Cu o creștere a vânzărilor comparabile de 10,4%, la 94,1 miliarde de euro, și o creștere a profitului net de 7,6%, Carrefour a avut un an puternic. Retailerul evidențiază progresul puternic al mărcii sale private Carrefour, care reprezintă deja 36% din vânzările de produse alimentare, după o creștere de trei puncte de bază, și creșterea cu 26% a activității sale de comerț electronic, care a atins deja un venit de 5,3 miliarde de euro. NPS, care măsoară gradul de satisfacție a clienților - un parametru cheie pentru directorul executiv Alexandre Bompard - a crescut cu patru puncte de bază, scrie retaildetail.eu.
În Franța, retailerul a reușit să își îmbunătățească puternic marja operațională: la o creștere a vânzărilor comparabile de 4,7%, profitul operațional a crescut cu 18,5% datorită reducerilor de costuri și exercițiilor de eficiență. Cota de piață a rămas stabilă.
Vânzări mai mari în România și Belgia
În Europa, Belgia s-a numărat printre țările excepționale, cu o creștere a veniturilor comparabile de 9% pe o piață competitivă. Volumele și cota de piață sunt în creștere. Cu toate acestea, retailerul nu face încă profit aici încă.
Dinamica a fost pozitivă și în Spania (+5,8%), Italia (+3,1%) și România (+7%). În Polonia, vânzările au fost ușor sub presiune din cauza scăderii puterii de cumpărare a consumatorilor și a impactului războiului din Ucraina. În America Latină, vânzările au crescut cu 23,5%, dar rezultatul operațional a scăzut din cauza costurilor legate de integrarea Grupo Big.
Carrefour România a înregistrat o creștere de 10,4% a vânzărilor față de 2022, o creștere de 26% pentru e-commerce și un flux de numerar liber net robust, de 1.622 milioane de euro în 2022. România se bucură de o creștere de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, ocupând al doilea loc în Europa în ceea ce privește creșterea like-for-like, se arată în cel mai recent comunciat.
România, pe prima poziție la nivel european, cu o creștere LFL de +7% în 2023
- Vânzările din 2023 au crescut cu +10,4% pe o bază comparabilă (LFL) (+10,2% LFL în T4), cu o creștere consistentă a vânzărilor de produse marcă proprie Carrefour și a Valorii Brute a Mărfurilor (GMV) din e-commerce (+26,0% la 5,3 miliarde de euro);
- Produsele marcă proprie reprezintă astăzi 36% din vânzările de alimente, în creștere cu +3 puncte față de 2022;
- Veniturile operaționale recurente (ROI) au ajuns la 2.264 milioane EUR, cu o îmbunătățire a dinamicii marjei, stabilă în S2 2023;
- Obiectivul Grupului de 1 miliard de euro a fost atins, cu economii de 1.060 milioane de euro în 2023;
- Creștere a fluxului net de numerar liber, la 1.622 milioane de euro în 2023 față de 1.262 milioane de euro în 2022, reflectând puterea modelului Carrefour orientat spre numerar, precum și o gestionare eficientă a stocurilor.
În prezent, grupul își desfășoară planul strategic Carrefour 2026 și estimează că condițiile vor fi ușor mai favorabile în 2024, cu o inflație în scădere și o redresare a puterii de cumpărare a consumatorilor europeni.