Lectură de 5 minute

24 Aug 2020 - Știri și Noutăți

Starea de urgență a crescut industria de eCommerce, dar și afacerile 2Performant, care au depășit 9 milioane de lei în prima jumătate a anului

Andra Imbrea

Compania românească de tehnologie 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România ale cărei acțiuni urmează să intre la tranzacționare pe piața AeRo a BVB anul acesta, raportează o creștere a cifrei de afaceri în primul semestru al anului 2020 în creștere cu 37,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la peste 9 milioane de lei.

Totodată, pe fondul creșterilor importante de trafic, compania a generat în această perioadă vânzări pentru clienții săi cu 54,1% mai mari, în valoare de peste 27 milioane de euro (TVA inclus). În plus, compania a anunțat la începutul lunii iulie intenția de listare pe piața AeRo a Bursei de Valori București, în a doua jumătate a anului 2020.

Contextul general creat de pandemie a dus la o accelerare puternică a pieței eCommerce, tradusă în creșteri importante pentru jucătorii din acest segment. În primul trimestru din 2020, compania raportează o cifră de afaceri în creștere cu 26,8% față de anul trecut, ajungând la 4,2 milioane de lei, în timp ce în trimestrul al doilea creșterea este de 48%, ajungând la peste 5 milioane de lei. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, indicele EBITDA a crescut în semestrul 1 cu 129%.

Prin tehnologia de afiliere și influencer marketing, așa cum este platforma construită de 2Performant, business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri pentru a-și crește vânzările, într-un sistem în care plățile se fac numai pe baza performanței, în acest caz a vânzărilor generate.

Cu o medie lunară de 5 milioane de click-uri, 2Performant este, conform datelor companiei, cel mai mare generator de trafic local pentru magazinele online din România. Astfel, creșterile însemnate de trafic din prima jumătate a anului au însemnat și vânzări mai mari generate prin intermediul platformei pentru magazinele online: acestea au crescut cu 54,1%, atingând valoarea de peste 27 milioane de euro (TVA inclus).

Citeste si:
Kaufland deschide un magazin în Târgu Neamț și ajunge la 139 de hipermarketuri în România

„Rezultatele înregistrate în semestrul 1 din 2020, corelate cu feedback-ul foarte bun pe care l-am primit atunci când ne-am anunțat intenția de listare la Bursă ne confirmă faptul că oportunitățile pe piață sunt semnificative pentru compania noastră, iar asta ne permite să continuăm strategia de dezvoltare a business-ului. Avem o creștere a cifrei de afaceri pe prima jumătate a acestui an cu 37%, păstrând costurile operaționale ale companiei cu puțin peste nivelul anului precedent. În același timp am continuat politica ultimilor ani de investiții în tehnologia proprie, dublate de consolidarea relațiilor dintre utilizatorii noștri, dar și extinderea capacității de client service și support. Rezultatele ne arată că suntem într-o zonă de eficiență și scalabilitate, ceea ce este specific unei companii de tehnologie. Focusul nostru în acest moment este să investim cât mai mult în dezvoltarea business-ului, atât din resurse interne, cât și externe, mai ales că ne așteptăm la o evoluție importantă a industriei în următorii ani și vrem să fim pregătiți, ca și până acum, să captăm cât mai bine această creștere”, spune Bogdan Aron, CFO & Partener 2Performant.

Creșterile înregistrate de compania 2Performant se reflectă și în interiorul propriului ecosistem, atrăgând beneficii importante pentru utilizatori. În prima jumătate a anului 2020, au fost generate pentru magazinele din rețeaua 2Performant 487.075 de tranzacții, în valoare de peste 27 milioane de euro (TVA inclus), ceea ce reprezintă o creștere de 54,1%.

În paralel, și către afiliații implicați în campanii cu branduri prin intermediul platformei, comisioanele generate au înregistrat creșteri de 38,1% și au ajuns la peste 2 milioane de euro. Totodată, de la începutul anului și până acum au fost înregistrate în platformă peste 26,7 milioane de clickuri. În ultimele trei luni, pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, clienții 2Performant au avut vânzări în valoare de peste 15 euro.

Totodată, costul plătit de clienți pentru fiecare vânzare generată prin platforma 2Performant este de 3,4 euro. În top 10 advertiseri din platformă în prima jumătate a anului după valoarea comisioanelor generate se află elefant.ro, libris.ro, kitunghii.ro, dyfashion.ro, answear.ro, nichiduta.ro, depurtat.ro, ookee.ro, hervis.ro, carturesti.ro.

Citeste si:
Mega Image a închiriat un mega depozit de 4.500 mp pentru eCommerce în Chitila Logistics Hub

Portofoliul 2Performant include branduri mari precum Decathlon, Vivre, Orange, iHunt, iar acestora li s-au alăturat în 2020 epantofi.ro (prezent în platformă printr-un parteneriat internațional cu Tradedoubler din Polonia), depurtat.bg, yves-rocher.ro, DrMax.ro, floridelux.ro, sabion.ro.

2Performant a generat de-a lungul timpului pentru industria de eCommerce și marketing afiliat peste 5 milioane de tranzacții online în valoare de peste 209 milioane de euro. Într-un 2020 care a debutat cu multe incertitudini de business pe fondul crizei provocate de pandemie, industria de comerț online s-a numărat printre cele care au înregistrat creșteri substanțiale, realizând un salt în viitor cu șase ani, conform statisticilor.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă și operează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliați și influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat și influencer marketing. Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar peste 5 milioane de clickuri pentru clienții din portofoliu.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Starea de urgență a crescut industria de eCommerce, dar și afacerile 2Performant, care au depășit 9 milioane de lei în prima jumătate a anului