Lectură de 3 minute

21 Feb 2024 - Știri și Noutăți

Carrefour a înregistrat o creștere mai mare a vânzărilor în România, comparativ cu Spania și Italia 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Carrefour a înregistrat o creștere solidă a vânzărilor în 2023, datorită progreselor puternice înregistrate de mărcile sale private și online. Belgia se numără printre performerii grupului, dar încă scrie cifre roșii. Pe de altă parte, România se bucură de o creștere de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, ocupând locul al doilea în Europa în ceea ce privește creșterea like-for-like (pe primul loc fiind Belgia, cu +9%).

 

 

Sursa foto: Carrefour

Cu o creștere a vânzărilor comparabile de 10,4%, la 94,1 miliarde de euro, și o creștere a profitului net de 7,6%, Carrefour a avut un an puternic. Retailerul evidențiază progresul puternic al mărcii sale private Carrefour, care reprezintă deja 36% din vânzările de produse alimentare, după o creștere de trei puncte de bază, și creșterea cu 26% a activității sale de comerț electronic, care a atins deja un venit de 5,3 miliarde de euro. NPS, care măsoară gradul de satisfacție a clienților - un parametru cheie pentru directorul executiv Alexandre Bompard - a crescut cu patru puncte de bază, scrie retaildetail.eu.

În Franța, retailerul a reușit să își îmbunătățească puternic marja operațională: la o creștere a vânzărilor comparabile de 4,7%, profitul operațional a crescut cu 18,5% datorită reducerilor de costuri și exercițiilor de eficiență. Cota de piață a rămas stabilă.

Vânzări mai mari în România și Belgia

În Europa, Belgia s-a numărat printre țările excepționale, cu o creștere a veniturilor comparabile de 9% pe o piață competitivă. Volumele și cota de piață sunt în creștere. Cu toate acestea, retailerul nu face încă profit aici încă.

Dinamica a fost pozitivă și în Spania (+5,8%), Italia (+3,1%) și România (+7%). În Polonia, vânzările au fost ușor sub presiune din cauza scăderii puterii de cumpărare a consumatorilor și a impactului războiului din Ucraina. În America Latină, vânzările au crescut cu 23,5%, dar rezultatul operațional a scăzut din cauza costurilor legate de integrarea Grupo Big.

Carrefour România a înregistrat o creștere de 10,4% a vânzărilor față de 2022, o creștere de 26% pentru e-commerce și un flux de numerar liber net robust, de 1.622 milioane de euro în 2022. România se bucură de o creștere de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, ocupând al doilea loc în Europa în ceea ce privește creșterea like-for-like, se arată în cel mai recent comunciat.

România, pe prima poziție la nivel european, cu o creștere LFL de +7% în 2023

  • Vânzările din 2023 au crescut cu +10,4% pe o bază comparabilă (LFL) (+10,2% LFL în T4), cu o creștere consistentă a vânzărilor de produse marcă proprie Carrefour și a Valorii Brute a Mărfurilor (GMV) din e-commerce (+26,0% la 5,3 miliarde de euro);
  • Produsele marcă proprie reprezintă astăzi 36% din vânzările de alimente, în creștere cu +3 puncte față de 2022;
  • Veniturile operaționale recurente (ROI) au ajuns la 2.264 milioane EUR, cu o îmbunătățire a dinamicii marjei, stabilă în S2 2023;
  • Obiectivul Grupului de 1 miliard de euro a fost atins, cu economii de 1.060 milioane de euro în 2023;
  • Creștere a fluxului net de numerar liber, la 1.622 milioane de euro în 2023 față de 1.262 milioane de euro în 2022, reflectând puterea modelului Carrefour orientat spre numerar, precum și o gestionare eficientă a stocurilor.

În prezent, grupul își desfășoară planul strategic Carrefour 2026 și estimează că condițiile vor fi ușor mai favorabile în 2024, cu o inflație în scădere și o redresare a puterii de cumpărare a consumatorilor europeni.

Citeste si:
AQUILA finalizează preluarea Parmafood
AQUILA finalizează preluarea Parmafood
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour a înregistrat o creștere mai mare a vânzărilor în România, comparativ cu Spania și Italia