În perioada următoare, hipermarketurile și magazinele de proximitate nou achiziționate vor intra într-un proces treptat de rebranding, care urmează să fie finalizat la sfârșitul anului 2024. Carrefour este determinat să le ofere clienților cea mai bună experiență în hipermarketurile și magazinele sale, astfel încât hipermarketurile vor rămâne deschise, pe cât posibil, pe parcursul procesului, iar magazinele de proximitate vor fi închise o perioadă scurtă de timp, pentru a fi rapid adaptate la formatul Carrefour Express.
Hipermarketurile Cora vor începe procesul de transformare la finalul anului 2023, atunci când se va lansa și campania Cora devine Carrefour, menită să vină în ajutorul consumatorilor și să îi familiarizeze cu noile beneficii.
Experiența actuală a clienților Cora va evolua treptat către universul Carrefour. Aceștia vor face cunoștință cu produsele și furnizorii deja consacrați, cu produsele locale, expertiza comercială și standardele de calitate Carrefour, dar se vor bucura în continuare și de vechile practici eficiente păstrate de noua echipă de angajați. Strategia va fi implementată treptat, asigurând o integrare cât mai bună ale ambelor universuri comerciale, astfel încât actualii și viitorii clienți să beneficieze cât mai curând posibil de campaniile promoționale Carrefour și de selecția de produse a retailerului. Aceeași abordare va fi aplicată și în relaționarea cu furnizorii și alți parteneri, pentru ca aceștia să adere cât mai curând posibil la toate procedurile și standardele Carrefour.
Tranzacția anunțată în luna aprilie a acestui an a fost aprobată de către Consiliul Concurenței la finalul lunii octombrie 2023.
Echipa noastră se va mări cu peste 2000 de noi colegi, iar în perioada următoare ne vom concentra pe integrarea noilor membri în universul nostru. Primul nostru obiectiv comun va fi să le asigurăm clienților noștri cea mai bună experiență Carrefour pe durata întregului proces de integrare. Cele două echipe vor colabora pentru a le oferi tuturor consumatorilor cea mai bună experiență în magazinele noastre pe tot parcursul procesului de transformare a acestora. Le mulțumesc partenerilor, furnizorilor și clienților noștri pentru încrederea pe care ne-o oferă în fiecare zi și pentru sprijinul oferit în următorul an.
Julien Munch, CEO Carrefour România
Tranzacția presupune creșterea portofoliului Carrefour la peste 430 de magazine în țară la momentul semnării, contribuind la consolidarea de business a companiei în România și ca angajator de top în sectorul de retail.
Lista de magazine care vor fi integrate în rețeaua Carrefour
Magazine Cora | Adresă |
Cora Urban Avangarde | Avangarde City, str. Tineretului, nr. 17, bl. 1, intrarea 1, subsol. Jud. Ilfov |
Cora Urban Mihalache | București, Sector 1, Bd. Ion Mihalache nr 40, bl. 33B, parter |
Cora Urban Mosilor | București, Sector 1, Calea Mosilor nr 284, bl. 22A |
Cora Urban Cantemir | București, Sector 4, Str. Lânăriei, nr. 90, parter |
Cora Urban Stefan cel Mare | București, Sector 2, Bd. Ștefan cel Mare, nr. 56-58, parter |
Cora Urban Ghencea | București, Sector 3, Bd. Bd. Ghencea, nr 34, parter |
Cora Urban Liviu Rebreanu | București, Sector 3, Bd. Liviu Rebreanu, nr. 13A, bl. N20, parter |
Cora Urban Giurgiului | București, Sector 4, Șos. Giurgiului nr. 127, bl. 2B, parter |
Cora Urban Rahova | București, Sector 5, Calea Rahovei, nr 358I. 10B |
Pantelimon | București, Sector 2, Str. Vergului, nr 20 |
Lujerului | București, Sector 6, Bd. Iuliu Maniu nr 19 |
Cluj Napoca | Cluj-Napoca, Bd. 1 Decembrie 1918 Blvd, nr 142, jud. Cluj |
Sun Plaza | București, Sector 4, Calea Văcărești nr 391 |
Constanta City Park | Constanta, Str. Alexandru Lăpușneanu, nr 116C, jud. Constanța |
Drobeta | Drobeta Turnu Severin, Str. Constructorului, nr 1, jud. Mehedinți |
Bacău | Bacău, Str. Milcov, nr. 2-4, jud. Bacău |
Alexandriei | București, Sector 5, Șos. Alexandriei nr. 152 |
Constanța Brătianu | Constanta, Str. Cumpenei nr.2, jud. Constanța |
Ploiești | Ploiești, Str. Calomfirescu, nr. 2, jud. Prahova |
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 430 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat pentru peste 17.000 de angajați. În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1.300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete. Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate. Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.