Lectură de 2 minute

05 Jun 2024 - Interviuri și Analize

Alegeri 2024 | Adriana Mitu, Liliac: În prezent, avem o legislație interpretabilă și norme de aplicare neclare

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Un an dedicat alegerilor, 2024 se anunță a fi o perioadă intensă, cu promisiuni și așteptări atât în latura politică, dar și în cea antreprenorială. Lăsăm decidenții să promită și ne retragem asupra managerilor și oamenilor din mediul de business din România. Adriana Mitu, manager de operațiuni al Cramei boutique Liliac, susține că e nevoie de norme mai clare pentru ca antreprenorii să se adapteze mai ușor și să se adreseze corect publicului. 

Sursa foto: Crama Liliac

Adriana Mitu a afirmat că programul de reconversie a viței-de-vie a creat mediul propice dezvoltării acestui sector.

De asemenea, și stabilirea unor reguli fiscale simple pentru zilieri au fost de folos, împreună cu acordarea subvențiilor și a unor deduceri fiscale acordate personalului angajat în agricultură.

„În ceea ce privește schimbările legislative cu impact negativ aș putea da ca exemplu creșterea salariului minim pe economie în cursul anului fiscal, cu impact asupra bugetelor aprobate. Apoi, ne confruntăm cu abundența de solicitări în ultima vreme – aici pot da exemplu e-Factura și e-Transport, precum și Sistemul de Garanție Returnare (SGR) – acest lucru nu ne împiedică să ne adaptăm, legislația fiind interpretabilă și normele de aplicare neclare”, a declarat Mitu, pentru retail.ro.

Plantațiile cramei Liliac se află în Batoș, pe o suprafață de 38 de hectare, dar și în Lechința, unde podgoria se întinde pe 14 hectare. Pe lângă soiurile internaționale precum Sauvignon Blanc, Chardonnay si Pinot Noir, focusul companiei este și pe soiurile românești, fiind printre puținele crame din România care cultivă și vinifică toate cele 3 Fetești: Feteasca Alba, Regală și Neagră.

De altfel, Liliac Fetească Albă este și vinul preferat al fondatorului cramei, Alfred Michael Beck.

În altă ordine de idei, în 2024, compania vizează creșteri cu 20% mai mari față de anul 2023, an în care Liliac a obținut o cifră de afaceri de 1,9 mil euro. De asemenea, producătorul de vin vizează în principal creșteri semnificative în segmentul de retail, iar pe termen lung aspiră să devină un benchmark local șii regional prin atingerea creșterea capacității de producție de până la 650.000 de sticle și o cifra de afaceri de peste 3 mil euro.

Duminică, 9 iunie, românii vor lua calea urnelor pentru prima oară în acest an, atât alegerile europarlamentare cât și cele locale urmând să dea un semnal puternic în privința tendinței pe care o au partidele în intențiile de vot. Cât privește alegerile prezidențiale, acestea vor avea loc pe 15 și pe 29 septembrie (turul I, respectiv turul II, dacă este cazul), după ce au fost devansate cu trei luni. Nu în ultimul rând, alegerile parlamentare vor avea loc pe 8 decembrie.

Citeste si:
Auchan bate palma cu Cocorico și deschid împreună un restaurant la malul mării: ce conține meniul
Auchan bate palma cu Cocorico și deschid împreună un restaurant la malul mării: ce conține meniul

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Alegeri 2024 | Adriana Mitu, Liliac: În prezent, avem o legislație interpretabilă și norme de aplicare neclare