Lectură de 3 minute

24 Mai 2024 - Știri și Noutăți

Rottaprint a investit peste 60 de milioane de euro și a tipărit peste 700 de milioane de metri liniari în ultimele trei decenii

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Anul acesta, Rottaprint, prima tipografie flexografică cu acţionat 100% românesc, înfiinţată de familia Nechita-Rotta, împlineşte 33 de ani de activitate. În mai bine de 3 decenii, compania care a luat naştere într-o sufragerie din centrul Clujului, a cumulat investiţii de peste 60 milioane euro, a introdus în nomenclatorul ţării o nouă meserie, a tipărit peste 700 mil. metri liniari şi a pus etichete pe produse care s-au regăsit pe rafturile magazinelor din 1991 până în prezent, majoritatea brand-uri de top din FMCG, dar şi alte industrii.   

Sursa foto: Rottaprint

Ajuns astăzi la o cifră de afaceri de 35 de milioane euro, Rottaprint este cel mai mare business de profil din România, cu o cotă de piaţă de 30%, care a colaborat în cei 33 de ani de activitate cu peste 2000 de clienţi din domenii de top precum industria alimentară şi lactate, băuturi răcoritoare, vin şi băuturi alcoolice, sănătate şi suplimente alimentare, detergenţi şi îngrijirea casei, cosmetice şi îngrijire personală sau logistică, conform unui comunicat transmis redacţiei.

De la 3 angajaţi în 1991, la propria şcoală de tipar flexografic

Rottaprint a luat naştere în 1991, la Cluj-Napoca, la iniţiativa celor trei fondatori, soţii Arnella şi Cristi Nechita-Rotta şi mama Arnellei, Melania Rotta. Ei au fost şi primii angajaţi ai proaspătului business, amenajat iniţial într-o sufragerie de 20 mp din centrul oraşului Cluj-Napoca şi dotat cu un utilaj de tipar flexografic second hand, achiziţionat cu 100 de mărci, cu care au tipărit 12.000 metri liniari pentru etichetele produse în primul an de activitate.

În 3 ani, tipografia s-a mutat într-un spaţiu de 80 de metri pătraţi, echipa s-a mărit la 15 angajaţi, iar producţia a ajuns la peste 1,6 milioane de metri liniari. De-a lungul anilor, în ciuda contextului economic instabil din România, începând cu tranziţia la economia capitalistă, crize consecutive, schimbări tehnologice, lipsa specializării în tipar flexografic, prin investiţii constante şi rezilienţă, compania a ajuns la o echipă sudată, de aproape 240 de angajaţi, potrivit comunicatului.

Începuturi cu etichete autoadezive

Compania a început cu etichetele autoadezive în 1991 şi an de an a continuat să lărgească portofoliul de produse. Astfel, în 1995 a început să producă hârtie de unt, în 1999 capace de aluminiu, iar în 2000 folie pentru blistere. Trei ani mai târziu, a introdus în portofoliu şi manşonul pentru îngheţată, Rottaprint fiind inclusiv astăzi singurul producător a acestui tip de ambalaj din România.

În 2008, tipografia a început să producă etichete termocontractibile, iar la 20 ani de la înfiinţare, în 2011, a lansat etichetele innobilate, urmate în 2014 de ambalaje flexibile şi etichete wrap around, în 2016 etichete cu strat dublu (peal & seal), iar în 2019 a început comercializarea capacelor smart emboss, cartonaşelor înfoliate şi inserturilor EAS. În perioada pandemică, Rottaprint a lansat etichetele lenticulare, în 2021 pe cele inteligente şi metalice, iar în 2022 a adăugat în portofoliu etichete cast & cure.

Doar în intervalul 2020-2023, business-ul clujean a investit peste 6 milioane euro în tehnologii, echipamente şi logistică de ultimă generaţie, care au permis reduceri de 1-2 zile a termenelor de producţie, dar şi adopţia unei noi tehnologii de tipar, numită digital inkjet, cu care a început să adreseze o ofertă completă unor industrii diverse, precum cea chimică, industria de uleiuri, lubrifianţi, automotive, cosmetice şi produse de curăţenie şi igienă personală, precum şi pentru industria băuturilor.

Citeste si:
Rottaprint: Cum a ajuns un business pornit într-o sufragerie din Cluj acum 33 de ani să pună etichete pe cele mai mari brand-uri din retail-ul local și internațional
Rottaprint: Cum a ajuns un business pornit într-o sufragerie din Cluj acum 33 de ani să pună etichete pe cele mai mari brand-uri din retail-ul local și internațional

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Rottaprint a investit peste 60 de milioane de euro și a tipărit peste 700 de milioane de metri liniari în ultimele trei decenii