Lectură de 5 minute

30 Nov 2023 - Interviuri și Analize

SGR versus Plata cu PET în Carrefour| Ștefan Urziceanu, Head of CSR: Diferă mecanismul, dar principiul este același. Oamenii se vor obișnui treptat

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Sistemul Garanție-Returnare (SGR) sau sistemul garanției de 50 de bani începe să funcționeze de astăzi, 30 noiembrie, fiind considerat cel mai mare proiect de economie circulară al României. Dat fiind acest fapt, a avut loc și ultima ediție a Plății cu PET la Carrefour, program cunoscut de mulți români, aceasta finalizându-se pe 24 noiembrie. În acest context, al programelor de reciclare, Ștefan Urziceanu, Head of CSR Carrefour, a precizat că românii se vor obișnui treptat și cu noul sistem, deși este vorba despre un mecanism diferit. 

Sursa foto: Carrefour

”Deși programul SGR este o noutate pe piața din România, mecanismul de funcționare nu este unul necunoscut pentru clienții noștri și avem încredere deplină că adaptarea va fi una ușoară. Am intrat în domeniul colectării selective a ambalajelor de unică folosință prin programul Plata cu PET, lansat în 2019. Am creat o caravană națională de promovare a obiceiurilor de consum prietenoase cu mediul înconjurător, în cadrul căreia clienții au putut achiziționa fructe și legume proaspete, crescute local, la prețul special de 1 PET, 1 doză de aluminiu sau 1 ambalaj de sticlă per bucată. De aceea, am gândit programul Plata cu PET ca o tranziție spre Sistemul de Garanție-Returnare”, a declarat Urziceanu, pentru retail.ro.

În plus, acesta a adăugat că retailerul Carrefour a făcut deja teste pentru SGR, introducând în aplicația Act for Good anumite beneficii pentru clienții dornici să recicleze, la secțiunea Fapte bune. În plus, tot în aplicația Act for Good, românii pot găsi și lista magazinelor în care SGR este deja instalat și funcțional, dar și unitățile în care sistemul va fi introdus în curând.

Sursa Foto: Captură de ecran/ retail.ro

Cât despre Plata cu PET, Urziceanu a precizat că programul a fost un real succes, deși s-a lovit de o ușoară reticență la început. Gândit ca un sistem de economie circulară, Plata cu PET a devenit inclusiv un instrument de promovare a produselor locale, oamenii fiind răsplătiți pentru reciclare în fructe și legme 100% românești.

”A fost nevoie, pe parcurs, să impunem și niște limite pentru a permite accesul cât mai multor oameni. Dacă venea cineva cu 300 de peturi, spre exemplu, nu exista timp efectiv pentru a introduce ambalajele respective. Am limitat la 20 de peturi/ zi de persoană. Puteau să vină în fiecare zi oamenii, bineînțeles, puteau veni chiar în familie, dar doar cu câte 20 peturi fiecare”, a explicat acesta.

Mai mult decât atât, la această ultimă ediție a Plății cu PET în Carrefour s-au alăturat și trei unități militare, mai exact MApN Neamț, Baza Aeriană Boboc, Unitatea Militară din Domnești. Acestea au colectat foarte multe peturi, iar tona de legume și fructe primită la schimb a fost donată în scopuri caritabile.

Citeste si:
Carrefour bate palma cu Glovo pentru livrări în 30 de minute
Carrefour bate palma cu Glovo pentru livrări în 30 de minute

Plata cu PET versus SGR în Carrefour

SGR intră astăzi în vigoare și, fiind vorba despre un mecanism nou, cu siguranță vor exista nelămuriri și întrebări din partea clienților. În acest sens, retailerul dă asigurări că pune la dispoziție toate mijloacele necesare pentru ca românii să înțeleagă cât mai rapid noul mecanism de reciclare.

”În ceea ce privește infrastructura și modul de utilizare a automatelor de colectare selectivă, vorbim de un mecanism familiar pentru clienții Carrefour. Aceștia sunt obișnuiți cu reciclarea selectivă, cu echipamentele de reciclare inteligente tip RVM (Reverse Vending Machines) pe care le-am introdus și în programul Plata cu PET încă din ediția de anul trecut și valorificat și în ediția de anul acesta. Așadar, ne așteptăm ca nivelul de implicare al acestora să fie unul ridicat încă de la implementarea SGR în rețeaua Carrefour, cu creșteri graduale în viitorul apropiat”, a declarat Nicolae Drîmbu, Head of Innovation, Carrefour Romania, pentru retail.ro.

De asemenea, acesta a adăugat că vor exista informații despre utilizarea corectă a echipamentelor atât în format tipărit, în spații cât mai vizibile, cât și digital, pe interfața automatelor de colectare și în aplicația Carrefour, pentru eficientizarea procesului de colectare.

”Carrefour a optat pentru colectare automatizată în majoritatea locațiilor sale pentru că echipamentele de colectare sunt ușor de folosit iar informațiile necesare efectuării procesului în sine sunt disponibile atât pe ecranul fiecărui dispozitiv dar și în zona de utilizare”, a continuat Drîmbu, întrebat dacă vor fi mai mulți angajați Carrefour dedicați SGR.

Acesta a explicat faptul că toate echipamentele sunt conectate la o aplicație de monitorizare, care notifică personalul Carrefour în legătură cu eventuale disfuncționalități, pentru o intervenție promptă. În plus, în unele locații amplasate în parcările magazinelor, va exista personal dedicat operării și întreținerii echipamentelor, care va oferi și informațiile, și suportul necesar.

Plata cu PET a fost introdusă pentru prima dată de Carrefour România în 2019, ca parte a programului de economie circulară „Punem Preț pe Plastic”. În cei patru ani de campanie, au fost colectate peste 1 milion de ambalaje PET și peste 300.000 de sticle și doze de aluminiu, prin implicarea a mai mult de 500.000 de clienți, care au primit în schimb peste 200 de tone de fructe și legume românești. În continuare, Carrefour și-a propus ca, până în 2025, să reducă risipa alimentară cu 38%.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  SGR versus Plata cu PET în Carrefour| Ștefan Urziceanu, Head of CSR: Diferă mecanismul, dar principiul este același. Oamenii se vor obișnui treptat