Lectură de 4 minute

17 Apr 2024 - Știri și Noutăți

Sondaj: Cheltuielile de logistică și transport rămân cele mai mari provocări pentru magazinele online românești care vând produse în străinătate

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Logistica și costurile de transport sunt cele mai mari provocări ale magazinelor online românești în comercializarea produselor în afara țării, potrivit celui mai recent sondaj realizat de Packeta România, platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group. Astfel, asistența în optimizarea lanțului de aprovizionare și în reducerea costurilor asociate cu expedierea internațională este crucială.

 

Sursa foto: Packeta Group

Sondajul, primul de acest fel, realizat de Packeta România în rândul rețelei de peste 1.800 de magazine online și selleri parteneri, scoate în evidență provocările cu care se confruntă magazinele online românești care vor să își extindă business-ul și în afara țării, care sunt așteptările acestora și ce strategii adoptă shop-urile online pentru a accesa alte piețe.

Topul provocărilor este completat de îngrijorările privind concurența internațională, înțelegerea reglementărilor și adaptarea la normele legislative și financiare ale țărilor în care vor să își extindă afacerile.

În concordanță, peste 50% dintre magazinele online respondente consideră că sprijinul cel mai util pe care îl pot primi în procesul de extindere este cel logistic, urmat de consilierea strategică și asistența juridică și de conformitate. În acest context, sprijinul în navigarea reglementărilor internaționale, inclusiv normele vamale și cerințele legale locale, este esențial pentru a evita eventuale amenzi și pentru a opera eficient.

De ce crește numărul magazinelor online care aleg să își vândă produsele în afara țării

Magazinele online românești sunt dispuse să investească timp și resurse pentru crearea prezenței în piețele în care se extind și nu urmăresc câștiguri imediate, fiind preocupate de desfășurarea unei activități pe termen lung. Acest comportament are loc în contextul în care companiile se confruntă cu o saturație pe piața locală, iar accesarea unor piețe mai extinse este percepută precum o oportunitate semnificativă de creștere.

Potrivit sondajului Packeta România, printre motivele principale pentru extinderea afacerilor în afara țării se află:

• Accesul la o piață extinsă – aproape 70% dintre comercianți văd acest lucru ca pe un factor decisiv, expansiunea internațională oferind o cale de a depăși limitele pieței interne, accesarea unor segmente neexplorate de clienți, maximizându-și astfel veniturile și stabilind o prezență durabilă pe termen lung;
• Cerere constantă: indicată de 20% dintre respondenți, cererea internațională robustă deschide noi direcții pentru vânzări și profit.

Citeste si:
GXO Logistics a plasat 500 de roboți în depozitul unui mare retailer sportiv
GXO Logistics a plasat 500 de roboți în depozitul unui mare retailer sportiv

Mai mult de jumătate (52%) dintre magazine online care vor să își extindă prezența în afara țării, se consideră complet pregătite pentru a intra pe piețe externe, iar 40% apreciază că sunt parțial pregătite, fiind necesare, însă, unele îmbunătățiri în strategiile de internaționalizare și o mai bună planificare a acestui proces.

Magazinele online adoptă diverse strategii pentru a-și face simțită prezența pe piețele internaționale. Adaptarea site-ului actual pentru a satisface cerințele specifice ale fiecărei noi piețe este o abordare preferată de 43% dintre comercianți, în timp 45% dintre magazinele online aleg să vândă prin intermediul platformelor marketplace existente. Ambele metode reflectă o abordare pragmatică, echilibrând investițiile inițiale cu flexibilitatea necesară pentru adaptare rapidă.

Volumul livrărilor cross-border se dublează și în 2024

Packeta România a înregistrat o dublare a volumului de colete procesate de pe segmentul cross-border, în 2023, față de anul anterior, pe fondul creșterii semnificative a cererii pentru livrările internaționale.

Creșterea cererii s-a produs pe fondul expansiunii continue a magazinelor online românești către piețele externe și a intrării, în ultimii ani, pe piața locală, a unor branduri și marketplace-uri internaționale.

Anul trecut, 70% dintre magazinele online care au apelat la serviciile Packeta România au optat inclusiv pentru extinderea livrărilor la nivel internațional, orientându-se, în principal, către țările din proximitatea României, regiunea balcanică și alte țări europene cu comunități semnificative de români. Integrarea serviciilor Packeta România cu platforme și marketplace-uri locale și internaționale, a adus un aport semnificativ în accelerarea procesului de extindere a livrărilor internaționale pentru magazinele online românești. Iar parteneriatele și buna colaborare cu cei peste 70 de transportatori internaționali a avut un impact semnificativ în reducerea timpilor și costurilor de livrare internațională.
La creșterea înregistrată anul trecut au contribuit și optimizarea proceselor de livrare și oferirea de opțiuni variate, precum puncte pick-up pentru expedierea, ridicarea sau returul coletelor, livrarea la adresa clientului și livrarea în lockere, adaptate preferințelor individuale ale clienților.

Packeta România este o platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, prezentă pe piața din România încă din 2017. Compania are ca scop facilitarea procesului logistic pentru selleri și magazine online prin multiple servicii de livrare, fără a impune clienților finali locul și ora ridicării produselor. Acest lucru este posibil datorită unei rețele extinse de peste 15.000 de puncte pick-up proprii în 4 țări, inclusiv peste 6.500 de lockere Z-BOX și peste 140.000 de puncte pick-up partenere în Europa.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Sondaj: Cheltuielile de logistică și transport rămân cele mai mari provocări pentru magazinele online românești care vând produse în străinătate