Lectură de 4 minute

14 Apr 2023 - Știri și Noutăți

Cel mai greu an pentru miliardari? Cum își asigură giganții europeni LVMH, L'Oreal și Inditex continuitatea

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Anul acesta a fost un an greu pentru miliardari. După cum arată cea mai recentă listă Forbes a primilor 25 de cei mai bogați oameni din lume, averea lor colectivă a scăzut cu 200 de miliarde de dolari, ajungând la 2,1 trilioane de dolari, în principal din cauza scăderilor puternice ale marilor firme de tehnologie, cum ar fi Amazon și Tesla. 

Sursa foto: Unsplash

Ceea ce arată lista Forbes World's Billionaires a celor 2.640 de miliardari ai planetei este, de asemenea, o schimbare fascinantă în ultimul an în ceea ce privește modul în care aceștia și-au făcut banii, scrie ThisisMoney.uk.

Dintre cei 25 care și-au făcut averea din modă și retail lista s-a redus la șapte, în timp ce aceia care și-au făcut averea din tehnologie a ajuns la opt. Americanii sunt în continuare în fruntea clasamentului, ocupând 17 din cele 25 de locuri de top, dar pe locurile următoare se află francezii și indienii.

De departe, cea mai bogată persoană din lume este Bernard Arnault, ale cărui acțiuni la LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), imperiul său francez de produse de lux, sunt la un nivel ridicat, ceea ce face ca averea sa să valoreze peste 200 de miliarde de dolari.

El devine astfel a treia persoană din istorie care valorează atât de mult, după Jeff Bezos și Elon Musk.

Celălalt miliardar francez inclus în top 25, pe locul 11, este moștenitoarea L'Oreal, Françoise Bettencourt Meyers, care este în continuare cea mai bogată femeie din lume, cu o avere netă de 80 de miliarde de dolari.

Compania ei de cosmetice, L'Oreal, care tocmai a cheltuit 2 miliarde de lire sterline pentru a cumpăra Aesop, brandul de cosmetice de lux din Australia, continuă să avanseze, acțiunile sale crescând cu 12% în ultimul an.

Pe locul 13 pe lista celor mai bogați retaileri europeni se află Amancio Ortega, fondatorul Inditex, gigantul spaniol al modei, care include mărcile Zara și Massimo Dutti. Averea sa a crescut în ultimul an cu aproximativ 14 miliarde de lire sterline, ajungând la 61,9 miliarde, în timp ce acțiunile Inditex au crescut cu 39%.

Citeste si:
Massimo Dutti redeschide magazinul din Băneasa Shopping City
Massimo Dutti redeschide magazinul din Băneasa Shopping City

Cât de vulnerabili sunt giganții din domeniul retail european?

Aceste clasamente ilustrează faptul că există o valoare reală în realizarea unor produse excelente pe care consumatorii le doresc, fie că este vorba de moda ieftină și veselă de la Zara de pe High Street sau de Tiffany & Co de pe Old Bond Street.

Și toate acestea sunt produse care atrag clienții din întreaga lume, în special din țările în curs de dezvoltare din Est, unde clasa de mijloc crește rapid.

Pe de altă parte, clasamentul arată cât de vulnerabili se dovedesc a fi giganții din domeniul tehnologiei, precum Amazon, Tesla și, într-adevăr, Facebook, atunci când sunt influențați de capriciile pieței, și cum aceștia s-au extins excesiv în anii pandemiei.

Toți ochii sunt acum ațintiți asupra modului în care aceste trei companii europene gigantice gestionează planificarea succesiunii. După cum arată unul dintre cele mai urmărite seriale, Succession, certurile și rivalitătile dintre moștenitori nu sunt doar inestetice, ci și tulburătoare pentru afaceri.

Până în prezent, atât Inditex, cât și LVMH par să ia măsuri rezonabile pentru a evita astfel de lupte interne. Ortega, în vârstă de 87 de ani, a acceptat trista realitate, predând anul trecut scaunul fiicei sale, Marta Ortega, într-o linie clară de succesiune. Până în prezent, tânăra Ortega pare să fie pe val.

De asemenea, Arnault, în vârstă de 74 de ani, începe să predea puterea. El a reorganizat recent holdingul Agache, acordând cote egale de acțiuni tuturor celor cinci copii ai săi și numindu-i în funcții cheie în cadrul companiei. Cea mai mare dintre ele, Delphine, a preluat conducerea Christian Dior, în timp ce fiul său, Antoine, conduce Agache și averea familiei.

Construirea unui vast imperiu este adesea cea mai ușoară parte. Partea cea mai dificilă a conducerii unei dinastii este alegerea moștenitorului care să ducă afacerea mai departe - și să nu o dea în bară, așa cum se întâmplă adesea cu a doua generație.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cel mai greu an pentru miliardari? Cum își asigură giganții europeni LVMH, L'Oreal și Inditex continuitatea