in următoarea perioadă. Creșterea spectaculoasă din industria de eCommerce din timpul pandemiei generează noi oportunități, una dintre cele mai mari fiind aceea de a dezvolta business-uri în online și posibilitatea de a vinde pe cele mai mari piețe online din lume, în topul acestora fiind piața de ecommerce din SUA.

Retailerii cu vechime și experiență, detinătorii de afaceri din HoReCa, cei care au rămas cu banii blocați anul acesta și nu știu în ce să-i investească, tinerii care vor să se lanseze în antreprenoriat au oportunitatea de a incepe anul 2021 cu un business online și deschiderea de a vinde pe mai multe piețe, inclusiv pe piața online americană.

În privința retail-ului online din SUA, în 2017, consumatorii americani au cheltuit online peste 409 miliarde de dolari (în 2022, se așteaptă că suma să depășească 638 miliarde de dolari, iar până în 2022, compania americană Amazon estimează venituri nete de 365.000 miliarde dolari, conform datelor recente de pe statista.com).

Alte date interesante referitoare la zona de e-Commerce, conform statisticilor și datelor publicate recent pe statista.com:

  • peste 55% dintre cumpărători susțin că această creștere a cumpărăturilor online este o tendință pe care o vor aplica termen lung;
  • vânzările globale de e-retail au atins 3,5 trilioane de dolari în 2019;
  • se preconizează că la nivel global eCommerce-ul va ajunge la 6,5 trilioane de dolari până în 2022;
  • în 2019 vânzările online au reprezentat 14,1% din totalul vânzărilor la nivel mondial - se estimează că în 2023 acest procent va ajunge la 22%;
  • în 2019, aproximativ 1,92 miliarde de persoane din întreaga lume au achiziționat bunuri sau servicii online;
  • în 2021 se estimează că peste 2,14 miliarde de oameni din întreaga lume vor achiziționa online produse și servicii.

Alex Huditan, Vlad Dragomir si Edward Ciprian Ilinca sunt trei tineri antreprenori români care fac cu succes eCommerce pe piața americană, respectiv pe Amazon, aceștia coordonând și o comunitate din România, unde sunt peste 4000 de români care au urmat informațiile oferite de aceștia.

Cei interesați să își dezvolte o afacere online pe Amazon pot descărca un ghid gratuit, pus la dispoziție de cei trei. Prin acest ghid, aceștia își doresc să le împărtășească și altor români din experiența lor și să le arate oportunitatea și beneficiile dezvoltării unui business pe Amazon (doar anul acesta gigantul american a angajat peste 100.000 de oameni, ca urmare a volumului de muncă crescut). După descărcarea ghidului gratuit se oferă acces și la 4 tutoriale video care însumează peste 5 ore de conținut.

Citeste si:
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024

„Spunem că se poate să nu se potrivească întrucât nu este un tun, nu este o metodă prin care te îmbogățești peste noapte, însă odată pornită, îți poate genera venituri considerabile și ca one man show se poate merge până la rulaje de marfă de sute de mii de dolari lunar. Este un model de afacere ce poate fi început cu un buget de câteva mii de dolari, scalat în câteva luni, până la un an, la nivelul de rulaje de marfă de zeci de mii de dolari și apoi se poate ajunge ușor, cu produse bine selectate si alese conform informațiilor din ghid, până la rulaje de sute de mii de dolari lunar”, povestesc Alex Hudițan, Vlad Dragomir și Edward Ciprian despre comerțul online pe Amazon.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Explozia vânzărilor online în pandemie duce la noi oportunități de business