Lectură de 3 minute

14 Mai 2021 - Interviuri și Analize

Leroy Merlin România țintește afaceri în creștere, de 3 miliarde de lei. Francezii deschid 3 magazine până în 2024 și le renovează pe cele vechi

Anca Olteanu

Retailerul francez specializat în construcții, decorațiuni și grădinărit, Leroy Merlin, se așteaptă la afaceri în creștere în 2021, de 3 miliarde de lei, după ce anul trecut s-a încheiat cu afaceri de 2,5 miliarde de lei, în ciuda închiderilor de magazine din luna martie, a declarat CEO-ul companiei, Frédéric Lamy, într-un interviu pentru Retail.ro.

Startul din acest an a fost foarte bun, nu doar în comparație cu anul trecut, când magazinele retailerului francez din România au fost închise în luna martie, iar vânzările au fost scăzute în aprilie, ci și comparativ cu 2019. Primele patru luni din 2021 au adus o majorare double-digit față de 2019, susținând trendul de creștere al pieței Do-it-Yourself (DiY).

Provocarea acestui an va fi, însă, menținerea prețurilor și disponibilitatea produselor la raft, în contextul în care există lipsuri mari de materiale pe piață, avertizează Lamy, care dă asigurări că Leroy Merlin a pregătit stocurile necesare.

Deschideri de magazine Leroy Merlin

Retailerul de bricolaj a deschis, recent, cel mai nou magazin, în Târgoviște – primul și sigurul de anul acesta, după o investiție mai mică de 10 milioane de euro.

Următorul magazin va fi inaugurat la Brașov, în primul trimestru al anului următor. Unitatea va avea un format mai mic, de circa 6.000 de metri pătrați și 100 de angajați, procesul logistic urmând să fie mai complex. Leroy Merlin mai are un magazin în oraș, iar cel pe care îl construiește în prezent va funcționa în strânsă legătură cu primul. Astfel, în primăvara lui 2021, retailerul francez va bifa 20 de magazine în România.

Citeste si:
Economia României a înregistrat o creștere permanentă, după pandemie. Cum au resimțit managerii români primul an de pandemie

În ceea ce privește dezvoltările ulterioare, compania a cumpărat deja terenuri, iar până în 2023-2024 va pune pe hartă încă trei magazine. Ținta este, însă, de a ajunge la 40 de magazine – obiectiv pentru care Frédéric Lamy nu a precizat orizontul de timp.

Renovări la Leroy Merlin

Compania dă startul procesul de renovarea al celor mai vechi magazine pe care le deține. Astfel, anul acesta începe renovarea în magazinul Colosseum, prima unitate deschisă de francezi în România, în anul 2011, și cea care generează cele mai mari vânzări.

Renovarea magazinului cu peste un milion de clienți pe an, din Șoseaua Chitilei, va dura trei-patru luni. Urmează să se renoveze magazinul din Electroputere Parc Craiova și probabil, cel din Ploiești.

Trenduri pe piața din România

Retailerul francez schimbă, anual, 20% din gama de produse din România. Astfel, dintr-un total de 25.000 de obiecte expuse în magazin, 5.000 sunt diferite de la an la an, în contextul în care piața de home&deco este într-o continuă creștere, iar românii își schimbă frecvent mobilierul și decorațiunile din casă.

Citeste si:
Altex deschide șase magazine noi, lansează aplicația pentru telefon și un marketplace

Din totalul portofoliului de produse, 65% sunt românești, iar restul de 35% vin din China, Rusia, Polonia și Franța. Procentul de produse chinezești este de circa 15%, iar planul companiei este de a-l reduce treptat, în următorii ani.

Un alt trend vizibil pe piața din România este căutarea de produse de calitate și, mai nou, sustenabile, cu etichetă verde, din materiale cât mai naturale. În plus, românii caută din ce în ce mai mult produsele online, iar numărul de accesări ale site-ului Leroy Merlin a ajuns la 1.000 pe zi.

Leroy Merlin este o companie care activează pe piața de bricolaj, cu o istorie de peste 90 de ani ca retailer specializat pe construcții, decorațiuni și grădinărit. Companie din cadrul ADEO, Leroy Merlin deține 800 de magazine în 15 țări din Europa, Asia, Africa și America de Sud și are peste 115.000 de angajați. 

În România funcționează 19 magazine Leroy Merlin, cu peste 2.000 de angajați în 14 orașe: București, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Brașov, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara, Târgoviște și Oradea.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Leroy Merlin România țintește afaceri în creștere, de 3 miliarde de lei. Francezii deschid 3 magazine până în 2024 și le renovează pe cele vechi