Lectură de 5 minute

08 Mar 2024 - Interviuri și Analize

Adriana Mitu, Crama Liliac: Femeile sunt înzestrate cu intuiție, orice provocare poate fi transformată într-un avantaj

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

In vino veritas sau nu (deși cu greu poate fi contrazisă această sintagmă), licoarea lui Bachus este una dintre cele mai apreciate băuturi de pe tot globul. Despre industria vinului, povestea logo-ului Liliac, dar și despre cum este să fii femeie într-o lume a bărbaților, retail.ro a discutat cu Adriana Mitu, manager de operațiuni al Cramei boutique Liliac

Sursa foto: Crama Liliac

Adriana Mitu a studiat management și marketing, însă nu era complet străină de domeniul agribusiness, ambii părinți având specializări în economie sau în inginerie agrară. Cu toate acestea, ea recunoaște că nu știa nimic despre vinuri atunci când i s-a propus să facă parte din echipa care a înființat S+B Gruppe România.

Mai mult, ironia sorții a adus-o chiar în locul unde tatăl ei a făcut practica în perioada studenției, pe podgoria unde se află azi Crama Liliac. Așadar, în 2006 s-a alăturat echipei din România a proprietarului cramei Liliac, Alfred Michael Beck, iar din 2010 face parte din grupul amb Holding, unde Liliac a devenit proiectul său de suflet.


Provocările unei femei de business într-o lume predominantă de bărbați, cred că sunt similare în orice industrie, dacă ne raportăm strict la gen. Dar orice provocare poate fi transformată într-un avantaj dacă știi cum să schimb perspectiva de abordare. Cred că femeile sunt înzestrate cu intuiție, cu emoție, creativitate și sensibilitate, iar pentru industria noastră cred că esența vinului este mai mult despre emoții. Chiar dacă industria vinului este predominantă de bărbați, în prezent, cred că în viitor acest trend se va schimba și cred că asta deja se reflectă și în cadrul echipei noastre”, a declarat Adriana Mitu, pentru retail.ro.

În ceea ce privește pasiunea pentru vin, ea nu a venit pur și simplu. CFO-ul companiei a explicat faptul că a învățat totul despre această industrie luând lucrurile pe rând, cu determinarea de a face tot ce-i stă în putință pentru a învăța secretele din spatele acestei industrii.

„Practic, nu știam mai nimic despre vinuri, nici nu prea consumam vin, iar la început, mie îmi plăcea doar vinul dulce, pentru că nu dețineam cunoștințe, nu știam cum să apreciez un vin bun. În timp, m-am adaptat, am învățat cum să le asociez atât în cinele private pe care le avem, cât și în întâlnirile noastre interne, atât cele roșii, cât și cele albe”, a explicat reprezentanta cramei Liliac.

Citeste si:
Miron Radic, CEO Crama Liliac: În 2024, ne așteptăm la o creștere a vânzărilor cu 20%
Miron Radic, CEO Crama Liliac: În 2024, ne așteptăm la o creștere a vânzărilor cu 20%

Rădăcinile cramei boutique Liliac, desenate pe un șervețel

Curiosul nume și logo al brandului au o poveste la fel de interesantă ca vinurile cramei.

Arhitect de meserie, patronul cramei este pasionat de lucrurile minimaliste, iar pentru vinurile din Batoș căuta ceva cu însemnătate și o simbolistică deosebită. Astfel, văzând potențialul zonei și găsind o similitudine cu vinurile din lumea nouă (n.r. Noua Zeelanda, Australia), a ales, așa cum se practică și în țările menționate, animalul specific regiunii.

Prin urmare, simbolul liliacului a fost inițial desenat pe un șervețel, devenind apoi imaginea sticlelor de vinuri.

Fiind o cramă situată în inima Transilvaniei, logo-ul a avut ca inspirație simbolul acestei regiuni și anume liliacul. Liliacul este si protectorul viței-de-vie, cel care veghează asupra plantației și o apără de daunatori, regăsindu-se într-un număr mare în turlele bisericilor din satele transilvănene, aflate la poalele plantației noastre. Cel care a desenat sigla pe un șervetel este chiar un cunoscut designer austriac de mașini, inspirat de etichetele de vin din „lumea nouă”, a mai explicat reprezentanta Liliac.

Pairing, recomandări și soiurile de struguri de la Batoș

Plantațiile cramei Liliac se află în Batoș, pe o suprafață de 38 de hectare, dar și în Lechința, unde podgoria se întinde pe 14 hectare. Pe lângă soiurile internaționale precum Sauvignon Blanc, Chardonnay si Pinot Noir, focusul companiei este și pe soiurile românești, fiind printre puținele crame din România care cultivă și vinifică toate cele 3 Fetești: Feteasca Alba, Regală și Neagră.

De altfel, Liliac Fetească Albă este și vinul preferat al fondatorului cramei, Alfred Michael Beck.

Ca recomandare de pairing, o asociere inedită, dar potrivită ar fi un spumant și jumări de Mangalița, întrucât aciditatea ridicată a spumantului vine și echilibrează în mod armonios acest preparat.

În altă ordine de idei, în 2024, compania vizează creșteri cu 20% mai mari față de anul 2023, an în care Liliac a obținut o cifră de afaceri de 1,9 mil euro. De asemenea, producătorul de vin vizează în principal creșteri semnificative în segmentul de retail, iar pe termen lung aspiră să devină un benchmark local șii regional prin atingerea creșterea capacității de producție de până la 650.000 de sticle și o cifra de afaceri de peste 3 mil euro.

Crama Liliac este o cramă Boutique – majoritatea vinurilor sunt prezente mai ales in HoReCa. Post pandemie, creșterile în retail au crescut de la 10% la 25%, vinurile cramei din gama CREPUSCUL si TANDEM fiind foarte apreciate de parteneri. TANDEM este o gamă creată în colaborare cu CASTEL MIMI, un alt proiect inedit pentru piața românească. Noutatea Cramei Liliac este reprezentată de lansarea unui nou sortiment: "Cuvee Atonia", un cupaj expresiv din 4 soiuri albe (Chardonnay, Pinot Gris, Neuburger, Muscat Ottonel), completând în mod armonios gama actuală și purtând în continuare specificitatea și semnătura terroir-ului de Lechința. Numele noului sortiment este inspirat din gingășia și delicatețea Antoniei Beck, noua generație care va mai adăuga o filă în povestea Cramei Liliac.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Adriana Mitu, Crama Liliac: Femeile sunt înzestrate cu intuiție, orice provocare poate fi transformată într-un avantaj