Lectură de 2 minute

02 Mar 2023 - Știri și Noutăți

Shein, compania chineză de fast-fashion, vrea să detroneze giganți ai modei ca Zara și H&M

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Compania chineză de fast-fashion Shein își propune să își dubleze vânzările la aproape 55 de miliarde de euro până în 2025. Acest lucru ar face ca retailerul de modă să fie mai mare decât Zara și H&M la un loc.   
 

 

Sursa foto: Shutterstock.com

Ca parte a pregătirilor pentru IPO (Oferta Publică Inițială), Shein are tot interesul de a atrage analiștii și potențialii investitori cu ajutorul unor prezentări convingătoare ale managementului, informează Retaildetail.eu

Financial Times a reușit să intre în posesia unei astfel de prezentări și relatează că firma chineză de fast-fashion susține că își propune să își dubleze vânzările până în 2025.

Dacă retailerul online ar reuși, într-adevăr, să atingă acele 58,5 miliarde de dolari în vânzări, compania ar depăși vânzările giganților modei ca Zara și H&M la un loc.

Anul trecut, Shein a obținut vânzări de 22,7 miliarde de dolari (21,3 miliarde de euro) și un profit de 700 de milioane de dolari (650 de milioane de euro), în scădere de la 1,1 miliarde de profit în 2021, deoarece costurile de producție și de transport aerian au crescut.

Până în 2025, profitul ar trebui să ajungă la 7,5 miliarde de dolari (7,3 miliarde de euro), susține gigantul chinez.

Posibile provocări pentru Shein

Evident, această creștere puternică nu va veni ușor, avertizează analiștii. Pentru a atinge acest obiectiv măreț, Shein trebuie să crească puternic ponderea achizițiilor repetate și, de asemenea, să înceapă să vândă o gamă mai largă și mai scumpă.

Până în prezent, aplicația vinde în principal consumatorilor tineri care, de regulă, nu sunt loiali. În plus, tot mai mulți imitatori intră pe piață.

Citeste si:
5 to go pregătește lansarea mai multor produse de snacking în retail
5 to go pregătește lansarea mai multor produse de snacking în retail

Unul dintre domeniile de creștere va fi lansarea unei piețe online, unde Shein vrea să vândă și mărci terțe. Acest lucru ar face ca platforma să concureze cu piețe bine cunoscute, precum Amazon și Asos.

Shein livrează în peste 220 de țări la nivel global, printre care și România, unde a adunat doar pe Facebook, comunități cu zeci de mii de utilizatori. Cel mai mare grup dedicat magazinului online are 76.000 de membri, unde românii cer păreri legate de anumite produse, pun poze cu cele cumpărate și se mai plâng din când în când de timpul mare de livrare, de câteva săptămâni în unele cazuri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Shein, compania chineză de fast-fashion, vrea să detroneze giganți ai modei ca Zara și H&M