Lectură de 4 minute

07 Oct 2022 - Interviuri și Analize

Cât cheltuie românii pe un coș de cumpărături și ce cumpără de la Freshful

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Valoarea medie a coșului de cumpărături la Freshful, platformă online de livrare, depășește 270 de lei cu tot cu TVA, preț în care intră o gamă de peste 20 de produse, a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG, pentru Retail.ro. Acesta precizează că, în acest an, cea mai importantă problemă cu care se confruntă compania este puterea de cumpărare influențată de inflație. 

Sursa foto: Freshful/ Facebook

Popescu susține că Freshful încearcă să mențină oferte săptămânale, accesibile chiar la un click distanță, în ciuda greutăților provocate de inflație.

În ultima perioadă există o preferință a clienților pentru prețuri mici și superoferte. Acesta este unul dintre motivele pentru care categoria Save me merge atât de bine și vedem în peste 15% din comenzi cel puțin un produs cu vânzare accelerată.

Andrei Popescu, General Manager Freshful

Popescu insistă că țintele Freshful rămân aceleași: de a atrage cât mai mulți clienți, de a livra la timp și corect (97% din comenzi sunt livrate impecabil, iar 94% dintre clienți recomandă platforma) și de a extinde zonele de livrare cât mai mult în zona Ilfov.

Freshful are, în prezent, la aproape un an de la lansare, peste 225 de producători locali parteneri din cei peste 550 de furnizori și peste 20.000 de produse în ofertă.

"Business-ul a început în prima zi (21 octombrie 2021) cu peste 15.000 de produse, iar oferta a fost optimizată constant pentru a acoperi nevoi și preferințe cât mai diverse. Privind spre viitor, vrem în continuare să ne asigurăm că avem o sortimentație variată în cadrul tuturor categoriilor și să fim, cât mai des, primii care aduc trufandale din soiurile locale. Spre exemplu, anul acesta am fost primii care au introdus în ofertă căpșune sau cireșe chiar la începutul primăverii, pepeni sau chiar must, dar și legume cu gust, care ne aduc aminte de gustul de odinioară (roșii Inimă de bou sau vinete Melanzana, spre exemplu)”, afirmă Popescu.

El adaugă că, în cazul Freshful, clientul preferă produsele proaspete, iar compania a reușit să schimbe obiceiurile de consum cu ajutorul legumicultorilor locali, din proximitatea Bucureștiului, care pot să garanteze calitatea soiurilor.

Citeste si:
Ce se întâmplă cu comerțul online de Fashion în România? O scurtă analiză și o invitație gratuită la dezbaterile ecomTEAM Fashion
Ce se întâmplă cu comerțul online de Fashion în România? O scurtă analiză și o invitație gratuită la dezbaterile ecomTEAM Fashion

Începe proiectul ”Din Livadă”

În perioada următoare, Freshful se va concentra să păstreze în ofertă produsele de tip fresh și ultra-fresh și să extindă proiectul “Din Grădină” (roșii, dovlecei, vinete și ardei iuți), lansat în luna august, către zona de fructe locale.

Astfel, în luna octombrie, începe proiectul “Din Livadă”.

Cât privește restul ofertei, aceasta va fi adaptată la specificul perioadei de toamnă – iarna, cu oferte speciale de Aniversare, Black Friday și Sărbători, precizează Popescu.

Cele mai vândute produse

La aproape un an de la lansare, produsele proaspete din categoriile fructe, legume, lactate, brânzeturi, ouă, carne și pește însumează peste 50% din totalul vânzărilor realizate prin intermediul platformei Freshful, încadrându-se în prognozele companiei.

"Cele mai importante achiziții au fost și continuă să fie în rândul acestor categorii de interes pentru consumatori și pot spune că suntem pregătiți să răspundem și celor mai sofisticate gusturi", arată Popescu.

În ce privește categoriile populare, legumele și fructele conduc în topul preferințelor clienților. La acest moment, există 130 de mici producători care furnizează produse din categorii precum fructe, legume, lactate, mezeluri, carne. Alături de o parte dintre ei, au fost dezvoltate proiecte în agricultură, cum este cazul proiectului Din Grădină.

Primul hipermarket 100% online

Freshful este un proiect inovator pentru piață din Romania: primul hipermarket 100% online, care beneficiază de expertiza eMAG și care introduce conceptul de cumpărături fără efort dintr-o gamă diversificată de produse proaspete, preponderent locale, dar și delicii internaționale.

“Deși listarea în platformă este extrem de simplu de făcut și nu presupune costuri de înscriere, o provocare pentru producători o constituie adaptarea la un astfel de business, fară intermediari, în care trebuie să îmbrățișezi și partea tehnologică a colaborării, adică utilizarea intrumentelor care automatizează procesele de programare a livrărilor, de comandă și facturare. Apoi este continuitatea – revenim la ea pentru că e importantă pentru client, care se așteaptă să găsească produsul preferat pe “raft” și are o marjă mică de toleranță la cele trei cuvinte “out of stock”, dar și pentru producător, care se bucură de predictibilitate”, explică Popescu.

Investiții de circa 15 milioane euro

Până la acest moment, investițiile realizate de Freshful se ridică la aproximativ 15 milioane euro, o mare parte din buget mergând către zona de optimizare procese, zona de aplicație și website, depozitul propriu și flota auto.

Următoarele serii de investiții se vor axa pe tehnologie, extinderea zonelor de livrare și a flotei de mașini.

"Urmărim dezvoltarea echipelor de livratori, pickeri și șoferi pentru a întâmpina comenzile în continuă creștere. Și vom continua sau replica, după caz, proiectele care și-au arătat succesul până acum, așa cum e Din Livadă sau Save Me", mai menționează Popescu.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cât cheltuie românii pe un coș de cumpărături și ce cumpără de la Freshful