Acest consumator cu venituri medii este supus unei presiuni mult mai mari și va avea tot mai puțini bani pentru articole atât de selective.
Oliver Chen, Banca de Investiții Cowen
Totuși, se estimează că piața de produse de lux va crește între 3% și 8% pe parcursul anului 2023, conform Bain & Co, notează BusinessInsider.
De asemenea, pentru perioadele mari de criză, Chen a sugerat că bogații lumi vor gravita către designeri importanți precum Chanel, Dior și Louis Vuitton, în detrimentul designerilor mai mici.
Care vor fi cele trei mari tendințe în retailul de lux, în 2023
Iată care vor fi cele trei trenduri care vor defini piața produselor de lux în anul 2023:
-
Revânzarea va fi mai mare ca niciodată
Revânzarea în retailul de lux a intrat de mult în segmentul buticurilor de epocă, al magazinelor second-hand și, mai recent, al piețelor online precum The RealReal și Vestiaire Collective.
Experții se așteaptă să vadă mai multe mărci de lux care vor prelua controlul asupra propriilor piețe de second-hand. Rolex, de exemplu, a lansat deja la începutul lui decembrie 2022, un program certificat de vehicule second-hand pentru ceasurile sale.
Louis Vuitton a anulat producția genții în formă de gofre care urma să fie lansată pe 21 martie
-
Clienții se vor întoarce la elementul clasic
În ultimul an, moda de lux s-a învârtit în jurul „topurilor Zoom”, a volanelor și a modelelor exagerate, a declarat Brooke Cundiff, un fost cumpărător al Saks Fifth Avenue, co-fondatorul platformei Cortina.
Cundiff a susținut că clienții s-au săturat să intre într-un magazin universal de lux și să vadă articole extravagante, cum ar fi un hanorac pentru 1.000 de dolari.
Plecarea lui Alessandro Michele de la Gucci în noiembrie a fost o dovadă în acest sens, a spus Cundiff. În cei șapte ani săi ca director de creație al mărcii, Michele și-a făcut un nume prin design-uri maximaliste.
Acum, clienții, chiar și cei mai bogați, caută piese mai simple, gândite pe care le pot purta în mod repetat.
-
Luxul de nivel mediu ar putea stagna
Trei experți au remarcat că cei mai scumpi și cunoscuți designeri vor continua să vadă o cerere puternică, în special de la 1%. Mai exact, mărci precum Hermes, cunoscută pentru gențile sale Birkin, care variază ca preț de la zeci la sute de mii de dolari, sau Chanel, unde o pereche de balerini se vinde cu mai mult de 1.000 de dolari.
Dar „clientul ambițios de lux” care s-ar putea să-și fi folosit anul trecut economiile pentru a cumpăra o pereche de pantofi de 500 de dolari de la un designer cu preț mediu s-ar putea retrage, consideră experții.
Nu în ultimul rând, accesoriile vor continua să aibă performanțe mai bune decât articolele de îmbrăcăminte datorită longevității lor, ținând cont de amenințarea recesiunii la nivel global.