Lectură de un minut

03 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Zara a început să taxeze retururile online ale clienților

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Inditex, grupul care deține brandul Zara, a anunțat că va începe să taxeze retururile clienților, în cazul comenzilor online. Compania precizează că această măsură este una care se extinde în rândul retailerilor. 

Sursa foto: unsplash.com

Clienții Zara din Spania vor fi nevoiți de acum să achite 1,95 euro pentru returnarea unei comenzi depuse online. Taxa nu intervine dacă clienții fac returul direct în magazin, scrie BusinessFashion.

Taxa va fi valabilă pentru toate brandurile deținute de Inditex, incluzând Pull&Bear, dar și Massimo Dutti.

Firma cu sediul în A Coruna, Spania, unul dintre cele mai mari lanțuri de îmbrăcăminte din lume, a început să taxeze retururile în prima parte a anului 2022 în țările în care are o prezență mai mică, cum ar fi Marea Britanie, Franța și SUA. Spania a reprezentat 14,2% din vânzările totale ale grupului, din iulie 2022.

Taxarea retururilor a câștigat notorietate în industria de fashion încă de anul trecut, deoarece comercianții au căutat să limiteze costurile pe fondul accelerarii inflației pe tot globul. Spania s-a numărat printre țările vest-europene care au înregistrat cea mai mare rată a inflației la începutul anului 2022, ajungând la două cifre în lunile de vară. De atunci, a scăzut la 5,8% în ianuarie, sub majoritatea celorlalte națiuni din regiune.

Nu doar Inditex a introdus această taxă în Spania, ci și marii săi rivali, Hennes & Mauritz AB și Fast Retailing Co’s Uniqlo.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Zara a început să taxeze retururile online ale clienților