Lectură de 5 minute

03 Feb 2022 - Interviuri și Analize

Leroy Merlin trece de pragul de vânzări de 3 miliarde de lei și deschide un nou magazin în Brașov: „Până în 2024 vrem să ajungem la 25 de unități”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Leroy Merlin a depășit pragul de 3 miliarde de lei al cifrei de afaceri în anul 2021, în care a deschis un singur magazin nou, a listat tot portofoliul online și s-a confruntat cu o reducere a traficului de clienți, după impunerea certificatului verde. Retailerul de bricolaj va inaugura anul acesta cel de-al doilea magazin din Brașov, iar pentru anul viitor are planificate două deschideri în Pitești și vestul țării.

Afacerile francezilor de la Leroy Merlin au crescut cu 38,8% în 2021, de la 2,1 miliarde de lei, în 2020, depășind pragul de 3 miliarde de lei, un record pentru compania care a deschis cel de-al 19-lea magazin anul trecut, la Târgoviște.

„2021 a fost un an destul de bun, am atins un record al vânzărilor și am ajuns la 3 miliarde de lei, la finalul anului. Este adevărat că mediul economic nu este încurajator, referitor la problemele din lanțul de aprovizionare și creșterea prețurilor la materiale. Politica noastră a fost să limităm creșterile de prețuri din lanțul de distribuție și să nu aibă un impact foarte mare asupra consumatorilor. În ceea ce privește valabilitatea la raft a produselor noastre, am avut câteva probleme cu anumite categorii de produse, la lemn și la produsele de grădinărit, la finalul anului. Am fost afectați, dar într-o măsură limitată, pentru că am reușit să aducem clienților produsele dorite, până la finalul anului, datorită faptului că facem parte dintr-un grup internațional. Așadar, pot spune că problemele din lanțul de aprovizionare au avut un impact limitat asupra companiei, cu câteva creșteri de preț, al căror efect am încercat să îl limităm asupra clienților finali”, a explicat Frederic Lamy în cadrul unui interviu pentru Retail.ro.

Certificatul verde a scăzut traficul în magazinele Leroy Merlin cu 15%

Obligativitatea prezentării certificatului verde la intrarea într-un magazin a scăzut traficul de clienți cu 15% în unitățile francezilor de la nivel local. În plus, vânzările din online s-au triplat în 2021, iar segmentul a ajuns să genereze 10% din afaceri, odată cu restricțiile impuse de autorități și cu listarea digitală a întregului portofoliu al Leroy Merlin.

„Impunerea certificatului verde la intrarea în magazine ne-a afectat foarte mult, a fost un dezastru pentru toți retailerii. Am încercat să limităm efectul acestei măsuri prin inițiative locale. Din fericire, ne-am descurcat destul de bine în noiembrie și decembrie, dar impactul certificatului verde a fost drastic din ultima săptămână din octombrie până la finalul anului și continuă și în prezent. Sper să nu mai continue mult. Am început anul cu un trend pozitiv al vânzărilor, dar cu un impact al scăderii traficului în magazine, care este un handicap pentru toți retailerii din sectorul nostru.

Din ce știu, traficul din magazinele de retail local a scăzut cu 30-35%, în ultimele luni din an, odată cu obligativitatea prezentării certificatului verde. Noi am pierdut 15% din clienți, un impact enorm asupra businessului. Considerăm că aceste restricții trebuie să se schimbe, iar Guvernul trebuie să ia în considerare faptul că nu poate continua astfel, iar aplicarea restricțiilor nu este corectă. Sperăm că vor fi găsite niște soluții în viitor”, a spus Lamy.

Investițiile Leroy Merlin în 2022

Costurile de energie ale retailerului s-au dublat, pe fondul crizei energetice de la nivel european, iar compania va investi anul acesta în panouri solare, pe care le va implementa pe toate magazinele din România. În plus, compania deschide anul acesta un nou magazin.

„Vom continua să investim anul acesta în procesele de transformare digitală, vom investi și în lanțul de aprovizionare, pentru a susține livrările online. Continuăm investițiile în magazinele fizice, iar anul acesta vom deschide cel de-al 20-lea magazin, în Brașov, cel de-al doilea magazin din oraș. Cred că există loc pe piață pentru a deschide între 15 și 20 de magazine”, a spus Lamy.

Citeste si:
Două dintr-o lovitură: unde se află cele mai noi magazine KiK
Două dintr-o lovitură: unde se află cele mai noi magazine KiK

Magazinul din Brașov, care se deschide într-un spațiu existent, unde remodelarea este aproape gata, va fi inaugurat în primele săptămâni din luna mai. Circa 100 de oameni vor fi angajați în noua unitate din Brașov, care va colabora cu cea existentă, clienții din noul magazin urmând să primească produsele depozitate din magazinul mare din oraș.

Vânzări de 3,5 miliarde de lei pentru Leroy Merlin, în 2022

Anul acesta, compania vrea să ajungă la vânzări de 3,5 miliarde de lei, iar pentru anul viitor, planul Leroy Merlin este să deschidă două magazine: unul în Pitești și unul în vestul țării.

„Anul acesta credem că ajungem la vânzări de 3,5 miliarde de lei și credem în creșterea pieței. Anul a început bine și cred că va fi o accelerare a vânzărilor, dacă restricțiile nu se mai aplică. Vrem să ne extindem numărul de magazine, iar până în 2024 vrem să ajungem la 25 de magazine”, a mai spus Lamy.

Leroy Merlin este o companie care activează pe piața de bricolaj, cu o istorie de peste 90 de ani ca retailer specializat pe construcții, decorațiuni și grădinărit. Companie din cadrul ADEO, Leroy Merlin deține 800 de magazine în 15 țări din Europa, Asia, Africa și America de Sud și are peste 115.000 de angajați.

În România funcționează 19 magazine Leroy Merlin, cu peste 2.000 de angajați în 14 orașe: București, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Brașov, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara, Târgoviște și Oradea.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Leroy Merlin trece de pragul de vânzări de 3 miliarde de lei și deschide un nou magazin în Brașov: „Până în 2024 vrem să ajungem la 25 de unități”