De asemenea, cofondatorii se pregătesc și pentru inaugurarea primului concept store a ceea ce va fi prima băcănie Artesana. Magazinul va fi deschis în Capitală pe parcursul acestui an, iar producătorul a afirmat că nu exclude ideea de a adăuga și produsele altor artizani locali. Mai mult, intenționează să deschidă unități și în alte orașe din România.
„Anul acesta ne dorim să creștem cu 70% la nivel de volum. Avem planuri ambițioase, întrucât ne dorim să depășim cifra de 13 milioane de euro. Sperăm să ne și iasă, atât pe partea de extindere a portofoliului de clienții, cât și cu cei existenți, dar și pe partea de export. De anul trecut am început să exportăm în țări precum Belgia și Marea Britanie, iar din 2024 exportăm și în Spania. În prezent ne aflăm în discuții cu noi clienți”, a declarat pentru retail.ro Alina Donici, cofondatoarea Artesana.
În portofoliul Artesana sunt incluse laptele de vacă, laptele de capră, sana, iaurt, kefir, smântâna, crema de brânza, brânza maturată de vacă și de capră, brânza maturată cu nuci, cu peperoncino și cu trufe negre.
În categoria celor mai bine vândute produse se numără iaurturile, dar și laptele, atât cel ecologic, cât și cel de capră sunt în topul vânzărilor. Topul celor mai bine vândute produse este completat de iaurturi de băut, smântână și brânzeturile maturate.
Pambac redeschide băcănia din Bacău
Produsele Artesana se găseau în urmă cu 3 ani în peste 700 de magazine din retailul modern, iar în prezent, producătorul român și-a consolidat prezența în alte 100 de magazine.
Mai mult, în 2023, Artesana a lansat noi sortimente de iaurturi, pe care le puteți găsi în rețeaua de magazine Cora, Remarkt, în unele magazine Mega Image sau la comandă online pe Freshful și Sezamo.
Artesana este un producător de lactate artizanale și de lactate integrale și neomogenizate, cu sediul în orașul Tecuci, județul Galați. Fondatorii companiei, Alina și Daniel Donici, au deschis prima fabrică de producție în luna august 2012 cu o investiție inițială de aproximativ 750.000 euro folosiți pentru cumpărarea terenului, a echipamentelor și pentru reconstruirea și amenajarea clădirii existente. În decembrie 2020, ROCA Investments, a intrat în acționariatul Artesana prin achiziția unui pachet de 20% de acțiuni. Produsele Artesana se găsesc în peste 1.000 de magazine din toată țara, în majoritatea rețelelor de retail modern, dar și în rețele locale sau băcănii specializate.